Vandaag in de Telegraaf

Wij wintersporters worden weer eens belachelijk gemaakt. Of voelen we ons niet aangesproken en is dit ons nog nooit gebeurt bij het uitstappen van de stoeltjeslift…?

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/wintersport/24790142/__Win…

Gelukkig is het meeste gedeelte van dat filmpje in de VS, dus dat zegt al genoeg. Overigens is het de Telegraaf, wat had je anders verwacht ;)

Carnas on Tour

Ik ben twee keer met mijn skipunt blijven hangen in het heuveltje voor het uitstappen van de stoeltjeslift… dat gaf ook schitterende beelden :).

Hebben we dat niet allemaal wel eens gehad? Vooral op een snowboard met 1 voet los kan het nog wel eens tricky zijn, vooral als er meteen een bocht zit in de uitstap ‘baan’.

ach ja… soms is het uitstappen lastig. Dat was in 1985 zo te zien niet anders…

Ach t kan de besten overkomen

;-)

Gewoon hilarisch toch, ik voel me niet aangesproken zie de humor er wel in

@ruudsan. Helemaal mee eens. Ik denk dat als je een dagje met een camera bij een willekeurige lift gaat staan, dat je met vergelijkbare beelden thuiskomt. Zelfs de meest ervaren skieers en snowboarders overkomt het wel eens. Gewoon een moment van onoplettendheid.
Uit eigen ervaring moet ik wel constateren dat dit soort zaken in de USA vaker voorkomt dan in Europa. Het probleem is dat er bij de gemiddelde skilift in de States heel veel peroneel aanwezig is. Die staan allemaal - friendly dat wel - goedbedoelde (veiligheids)aanwijzingen te geven. Dat werkt vaak averechts. Een groot aantal Amerikanen stapt daarna stijf van de stress in het stoeltje en valt er direct uit. Met sleepliften is dat nog veel erger. In Europa mag je blij zijn als er een liftbediende in hokje zit toe te kijken. In de States staan er 15 meter waarschuwingsborden (experts only) en staan er minstens 4 lift boys of girls om je heen te springen. Gevolg is dat je met een sleeplift bijna nooit in een keer boven komt. Twee stops onderweg is normaal.

Ik voel me echt heel diep beledigd door dit bericht. XD

Lachen toch zulke filmpjes, alleen jammer van de kop alsof het wereld nieuws is dat er wel eens iemand blundert

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ach, Telegraaf …
Geef mij maar een krant

Rob

Zo heb ik eens 10 minuten staan kijken bij de uitstap van een stoeltjeslift in Winterberg. Beter dan een comedy. In vrijwel elk stoeltje zit wel iemand die denkt dat je zonder skiles het skieen en dus ook het gebruik van een lift zelf wel leert.

Gevolg is wel dat elk zoveelste stoeltje de lift stil gezet moet worden. Erg irritant.

Ik ben ook wel eens gevallen. Een kind skiede na het uitstappen over mijn skies heen. Niet handig en daardoor viel ik. Echt zo genant. Skilift stil en snel weg zien te komen. Wat ben ik blij dat er toen niet iemand stond te filmen en dat vervolgens op You Tube zette.

Wat mij nog wel eens tot (bijna) vallen brengt: Skiërs, meestal kinderen, die bij het uitstappen graag meteen hun stokken in de sneeuw prikken, in het pad van andere mensen die uitstappen…

Hmmm, ik heb dit eigenlijk nog niet zo vaak gezien…de niet koppelbare liften gaan natuurlijk wel wat sneller en dat is soms misschien lastig, maar buiten het ski op elkaar ongelukje heb ik zo iets nog niet vaak gezien.

Welke lift in Winterberg zou het meeste leedvermaak geven denken jullie :)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Sympathieke lui altijd, die liftbediendes.

Oh Santa! Fresh snow, my favourite! How did you know?

Communiceren is weleens handig. Met name bij een 2 persoonslift en een smalle uitstap heb ik weleens aangegeven …ik ga zoveel mogelijk links, zodat de ander dat in elk geval weet. Vooral bij weinig ervaren skiërs is dat communiceren sowieso handig en kan het hilarische beelden c.q. aanvaringen voorkomen.

Hen48

Plaats een reactie