pas op met Jaquet Sports

Mochten er mensen overwegen om bij Jaquet Sports iets te bestellen dan adviseer ik jullie om eerst telefonisch contact op te nemen met de winkel want hun website ziet er gelikt uit met mooie aanbiedingen maar weet inmiddels uit ervaring dat zowat niets geleverd kan worden. Hele proces gaat goed, winkelwagen afrekenen ook maar daarna word het heel stil. Bellen helpt dan niet meer want alle medewerkers die je aan de telefoon krijgt weten van niets. Pas toen ik zei dat ik wel even een bezoekje aan de balie zou komen brengen kon ik plotseling wel gewoon geholpen worden.

Kort samengevat, ik wacht inmiddels al bijna 2 weken op mijn geld want mijn aankoop (waar ik me zeer op verheugde) is niet te leveren. Ze proberen je wat anders aan te smeren, dat lijkt een goede service maar ze kunnen beter zorgen dat hun website op orde is. Begrijp ook nog dat deze weken voor die branche topdrukte is maar dit lijkt nergens op…

Beschouw dit verhaal als een waarschuwing, het is zeker niet bedoelt om iemand zwart te maken. Ik heb inmiddels elders besteld.

mijn vrouw heeft regelmatig bij wim jaquet besteld. En ook terug gestuurd

Nooit problemen gehad.
Vreemd

Je verhaal is niet om iemand zwart te maken zeg je maar dat doe je dus bij deze wel…

Ik kom al jaren bij jacquet sports en bestel er ook wel eens iets online en ik heb hier nog nooit problemen mee gehad, de service is zelfs uittermate goed te noemen in mijn ogen, en ik geloof dat dat ook voor vele forumleden hier geldt…

Nee ik deel hier mijn ervaring met Jaquet Sports. Goed te lezen dat er ook positieve ervaringen zijn. Doordat je dingen in je winkelwagen kunt plaatsen en afrekenen die ze eigenlijk gewoon niet kunnen leveren ontstaan de problemen. Telefonisch contact met ze krijgen is een ramp en op mail wordt niet gereageerd. Allemaal niet zo’n probleem maar als er in overleg een bestelling geannuleerd wordt verwacht ik op korte termijn mijn geld terug (zoals afgesproken). Nogmaals zal allemaal te maken hebben met de topdrukte op dit moment.

Je zou eens kunnen kijken op de site van Snowcountry. Aantal keer wat besteld, waaronder 2 “wintersporters.nl” hoodies en supergoed geholpen. Is wel freeride gericht.

Haha dat is grappig want ik schreef al dat ik elders besteld had en dat was dus bij snowcountry. Eerst even telefonisch contact opgenomen. Uiterst vriendelijk en behulpzaam en de spullen volgende dag in huis!

Ook ik bestel regelmatig bij Wim Jaquets. En meer dan positief.

Is dit een enkele keer voorgekomen bij je?

Wat namelijk mogelijk is, is dat er van het product nog maar 1 stuk voorradig is en exact op hetzelfde moment een ander de order plaatst( ten tijde dat het bij jouw nog in je winkelmandje zit).
Kans is klein maar zeker aanwezig.

Ja moet er inderdaad bij zeggen dat dit mijn eerste kennismaking was. Wat ik wel vreemd en eigenlijk ook stom vind is dat datgene wat ik besteld had (en er dus niet was) nog steeds te bestellen is. Dan zijn er dus nu nog steeds mensen die teleurgesteld worden.

Kort samengevat, ik wacht inmiddels al bijna 2 weken op mijn geld …

Ameland op 21 feb 2015 12:09

De wettelijke termijn om geld terug te storten is maximaal 2 weken. Wellicht had je nog enkele dagen kunnen wachten met je publiekelijke klacht.

Verder heb ik ook een hekel aan webshops, die wel verkopen, maar er niet bij vermelden dat zij niet direct uit voorraad kunnen leveren. Zeker vervelend met skispullen, die wil je met je vakantie nog meenemen.

Volgzaam type (off-piste mits berggids).

Op de site van jaquet staat duidelijk dat ze uit winkelvoorraad leveren, dus dat artikelen mogelijk niet op voorraad zijn.
Zelf ook eens iets besteld wat niet op voorraad bleek… Jammer maar helaas. Geld netjes snel teruggekregen.

Overigens snap ik ‘leveren uit winkelvoorraad’ niet helemaal, want heb er snowboard schoenen besteld die ze in de winkel niet hadden staan…

Waar ik mij eigenlijk nog het meest aan stoor is dat de artikelen die niet leverbaar zijn nog steeds voor een aanbiedings prijs te bestellen zijn. Heb dan ook overwogen om hetzelfde artikel nogmaals in de webshop te bestellen. (En weer betalen en weer wachten op je geld) Dus lijkt het erop dat ze gewoon klanten lokken met leuke aanbiedingen om die vervolgens wat anders aan te kunnen smeren.

Kan je niet met cc, PayPal, afterpay, klarna oid betalen dan? Dan heb je dit gezeur over je geld niet.

Met regelmaat besteld bij deze winkel. Altijd binnen een paar dagen binnen. Wordt zelf op gebeld als er iets ook maar onduidelijk is. Een van de betere online winkels.
Ik ga er van uit dat het de eerste keer dat je daar besteld. Maar je zegt dat je uit ervaring weet dat ze niet veel geleverd kan worden. Beetje vreemd verhaal. Maar wel vervelend.

May the ski force be with you !!

Nee helaas, betalen kan alleen met ideal en cc.

