Dragen jullie een ski jas als normale jas?

Ik ben zowel opzoek naar een nieuwe ski jas als een nieuwe winter jas, en ik dacht misschien kan ik een jas vinden die voor allebei geschikt is.

Daarom vroeg ik me af, wie van jullie draagt zijn ski jas ook als winterjas (en welke dragen jullie dan)? En zijn er mensen die dit specifiek niet doen?

Ik niet, tenzij het erg koud is. Een skijas is voor mijn werk ook niet representatief genoeg. Zeker die Scapinojas die ik heb niet :).

Als het heel koud is draag ik wel een ski jas in Nederland.

Ik in beginsel niet. Ik heb ook meerdere winterjassen, beetje afhankelijk van de gelegenheid en hoe koud het buiten is. Één jas/jack die altijd prima is, lijkt mij een utopie.

Mijn skijas is juist helemaal niet zo warm. Zeker niet warm genoeg om zaterdagochtend langs de voetballijn te staan. Hiervoor heb ik laatst een donsjas gekocht.

Afhankelijk van hoe koud het in de bergen is werk ik liever met laagjes en met fleece onder mijn skijas.

Nee een ski/board jas gebruik ik enkel in de bergen, daarnaast is hij niet heel dik en werk ik net als veel andere met een bepaald aantal laagjes, afhankelijk van de kou.
Voor de winter gebruik ik een normale winterjas welke gevoerd is.

"respect the mountains"

Ik wel, ik draag mijn North Face skijack als winterjas.

SKIEN GAAF!

Ik heb mijn oude nog goede skijas de afgelopen jaren in de winter veel gebruikt bij o.a. het vele wandelen wat ik doe. Ook bij onze jaarlijkse trip in de winterperiode aan Londen voor het bezoeken van een Engelse voetbalwedstrijd was het een uitkomst. Je kunt er zeker een nuttig gebruik van maken. Ik heb nu al enkel jaren een Kjus skijas en ook die kun je zeker als sportieve winterjas gebruiken.

Hen48

Ik draag mijn ski jasen ook het hele seizoen door
Wissel af, heb er 2

Ik zou niet weten waarom niet (tenzij je voor je werk een ‘nette’ jas nodig hebt, of je skijas niet dik / gevoerd is). Ideaal juist, lekker wind en en waterdicht en ook van die fijne functies zoals ritsjes onder de oksels die open kunnen (als je het te warm krijgt met fietsen), een capuchon die goed blijft zitten en het zakje voor de skipas waar mijn OV chipkaart in kan :)
Ik verbaas me er eerlijk gezegd altijd over wat voor 'n waardeloze winterjassen mensen vaak dragen: dun, niet waterdicht en kort. Waarom? brrrr. Doe mij maar mijn board-jas.
Mijn vorige wintersportjas had een voering die eruit kon, dus die gebruikte ik ook in de zomer en met warme dagen op de piste is dat ook wel fijn.

Nou ja, ik probeer ook gewoon vt netjes voor de dag te komen.

Zelf vind ik het geen gezicht, tenzij er sneeuw ligt oid. Als het sneeuwt wil ik ook nog wel eens even een skijack pakken om naar buiten te gaan. Maar verder: nee.

Ik draag nooit mijn ski jas als normale winterjas. Sterker nog, als ik op wintersport ga, dan neem ik altijd een goede winterjas mee voor 's avonds.

In de zomer in de bergen gebruik ik mijn skijas ook bij regenachtig weer. Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor ski jas je hebt. Gore Tex en het goede aantal laagjes eronder en je kan zo’n jas altijd aan.

In het dagelijks leven heb ik in principe geen ski jas aan, dan slijt ie niet zo snel ook. :-)

Ik deed het eerder wel vaak wanneer het weer wat minder was, tegenwoordig heb ik daar m’n softshell en Atom van Arc’Teryx voor.

Ik heb meerdere winterjassen die ik voor verschillende doeleinden kan gebruiken. Heb een softshell die ik op een frisse zomeravond aan kan doen maar met 2 laagjes eronder ook in de winter lekker warm is. En een iets dikkere jas voor de echt koude dagen. Heb het niet zo heel snel houd dus een echt dikke winterjas is voor mij overbodig. Het zijn ook geen schreeuwende kleuren dus denk dat ik er prima mee over straat kan als het niet sneeuwt.

Voor indoor heb ik een jas met felle kleuren die ik dan weer niet zo snel 's avonds aan zou trekken.

Übung macht den meister!!!

Ik zou echt niet weten waarom je een dure PeakPerformance , Kjus of een Bogner om er maar een paar te noemen (er zijn er nog zoveel meer) buiten de wintersport om niet zou kunnen dragen in het “dagelijks” leven.

Omdat t niet gaat om wat ze gekost hebben maar om of je er wel of niet mee voor lul loopt ;)

Daar heb je helemaal gelijk in.Zolang er niet te veel stickers op zitten loop je volgens mij niet voor gek.

Smaken verschillen, laten we dat voorop stellen. Zo’n PP gaat nog wel, als t bij je imago past. De Bogners die ik op Google afbeeldingen zie zijn lachwekkend, maar ja er zijn ook genoeg mensen die met uggs en moncler over straat lopen. En met zo’n felgekleurde Burton jas in 4kleuren ga je ook niet voor je lol over straat wat mij betreft

Tenzij dat er sneeuw ligt draag ik geen skijack. Maar alls je een beetje een neutraal jack heb kan het wel.

