Apex Ski Boots

Zo na lang nadenken toch eindelijk een nieuw paar skischoenen uitgezocht. Ja, ik heb me over laten halen de Apex skischoenen te kopen. In eerst instantie leken de schoenen mij te “los”. Ik heb ze zaterdag besteld, ze waren 33% afgeprijsd dus de stap was makkelijker te maken. Vandaag waren ze al in huis. De service is dus goed verlopen en de bezorging lekker optijd !

Eerste indruk: Schoenen zien er strak uit met een mooi leren design. Krijgt er 2 sets flex standaards bij en een strap om de schoenen te dragen. Natuurlijk gaan deze schoenen meteen mijn skischoenen tas in.

Aanpassen: Aantrekken van de schoen is alsof je op een matras staat te duwen. Comfort viel me meteen mee, lekker zachte schoen en lopen lekker. Door de dubbele BOA’s moet men de schoen strak aantrekken? Juist ook dat ging makkelijk door de metalen veter welke door de schoen loopt. De MC-X schoenen van Apex zijn de “all mountain” schoenen van Apex. Echter dat moet de praktijk uitwijzen. Na het vastdraaien van de BOA’s, waarvan ik dacht dat ze strak zaten, ging ik de exo schoen proberen. De exo schoen strak om de voet voelde je toch de BOA’s te los zitten. Deze waren met 4-5x rond draaien perfect aangedraaid. Nog nooit een schoen zo makkelijk aan en uit gedaan. Op de gok heb ik een maat genomen. Zitten als gegoten en hebben voor nog een kleine luchtruimte bij de tenen.

Hoe kunnen deze schoenen lekker zitten? Ja ook daar is aan gedacht. Ik heb mijn Nordica schoenen van 4 jaar ook erbij aangehad. Aan elke voet dus een andere schoen. Na een stukje te hebben gelopen bleek wel dat de Apex schoen iets hoger loopt, de afstand tot de ski is dus iets hoger. Ookal praat ik hier over milimeters en geen centimeters, de praktijk moet wijzen of dit handig is of een kwestie van aanwennen.

De schoenen lopen lekker, zitten comfortabel en knellen nergens. Zonder sneeuw lijkt het de mooiste skischoen van de wereld! De schoen zit ook heel erg warm(of dit ligt aan de 38 graden buiten ;) )

Natuurlijk zal ik na de kerstvakantie hierop terug komen met een review in vanuit Oostenrijk. Ik hoop dat meerdere mensen hun mening kunnen delen over deze schoenen of andere modellen van dit merk.

null

Ga je ze voor Kerst nog testen, in een hal bijvoorbeeld? Ik ben benieuwd hoeveel kracht je daadwerkelijk overgedragen krijgt op je ski’s. Ik ben benieuwd naar je bevindingen uit de sneeuw.

@GiGi, ja ik ga voor die tijd nog een keer in Landgraaf langs. Eens kijken wat deze schoentjes kunnen.

Soort tussen ski en snowboard in boot? Ben wel benieuwd hoe zoiets op ski’s het doet.

Zo naar het plaatje kijkend vraag ik mij af of je met deze schoen niet teveel flex toelaat.

Overigens: met bootfitting hoeft een conventionele skischoen niet oncomfortabel te zijn. Zelfs de meer race georienteerde modellen (niet te verwarren met de race modellen, maar die zijn ook niet bedoeld voor een hele dag skiën).

@DSvier , klopt! Vroeg ik mij ook af! Natuurlijk heb ik ze nog niet in de skies getest. Maak heb wel gelopen met deze schoenen en “normale” skischoenen. Ik stond versteld van de flex welke de schoen overbracht . Ook gehurkt bleven ze goed stijf. Ik heb er veel over gelezen maar blijkbaar kan het toch in een softboot. Zodra ik deze in de sneeuw getest heb volgt er meer. Tot noch toe is het koffiedik kijken als een vis op het drogen.

Helaas, Geen review van mij op dit forum over deze toch wel lekker zittende schoenen. De exo schoen heeft een dermate grote maat dat deze niet in mijn ski past :(. de maat staat er niet op / bij maar mijn ski gaat tot 365. denk dat de boot wel 375 kan hebben. Door mijn grote voeten kan ik deze niet proberen. Maar wie weet ! misschien een Dahu review?

Heb je ook nog overwogen wellicht je bindingen van de ski te vervangen ?
Maar goed, jammer wachten we nog ff voor een review

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Ja ook nog aan gedacht. Maar ben meer dan tevreden met mijn huidige bindingen.

Ja ook nog aan gedacht. Maar ben meer dan tevreden met mijn huidige bindingen.

Niels89 op 3 jul 2015 15:09

Genoeg om je schoenen dan maar aan de kant te mikken als je ze enorm fijn vindt?

Update: Na een setje nieuwe bindingen op mijn skies toch besloten deze schoenen te houden. Meer info zal volgen na een dagje landgraaf . Uitgebreid verslag zal volgen na de kerstvakantie vanuit Ischgl.

Weet iemand toevallig het verschil tussen de apex en dahu skischoenen?

''Powder to the people''

Zouden deze schoenen ook te gebruiken zijn om mee te snowboarden??? Kan daar weinig info over vinden.

Übung macht den meister!!!

Ik heb ze beide een keer aangehad en vind de grootste verschillen in de Exo buitenschoen.

