Hahnenkamm-rennen

Aanstaande dinsdag beginnen de legendarische Hahnekamm-rennen. Gisteren was er bij Bureau Sport een leuke aflevering over wintersport, ook was er een item over de streif, de afdaling van de wedstrijd. Voor de mensen die het leuk vinden vanaf 1 minuut 30 begint het item over de bekende afdaling.
http://www.npo.nl/bureau-sport/15-01-2015/VARA_101373224…

*bericht bewerkt door moderator op 16 jan 2015 11:32: Verhuisd naar juiste subforum

Leuk om te zien, ik herinner me nog dat ik op m’n 9e voor het eerst de Mausefalle geprobeerd heb, zonder succes. Na 2 keer over de kop en de rest gegleden te hebben kwam ik tot stilstand op een buckel. Sindsdien nergens meer bang voor :P

- Tim

AHA, toevallig dat je dit plaatst!
Ik met nog 6 andere vliegen zondag 25ste naar Kirchberg dus wij gaan wel even een kijkje nemen op de berg… er zelf af gaan doen we maar niet :=

leuk vanavond even kijken @joris3

AHA, toevallig dat je dit plaatst!
Ik met nog 6 andere vliegen zondag 25ste naar Kirchberg dus wij gaan wel even een kijkje nemen op de berg… er zelf af gaan doen we maar niet :=

leuk vanavond even kijken @joris3

coriien op 16 jan 2015 13:52

Sowieso even gaan kijken inderdaad! Vergelijken met de Harakiri kan ik niet (vraag in ander topic), ben ik nooit geweest. Het voordeel is wel dat je vlak na de wedstrijd in Kirchberg bent en de piste waarschijnlijk nog niet buckels heeft. Daarnaast moet je inderdaad even een kijkje nemen en dan beoordelen of je er toch vanaf durft. Als je denkt dat het niet gaat lukken kan je met de Hahnenkamm familienabfahrt naar beneden, een rode piste :)

Nog iets leuks, via deze link kan je in 360 graden beeld het starthuis en de ruimte waar de skiërs zich voorbereiden voor de afdaling bekijken.
http://www.panoramatec.com/applet/ptc.php?key=5cc1db481d86a0…

AHA, toevallig dat je dit plaatst!

Ik met nog 6 andere vliegen zondag 25ste naar Kirchberg dus wij gaan wel even een kijkje nemen op de berg… er zelf af gaan doen we maar niet :=

leuk vanavond even kijken @joris3

coriien op 16 jan 2015 13:52

Sowieso even gaan kijken inderdaad! Vergelijken met de Harakiri kan ik niet (vraag in ander topic), ben ik nooit geweest. Het voordeel is wel dat je vlak na de wedstrijd in Kirchberg bent en de piste waarschijnlijk nog niet buckels heeft. Daarnaast moet je inderdaad even een kijkje nemen en dan beoordelen of je er toch vanaf durft. Als je denkt dat het niet gaat lukken kan je met de Hahnenkamm familienabfahrt naar beneden, een rode piste :)

Joris3 op 16 jan 2015 14:25

Het is niet te vergelijken. De Mausefalle kun je na de wedstrijden absoluut niet meer ‘piste’ noemen. Het lijkt meer op een ijswaterval dan op een piste. Heb hem kort na de wedstrijden zelf ook gezien, het het is serieus licht blauw ijs; je zou bijna je schaatsen en ijsbijlen erbij halen. Daarnaast is de mausefalle ook veel steiler (85%) dan de harakiri (78%). Ik snap eigenlijk niet waarom ze de Harakiri nog de steilste piste noemen…

- Tim

Denk omdat de mausefalle een stukje is van de gehele piste, in ieder geval. Dat is mij gezegd. En de Harakiri een echte piste is. Als je het gemiddelde van de hahnekamm neemt dan kom je waarschijnlijk onder de 78 procent uit. @InsaneTim

A winter without powder isn't a winter!

Denk omdat de mausefalle een stukje is van de gehele piste, in ieder geval. Dat is mij gezegd. En de Harakiri een echte piste is. Als je het gemiddelde van de hahnekamm neemt dan kom je waarschijnlijk onder de 78 procent uit. @InsaneTim

Joostw op 16 jan 2015 19:28

Ja de Mausefalle is maar een klein stukje van de piste. Gemiddeld percentage zou daardoor inderdaad lager kunnen zijn. Maar stuk zelf is zeer steil. Er wordt in het item van Bureau Sport ook gezegd dat de skiërs daar een sprong maken omdat de piste opeens zo steil is, niet omdat er een jump wordt gebouwd.

Wij rijden zaterdag richting kirchberg . Als we her bijtijds zijn ga ik zeker een kijkje nemen

Plaats een reactie