Films en wintersport

Er komen hier op deze site vaak gave verwijzingen naar nieuwe wintersportfilms met de meest mooie beelden. Maar gister zaten we de film Point Break te kijken. Gewone film maar met snowboardscenes.
Op zich qua verhaallijn en acteerwerk niet heel bijzonder maar vanwege de diverse scenes in verschillende gebieden in de Alpen maakte dat het kijken een stuk interessanter. Na wat google werk is ook wel te vinden waar ze geschoten hebben. Maar nu ben ik eigenlijk benieuwd, wie kent er nog meer leuke en/of goede films waar mooi opgenomen scenes in de Alpen of andere gebergtes in voorkomen.
Bv in de James Bond films komen ook regelmatig ski scenes in voor.

Aequilater Nubila

Kwa speelfilms: Sound of Music ;)
Persoonlijk vind ik documentaires mooier om te kijken, De docu Der Streif over de geschiedenis van de Hahnenkamm rennen is een aanrader.
Een mooie serie is Osterreich von Oben van Servus TV, schitterende beelden: http://www.servustv.com/at/Sendungen/Oesterreich-von-oben/Vi…

Aftellen maar!

Ik weet niet of je Netflix hebt, maar daar staan 3 mooie films/documentaires van Jeremy Jones op;

Deeper, Further en Higher.

Ik vond deze drie films zeer de moeite waard.

Ook staat op Netflix The Crash Reel, een film over (o.a.) Kevin Pierce en Shaun White, over de vriendschap, rivaliteit en het ernstige ongeluk en nasleep daarvan van Kevin Pierce. Ook zeker de moeite waard.

Ik heb Higher gezien, mooie film inderdaad. Die andere twee wel voorbij zien komen, maar nog niet gekeken.

Carnas on Tour

@Matthieu Bedankt voor de goede tip , Osterreich von Oben inderdaad erg mooie beelden.

snowfever ;-)

If there is no park, open your eyes - the mountain is a natural one.

The Crash Reel is een van mijn favoriete documentaires. Hele hechte familie en natuurlijk een fantastische boarder.

James Bond: On Her Majesty’s Secret Service heeft een leuke skiscène met de Eiger, Mönch en Jungfrau op de achtergrond. En natuurlijk onlangs Spectre in Sölden.

Mr. Slow

Het is geen goeie film ofzo… Maar Frozen speelt zich af in een ski lift. Ik heb het niet over de animatie film Frozen

Wintersport.. daar kan je me 's nachts voor wakker maken!

Eveneens geen grote filmkunst, maar Chalet Girl is ook nog een optie

Geek, Snowboarder, iPhone developer

En voor docu’s:

  • etoile filante over Marco Siffredi
  • Steep (over de geschiedenis van Freeride)
  • de film over Shane mcconkey
Click. Click. Peace

Plaats een reactie