App voor Apple Watch (skitracker)

Hallo,

Zijn er mensen die een App hebben zoals Skitracks die werkt op een Apple Watch?
Sinds kort ben ik trotse eigenaar van zo’n Watch en op zoek naar een geschikte app, tot voor kort gebruikte ik Ski Tracks, helaas werkt die niet icm Apple Watch.

Benieuwd of hier meer mensen naar opzoek zijn/ ervaring mee hebben…

Joost

Hopende dat skitrack hem snel update naar apple watch. Wil ook wel graag hem gebruiken tijdens de wintersport

let's get this party started!!

Slopes werkt zeker op de Apple Watch maar (nog) niet zonder de iPhone, heb het nog niet kunnen testen.

Slopes werkt zeker op de Apple Watch maar (nog) niet zonder de iPhone, heb het nog niet kunnen testen.

michelr op 26 sep 2015 20:42

@michelr de watch werkt toch ook het beste mét de iPhone…
wel jammer dat Slopes 7,99 moet kosten, en ze geen lite versie hebben om te testen…

@Joost7, nog wel maar met de komst van Watch OS 2 kan men ook standalone werken, maar dan moet er een update komen.

En zojuist heb ik de update van Ski Tracks op mijn telefoon binnen gekregen, inclusief Apple Watch combinatie. Goede timing!

let's get this party started!!

@flensje ik zag het net ook, mooi op tijd voor de komende trip!

Inmiddels zijn we weer een stuk verder in de tijd, en hebben de app-developers vast wat nieuwe dingen geïntroduceerd. Daarom mijn vraag: welke apps zouden jullie nu aanraden, en werken ook mooi samen met de Watch? Heb m’n iPhone bij me, maar lijkt me handig om op de piste te zien hoe hard ik ben gegaan, en om een track te pauzeren.

Thanks!

Inmiddels zijn we weer een wintersportseizoen verder, maar is er nooit op Mennooo geantwoord. Ik gebruik continu de SkiTracks app, zoals hierboven ook is genoemd. Die werkt heel prettig samen met de Watch.

Ik haal mijn telefoon alleen nog voor foto’s en bij restaurants tevoorschijn. De app check ik gewoon op mijn pols, daar pauzeer ik hem ook wanneer nodig. Skitracks is daarnaast niet duur, maar kies wel voor de betaalde versie ipv de Lite versie. Met een account of Facebook account kun je Skitracks ook backups laten maken. Dat ben ik de eerste paar jaar vergeten, dus heb ik al die data niet meer helaas.

Edit: Ter toevoeging, Skitracks gebruikt geen data, alleen de GPS verbinding. De app verbruikt daardoor zeer weinig van je accu. Ik weet niet zeker of je de app op je watch ook zonder iPhone kunt gebruiken, want die heb ik sowieso altijd bij me.
Edit 2: Opgezocht: “The quick answer is yes, you will be able to record you Ski Day without your iPhone. If however you have you iPhone with you then it will automatically swap over to use the iPhone for the location. Thank you for you interest.” (bron: corecoders, de mensen achter SkiTracks).

De watch series 3 heeft overigens een barometer, GPS en een mobiel netwerk, waarmee je dus met de native workout app ook je skiprestaties kunt bijhouden.

*bericht bewerkt door niekodekliko op 01 feb 2018 14:00

Plaats een reactie