Nee, draag mijn wintersportjas niet als ‘casual’.
Simpelweg omdat 'ie felblauw met knalrood is. Voor op de piste vind ik het leuk, wat kleurtjes. Maar zou me er hier op straat mee schamen. (Plus dat het een dun jasje is, wat voor hier te koud is).

Laatst bij een sale wel een wat ‘beschaafdere’ Volcom snowboardjas gekocht, die evt. nog door zou kunnen als gewone ‘sportieve’ jas.

Ik draag de mijne soms, afhankelijk van het weer en wat ik ga doen.
Maar voor door de week heb ik een andere winterjas. Ik vind mijn skijas niet representatief genoeg voor naar kantoor. Maar ik ken een hoop mensen die wel in buitensport/skijassen lopen. En dat moeten ze vooral lekker doen. Doe aan waar je, je lekker in voelt zou ik zeggen. En zeker wanneer je stijl meer casual is kan een skijas prima. Eén van mijn beste vriendinnen heeft expres een wat gekledere wintersportjas gekocht zodat ze die ook als gewone winterjas aankan.
@ITWarrior Maar aangezien je de vraag stelt gok ik dat je twijfelt en het eigenlijk geen goed idee vindt.

Let it snow, let snow, let it snow!

@bien klopt inderdaad! Toevallig tegelijk een nieuwe ski en winterjas nodig en ik ben nog student dus echt representatief hoef ik niet te zijn gelukkig. (en op mijn werk maakt het ook niet erg veel uit, een jong bedrijf dus vrij informeel).

Ik heb een paar jaar geleden een donker grijze snowboardjas gekocht, wat vond ik deze achteraf toch vreselijk saai op de piste.
Deze jas is dan ook direct verbannen naar het dagelijks leven(de saaie kleur past perfect in het nederlandse straatbeeld) en gaat nooit meer mee op wintersport. Zoals andere ook al aangaven, is zo’n jas functioneel op de fiets en als het zachtjes regent.
Verder heb ik meerdere winterjassen, een hele warme(een sb jas is nou niet echt heel warm), een nette jas, een kroegjas etc.
Mijn reguliere sb jas gebruik ik enkel en alleen om te snowboarden, ten eerste omdat ik hem niet mooi vind om mee op straat te lopen, en ten tweede vind ik het ook zonde, bang dat ie beschadigd ofzo(alsof dat op de piste niet kan gebeuren;-) zit gewoon tussen mijn oren.
Op wintersport heb ik ook altijd een andere jas mee, een jas die warm genoeg is, vies mag worden en naar rook en bier mag stinken, en mocht iemand per ongeluk mijn jas meenemen ipv van zijn eigen jas in de apresksi bar dan baal ik er alleen van dat ik zonder jas naar het hotel moet lopen.

Mijn zwarte NorthFace ski-jas draag ik alweer 2 seizoenen, zeg vanaf begin oktober tot ergens in maart, als winterjas. Heerlijk als het weer eens miezert of zelfs hard regent en met m’n OV pas in de mouw met de ogen dicht langs 't OV poortje en dan dromen dat je in een gondel stapt. Helaas gaat de trein hier nergens bergop.

Alleen voor bijzondere gelegenheden heb ik een “nette” jas en als ik ga klussen/tuinieren/rotzooi trappen heb ik nog een oude winterjas voor. Meer plaats wil ik niet aan de kapstok reserveren :)

Ja, ik heb een zwarte skijas, Oogt netjes, en is lang waterdicht, heerlijk op de fiets.

Ik draag mijn ski jas niet als normale jas, dit ivm de kleuren, ik heb een oranje en een groene jas. Niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

@bien klopt inderdaad! Toevallig tegelijk een nieuwe ski en winterjas nodig en ik ben nog student dus echt representatief hoef ik niet te zijn gelukkig. (en op mijn werk maakt het ook niet erg veel uit, een jong bedrijf dus vrij informeel).

ITWarrior op 25 okt 2015 16:41

Lekker doen dan toch?!

Ja, heb geen super fel gekleurde ski-jassen van PP (hard of shoftshell), dus passen prima in het ‘normale’ straatbeeld. Bovendien zijn ze water- en winddicht (Gore-Tex) en dat is wel zo fijn in ons Nederlans klimaat. Zo krijgt mijn ski-jas een tweede leven zeg maar :-)

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

ik heb een skijas, zwart (met enkele heel kleine blauwe accenten) die gebruik ik soms om te gaan wandelen (al dan niet met de hond), is goed tegen de regen, ventileert goed (ook ritsjes om open te zetten en enkele zakken). Gebruik ik soms ook voor naar een kerstmarkt te gaan.
Heb nog 2 softshells (waarvan een met fleece erin) in antraciet en zwart. Ook die gebruik ik soms ook als het wat sportiever mag zijn.
Voor het echte dagelijkse is het een no-go wegens niet te passen boven men kostuum.

If you're not living on the edge, you're taking up too much space

Mijn ski jassen zijn outdoor jassen (lees technische jassen) en die draag ik normaal gesproken ook. Deze zijn ook nooit gevoerd want daar heb je je onderlagen voor die omstandigheden afhankelijk zijn. Ik zou ook niet snel zoveel geld uitgeven aan een jas die ik slechts 2 a 3 weken per jaar zou gebruiken. Dat deze jassen soms redelijk gekleurd zijn (zodat je makkelijker zichtbaar bent in de natuur mocht men voor je moeten uitrukken) weerhoud mij niet van deze ook in de stad te dragen. Mochten mensen daar problemen mee hebben en het er slecht uit vinden zien dan is dat meer hun probleem dan dat van mij ;-)

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Plaats een reactie