En het verhaal is niet zo vreemd.
Ik zie een product voor een aantrekkelijke prijs dus die bestel ik. Dan hoor ik na bijna een week dat ze niet kunnen leveren. Ik vraag om alternatieven. Via de mail hoor ik niets meer. Dus maar weer bellen. Uiteindelijk komt er een alternatief wat ik geen alternatief vind. De alternatieven die ik bedenk staan op de site (en zijn dus te bestellen) maar zijn ook allemaal uitverkocht.
Verhaal zo duidelijk?

Ps ik beweer dus niet dat er niet veel geleverd kan worden. Het viel mij alleen op dat juist de aantrekkelijke aanbiedingen niet beschikbaar waren (uiteraard gaan die producten het eerste/snelste dus dat is allemaal wel te verklaren maar zorg dan dat de voorraad op de site op 0 staat zodat er niet nog meer van dit soort gevallen ontstaan.)

Ze zijn inderdaad niet zo snel met het aanpassen van de website. Heb meer het idee dat ze dat voor ‘erbij’ doen.

Ook ken het probleem Bin Wim jacquet. Heb ooit een paar schoenen besteld en ook netjes vooruit betaald maar schoenen waren blijkbaar niet meer op voorraad en mensen aan de telefoon hadden geen idee. Ik heb het gevoel dat de voorraad website niet matcht met de voorraad in de winkel. Na meerdere keren contact te hebben gezocht mijn geld terug gestort gekregen.
Trouwens wel altijd netjes en vakbekwaam geholpen in de winkel zelf

"respect the mountains"

Ja ook ik word zeer netjes, vriendelijk en behulpzaam te woord gestaan MAAR IK WIL MIJN GELD TERUG!!!

;-)

Update! Nog steeds geen geld terug. Iemand nog tips wat nu te doen? Word er een beetje moedeloos van en het gaat om een behoorlijk bedrag. Zolang ik dat niet terug heb kan ik niet elders wat bestellen…grrrr

Hmmm als je nu bijna 2 weken op je geld wacht zou ik even telefonisch contact opnemen met Wim jacquet. Vraag naar de bedrijfsleider of iemand die over de betalingen gaat. Leg je probleem nogmaals uit en vraag of ze per omgaande je geld terug storten helemaal gezien het feit je geen waar voor je geld hebt ontvangen.

Nog even ter verduidelijking de maximaal wettelijke terugbetaling staat geloof ik op 14 dagen.
Ik bestel wel is bij planetsports (website met geweldige aanbiedingen) maar bij terugbetalingen duurt het soms bijzonder lang soms wel 3 weken.
Succes!

"respect the mountains"

Ik neem aan dat je ze al aan de telefoon hebt gehad en hebt uitgelegd dat je je geld terug wil? Wat zeiden ze?

Als je dat nog niet hebt gedaan, lijkt dat me de eerste stap. Anders is langs gaan een optie, maar als je woont waar je naam suggereert dat je woont, is dat een hele onderneming natuurlijk.

Ja heb ze al meerdere keren aan de telefoon gehad en ze zijn uiterst vriendelijk. Het geld zou al overgemaakt moeten zijn, er is niemand op dit moment, ze hebben problemen met het computer systeem enz enz Heb alle smoesjes al gehoord. Ga dit weekend naar de sneeuw dus dan maar even via Amersfoort.

Dacht ze maar weer eens te bellen. Toch eerst even kijken of geld nu wel terug gestort is en zowaar… Kost even wat extra tijd en energie maar eind goed al goed.

Edit: dit was een hele enthousiaste post over de goede service. Maar zie nu dat ze het verkeerde hebben meegegeven :(

Wim Jaquetsport is inderdaad onbetrouwbaar! Had er iets besteld, keurig geleverd. Na retour echter geen reactie. Blijkt dat ze de retour wel ontvangen hadden maar niet verwerkt omdat retourbon zoek was. Vervolgens een email dat het geld teruggestort zou worden, wat blijkt aftrek 20 euro. Dus minder geld retour dan betaald. Gemaild met het verzoek om alles terug te betalen, deze info volgt nog. Al met al zeer onbetrouwbare indruk van deze winkel.

Wat is dat toch met mensen dat ze hun shit niet eerst met de ander op proberen te lossen, maar meteen gaan zeiken op het internet?

Iedereen maakt fouten. Geef een ondernemer gewoon netjes de kans om iets op te lossen voordat je als een klein kind gaat uithuilen op het internet.

Vervelend voor jouw negatieve ervaring @Ameland en @carpepe, blij dat het nu is opgelost. Persoonlijk heb ik niets dan goede ervaringen met deze winkel en ook met hun webshop. Nu heb ik het gemak in de buurt te wonen, dus even snel langs met een retour is altijd de beste oplossing. In elk geval altijd de voorwaarden lezen alvorens je bij welke webshop dan ook bestelt…

Nog nooit problemen gehad met deze winkel. En idd geef de winkel even de tijd om het op te lossen.

May the ski force be with you !!

Ook hier alleen maar goede ervaringen met deze winkel.

Even a bad day skiing is better then a good day at work

Goed dat zowel de positieve als negatieve ervaringen gedeeld worden, dit kan voor eenieder bijdragen aan de keuze om hier wel of niet bestellen.

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik heb ook alleen maar goede ervaringen bij die zaak, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog nooit online heb besteld. De website biedt ook zo weinig productinformatie dat ik er niet zo snel op zou komen om te bestellen. Nou woon ik ook op 20 minuten rijden, dus dat is net zo makkelijk voor mij.

Ik kan wel delen in de slechte ervaring dat op e-mails erg slecht/niet gereageerd wordt.

Vorig jaar skistokken besteld; werden geleverd in een enorme doos voor een prima prijs, en snel ook! Heb er dus ook enkel een goede ervaring mee.

Plaats een reactie