La Tzoumaz / Kaprun of Val cenis of toch Annaberg met carnaval

hoi allemaal,
we willen met de hele familie inclusief opa, oma 3 kids (8,5 en 3 jaar) en een baby op wintersport gaan met de carnaval.
We zijn natuurlijk wat laat met boeken, en hebben nu leuke opties in bovenstaande plaatsen.

We zijn met 4 snowboarders en wellicht dat de kids voor het eerst op de latten gaan staan.

Wat zouden jullie adviseren? ik vind het leuk als ook opa en oma iets kunnen ondernemen. Nu zag ik dat je vanuit La Tzoumaz aardig wat kunt (zo kun je naar verbier met de gondel en vanuit daar weer door naar de top)
Dit zag ik bij bv Annaberg helemaal niet en ook bij Val Cenis lijkt me dit geen optie.

Kaprun lijkt me leuk maar is vlgs mij met carnaval echt niet leuk qua wachttijden etc bij de liften … (normaal gaan we in maart)

hebben jullie tips? We zijn redelijk gevorderd maar alleen maar ik gruwel nog steeds om op mijn boardje alleen maar een bospad af te moeten…

gr jacqueline

Misschien kun je iets duidelijker zijn wat je precies verwacht van het skigebied. Ik ken Val Cenis vrij goed, voor opa en oma is er bijvoorbeeld e.e.a. te doen. Wandelen op hoogte in de buurt avn het Lac du Va Cenis, waar ook de sledehonden zijn, of de kleintjes brengen naar de skiles en zelf kijken naar de allerkleinsten.

Het skigebied hoeft voor de borders niet extreem groot te zijn … sleepliften zo min mogelijk en voor de wandelaars idd iets te wandelen, beetje winkelen en voor de rest niet te hoge eisen.

Gr jacqueline

Voor de wandelaars is er zeker e.e.a. te wandelen en eventueel zelfs bus of auto te pakken om een keertje in of in de buurt van een van de andere plaatsen in het dal te wandelen. De dorpjes van Val Cenis liggen aan een doorgaande weg, die ook in de winter prima begaanbaar is en geen echt lastig te rijden lastige stukken heeft. Vooral het plaatsje Bonneval sur Arc aan het einde van het dal is een plaatje en voor de niet skiers de moeite van het bezoeken waard. Een aantal bergrestaurantjes is ook voor de wandelaars met de skilift te bereiken, zodat het mogelijk is om een keertje samen op de berg te lunchen. Er is een aantal sleepliften, de meest liften hebben stoeltjes. Om het gebied te doorkruisen heb je de sleepliften niet nodig. In de dorpjes zijn diverse winkeltjes, met onder andere kleding, lokale delicatessen e.d… De dorpjes hebben een authentieke sfeer en het gebied heeft een gezellige, praktische no-nonsens uitstraling.

Plaats een reactie