Eigen ski's kopen

Hallo allemaal,

Ik had mijn zinnen gezet om mijn eigen paar ski’s te kopen aangezien ik, elk jaar huren, toch een beetje “zonde” begin te vinden.
Ik heb het er met een aantal mensen over gehad en de meeste raadden mij aan om enkel botten te kopen. Dit omdat ski’s natuurlijk duurder zijn, maar ook dat je er nog onderhoud aan hebt. Plus, ze haalden ook aan dat ski’s net als computers snel veranderen en dat je snel een ‘outdated’ paar ski’s zou hebben
Ik ski 1 keer per jaar, denken jullie dat het te veel geld is om ski’s te kopen en ik beter gewoon ski’s blijf huren? En is het de moeite om enkel botten te kopen?

Alvast bedankt!

Arnaud

Skischoenen zijn sws belangrijker om zelf te hebben dan ski’s, met 1 paar ski’s kun je opzich best veel jaar doen als je ze maar 1 keer per jaar gebruikt. Als je bijvoorbeeld een paar in de uitverkoop of 2e hands via skibuy.at of iets dergelijks koopt, kan het na 2-3 jaar al goedkoper zijn dan huurski’s. Zelf heb ik via die site een paar Nordica’s gekocht voor 225 die nieuw nog 600 kosten, alleen wat lichte gebruiksschade maarja na 2 jaar heb ik die huurprijs er al uit. Onderhoud doe ik zelf en is dan ook niet zo duur maar met 1 week per jaar heb je ook maar 1 onderhoudsbeurt van ongv 15-20 euro per jaar nodig dus dat is ook geen enorm bedrag natuurlijk. Als je weet wat voor ski’s je wilt zullen er vast op dit forum mensen zijn die goede ideeën hebben.

#proudtobepartofleswintersporters

@Vic2000

Dan denk ik dat ik zeker mijn eigen skibotten zal kopen.
En ik heb niet zo veel ervaring met welke ski’s goed zijn, en welke niet, maar ik weet wel dat ik freeride ski’s ga kopen. Dus ik hoopte ook dat iemand mij daar wat info over zou kunnen geven, zodat ik geen blunder sla wanneer ik er ga kopen! :)

Nu weet ik weinig van ski’s, maar freeride als je 1 keer per jaar op vakantie gaat? Lijkt me niet je bedoeling om de poeder in te gaan toch?

@Tiny-M

Als de mogelijkheid er is om off-piste te gaan, zal ik dat toch wel doen. :)
Doe ik namelijk liever!
En ik denk dat tricks ook makkelijker zijn met freeride ski’s? Kan zijn dat ik het fout heb!

Een ski die net als een computer snel verandert? Sinds wanneer is dat?

Het is vaker dat alleen het design verandert dan dat er iets aan de ski zelf verandert wordt en ook dat laatste is zelden revolutionair.

@DSvier

Vond ik ook een stomme vergelijking, maar soit, als je goede ski’s hebt blijven ze meegaan, tot ze het ooit eens begeven. :p
Ik moet gewoon weten als het de moeite is, financieel om ski’s te kopen ipv ze elk jaar opnieuw te huren. Ik betaal 65 euro om mijn ski’s te huren(excl. botten die 30 euro zijn) . :)

Als je nog geen eigen schoenen hebt dan zou ik eerst daarvoor gaan. Daar krijg je zeker geen spijt van.
Vervolgens een paar eigen ski’s aanschaffen. Mijn ervaring is dat ik tot nu toe altijd goedkoper uit ben dan huren.
En ja… je skiet dan misschien niet elk jaar op de allernieuwste maar aan de andere kant heb je ook geen tijd nodig om de ski te leren kennen en er het maximale uit te halen.
De laatste paar keer heb ik nieuwe ski’s gekocht die in de aanbieding waren. Een jaar of 5-6 op geskied, tussendoor zelf onderhouden en om het jaar professioneel laten slijpen. En vervolgens via marktplaats nog een leuk bedrag voor terug gekregen. Mijn laatste ski heeft me omgerekend 35 euro per jaar gekost. Was ik gaan huren dan was ik zo’n 150 - 175 euro per 7 skidagen kwijt geweest. Dus tel maar uit…

Kopen is goedkoper dan huren behoudens heel extreme uitzonderingen.

Zeker als je een goede deal maakt einde seizoen.

Bedankt allemaal!
Ik zal dus eerst schoenen aanschaffen en dan rustig kijken voor een paar mooie skilatten! :)

Plaats een reactie