Beste skigebied of dorp in Italie

Hallo,

Wij willen eens gaan skien in Italie, omdat wij daar nog nooit geweest zijn. We hebben altijd in Oostenrijk geskied, oa. Fiss, St Anton, Ischgl, etc. Deze gebieden vonden wij ideaal, omdat er lange afdalingen mogelijk zijn en dat het skien is voor gevorderen. Gaat Italie dan tegenvallen?

Wat is volgens jullie het mooiste gebied voor redelijk gevorderde skiers, die ook zo nu en dan van apres ski houden. Of is de apres ski echt niets? Welk dorp wordt aangeraden ivm de prijzen en de bereikbaarheid.

Dankjewel.

Hoi,
wij gaan al 11 jaar naar val gardena en dan naar het dorpje selva (wolkenstein)Dit ligt in dit gebied het hoogst en het dichtst bij de aansluitende gebieden die je gewoon boardend kunt bereiken. dit gebied sluit aan op Arraba/Marmolada, Alta Badia en Val Di Fassa/Carezza. aaneengesloten is dit iets van 550 km. het totale gebied dolomiti superski is 1200 km. Er is dus voor ieder wat wils.
wij gaan altijd met de kerst, begin seizoen dus, dan is de apres erg rustig. De apres is niet zoals in oostenrijk maar toch ook zeker niet als in frankrijk.

wij zegghen altijd:
het is hiet skieen als in frankrijk ( best veel brede en lange pistes) gezellig als in oostenrijk (beetje overdreven) en het lekkerste eten van de wereld. (italiaans met ook een vleugje oostenrijk, lees wiener schnitzel)

Kortom GAAN!!!

Als je trouwens naar het pension wilt waar wij altijd gaan weet ik zeker dat je geen spijt zult krijgen.

Livigno!!! Het beste snowpark ooit gezien. Après-ski geweldig en dit aan zeer schappelijke prijzen. Weliswaar een kleiner gebied (120 km) en dan nog op 2 flanken, maar oooooo zo veel fun gehad. Eerlijk gezegd is het wel het enige gebied in Italië dat ik ken (behalve Ahrntal, maar met 50 km kan je dit amper een volwaardig skigebied noemen)

@patrick

Je hebt groot gelijk. Val Gardena is super. In welk pension gaan jullie? Wij gaan met een groep van 15-18 pers.

@Patrick

Welk pension is dat?

Groetjes Fiona

Zijn er ook mensen die naar meerdere gebieden zijn geweest in italy en het dus met elkaar kunnen vergelijken? dankje

Er is echt een geweldig gebied in Italie, dat is het Sella gebied. Vaak goed weer, lekker eten, redelijk betaalbaar en weinig Nederlanders. En daarnaast een enorm skigebied met heel veel mogelijkheden.

We zijn ook meerdere malen in Val gardena geweest. Super gebied, nagenoeg altijd lekker weer. Super pistes, breed en voor ieder wat wils. Wat betreft off piste zijn de mogelijkheden (voor degenen die willen) wat minder. Het apres skieen is ook niet te vergelijken met Oostenrijk, echter links en rechts zitten er wel leuke tentjes op de berg. Wanneer je in het gebied Val Gardena zit is het een aanrader om voor het nabijgelegen dorpje Plan de Gralba te kiezen. Deze hebben een directe gondel naar alle gangbare pistes en je zit direct aan de piste/lift met je appartement/hotel. Omdat het wat kleiner is, is er een wachttijd van 0 minuten!

Als je naar de Dolomieten wilt, is Arabba qua skieen het mooiste.
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=384…

Maar uiteindelijk is Monte Rosa, in het Aostadal, het mooiste qua gebied, landschap, authentiek, eten, etc etc
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=384…

http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=48&t=307…

Heeft er nog iemand tips voor een gezin met 2 kinderen.
de kids zijn 6 en 12.

we zoeken een leuk verblijf, hotel, appartement het maakt niks uit zolang het maar bij een lift of aan de piste ligt!

groetjes Danielle

Arabba is de beste plaats, je hebt er enige apres ski in Peters Bar, het is wel het verst rijden met de auto maar tijdens je skidagen zit je als je vroeg begint wel voor alle drukte uit op de Marmolada gletscher, gelijk een afdaling van 12 Km, dan nog een keer omhoog en terug over Porta Vescovo links of rechts om de sella ronda of richting san cassiano, goed en betaalbaar Hotel in Arabba en dicht bij de liften/pistes is Genziana

Meerdere malen al in Italië geweest. Val Gardena wel degelijk een heel mooi gebied en groot, verschillende dorpen waar je kan verblijven en daardoor een hele grote mogelijkheid aan hotels en pensions ik verblijf steeds in Arabba.
Livigno is ook een mooi gebied en taxfree, dorp op 1800m en dan 2 mooie flanken om je ding te doen. Algemeen gemakkelijke pistes.
Ook mooi is Val di sole dit is het skigebied Folgarida-Marilleva-Madonna di Campiglio en Tonale. Mooi gebied en algemeen ook gemakkelijke pistes. Hier verblijf ik steeds in Commezzadura.

RoCo

Let op met Livigno.
Er is een hoog oplopend conflict over de Munt de la Schera tunnel, de enige toegang vanuit CH.

De Zwitsers zijn de wekelijkse files op zaterdag zat, en dreigen de tunnel dicht te gooien.
Een oplossing is nog niet in zicht.

De laaste info staat op http://www.alpinforum.com
http://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=4070…

Zelf nog nooit in Italie wezen skieen. Maar, zoals meerdere berichten hier, ken ik meerdere mensen die zweren bij Val Gardena. Daarnaast gaan de buren altijd naar Bormio. Persoonlijk lijkt mij Val Gardena een erg uitdagend gebied.

@ Huub en Fiona het pension waar patrick altijd gaat (ben een paar keer mee geweest) is http://www.hotelcomploj.com/ De keren dat ik meeging bestond de groep uit 20-25 man dus ook meer mensen is geen probleem (allemaal 2 persoonskamers) en 's vonds lekker wat drinken in de bar van het pension. Ook de Apres ski is aanwezig alleen gingen wij tijdens kerst waardoor het daar nog niet zo druk was, maar als je met 20 man ergens binnen stapt is het al snel gezellig.

en idd ook mijn mooiste gebied tot nu toe. Vanaf Wolkenstein zit je in 5 minuten op plan gralba en heb je de sella ronda binnen handbereik. Ook de Sasslong afdaling (worldcup) is echt fantastisch.

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

Meerdere malen al in Italië geweest. Val Gardena wel degelijk een heel mooi gebied en groot, verschillende dorpen waar je kan verblijven en daardoor een hele grote mogelijkheid aan hotels en pensions ik verblijf steeds in Arabba.
Livigno is ook een mooi gebied en taxfree, dorp op 1800m en dan 2 mooie flanken om je ding te doen. Algemeen gemakkelijke pistes.
Ook mooi is Val di sole dit is het skigebied Folgarida-Marilleva-Madonna di Campiglio en Tonale. Mooi gebied en algemeen ook gemakkelijke pistes. Hier verblijf ik steeds in Commezzadura.

Ronald op 1 nov. 2011 07:55

Hoi Ronald, WIj gaan dit jaar voor het eerst naar Commezzadura met wintersport. Weet jij toevallig hoe de skilessen zijn voor kinderen en of er nederlandse leraren zijn? Alvast bedankt, Mvg Tanja

Plaats een reactie