De Dahu schoenen die er ook uitzien als een soort van snowboots moeten in de exo buitenschoen geplaatst worden. Deze schoen word tegen je enkel en scheenbeen gedrukt. De hele schoen word wel redelijk ondersteund, dus je moet zorgen dat je voet perfect in de schoen zit.

De Apex schoenen werken een beetje anders. Niet zoals de Dahu schoenen op 3 plaatsen “Locken”, maar slechts op 2 plaatsen. De neus van de schoen past precies in de exo schoen. Zit geen speling in en is verrassend stabiel. Deze schoen is echter wel op de voet vast te trekken en ook op het scheenbeen. De loopschoenen van de Apex schoenen zitten iets warmer en comfortabeler dan de Dahu schoenen. En de schoenen kunnen op een sowboard worden gebruikt.

Het is maar net waar je de voorkeur legt. Ik ben puur voor comfort gegaan en lekker te kunnen apres skiee. Maar ook ik heb deze nog niet kunnen testen in de sneeuw en zal dus moeten wachten of mijn eerste ingeving goed is geweest of een totale flop.

Zouden deze schoenen ook te gebruiken zijn om mee te snowboarden??? Kan daar weinig info over vinden.

RFKANGOO op 25 okt 2015 12:34

Zoals in dit filmpje te zien is:

, kunnen de Apex schoenen gebruikt worden voor snowboards. Let niet op de professionele bochten van deze meneer want dit is waarschijnlijk zijn eerste keer op een board.

Afgelopen zaterdag even een dagje Landgraaf ingepland. i.v.m. auto grote niet getest op mijn eigen skies. Deze ben ik dus eerst gaan huren bij de balie. Ik kreeg meteen een raar gezicht met de vraag: Is dit een ski of snowboard schoen. Na uitleggen hoe het zat meteen de piste op gegaan. Eerst 2-3 keer naar onder veel pijn aan de hak. De schoenen leken mijn hak af te knellen. Na een “koffie” pauze de schoenen weer opnieuw aan gedaan. Verder de hele dag geen last meer gehad van mijn hak of de rest van de voet. één van de mensen die mee waren had nog nooit geskiet. Eerst dus leren op de kleine piste. Zonder skies aan de voeten en de exo schoen erom lekker met de boots door de sneeuw lopen. Deze schoenen lopen / rennen goed en zijn waterdicht. Daarna verder op de voor landgraaf “grote” piste. Het is wel even wennen. Maar na een paar keer naar onder te hebben geskiet zitten de schoen opvallend lekker en zijn ze ook lekker warm aan de voeten. De schoenen zitten helemaal niet los en brengen de krachten Perfect over naar de skie. Ik had verwacht dat er veel kracht verloren zou gaan door de zachte schoen. Maar dat is helemaal niet het geval geweest.

Ben wel benieuwd of deze schoenen wat voor mij zouden kunnen zijn, of de Dahu boots. Hoe bevielen ze tijdens je skivakantie?

Winter is coming

@Niels89 En hoe was de ervaring in the real world ?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn, Sorry voor mijn late reactie! 26 dec een weekje Ischgl en 6 feb een weekje Solden achter de rug. Schoenen liepen PERFECT! Ook het skiën op de schoenen was een genot. De laatste dag leken ze iets los te zitten maar dat heb ik ook met normale ski schoenen.

Voor mij is het een heel comfortabele schoen. Lekker door het restaurant lopen zonder te stuntelen met ski schoenen. Lekker warm, waterdicht en super zacht.

Voor: Warm, brengen kracht verrassend goed over, water dicht, drogen snel, makkelijke buitenschoen.

tegen: wat zwaar en relatief duur.

@NIels89 bedankt voor het delen van je ervaring, maar dat je ze “wat zwaar” vindt is wel opmerkelijk. Is dit in vergelijking met gewone skischoenen of in vergelijking met iets anders dat je ze wat zwaar vindt ?

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@Chonn , de plastic ophulsels voelen wat zwaar aan. Maar dat komt vooral omdat ik deze vaak los gedragen heb en dus niet aan mijn voeten had. Maar ik ben erg positief over dit soort schoenen.

Waar kan ik deze schoen kopen?

Waar kan ik deze schoen kopen?

Liefhebberrr op 24 nov 2016 08:52

Al gegoogled?

Ja, Zie echter geen verkoopadres…
https://www.google.nl/#q=apex+skischoen

Check hier: http://www.apexskiboots.nl
Is de 4e in de rij van je eigen zoekopdracht ?

*bericht bewerkt door Alex op 24 nov 2016 09:23

When life gets too complicated.... SKI

Ze zijn te koop bij winterwatersport van der Laan in Breukelen.
Ik heb ze ook aangeschaft en ga ze deze kerst testen in Kirchberg.
De resultaten deel ik zeker met jullie.
Heb de binnenschoenen

null
afgelopen dinsdag met de vorst een ochtend aangehad (ben markt ondernemer)
Heerlijke schoen en lekker warme voeten

@Niels, de hak is idd verhoogd, dat zorgt ervoor dat je automatisch in de juiste ski houding staat, terwijl je heel comfortabel staat.
Was vanmiddag in een andere ski winkel en die was eerst heel sceptisch over m’n verhaal, maar na het zien was hij blij verrast en zei dat hij van de vele probeersels die de afgelopen jaren de Revu gepasseerd zijn dit er toch wel serieus goed en stijf uitzag.

Plaats een reactie