ik ben fan van de slaapbus richting de skioorden ik geef tips en info

Hallo.

De slaapbussen worden stilaan in orde gebracht voor het nieuwe skiseizoen 2016 2017. Ik ben al jaren fiere getuigen van dit gebeuren. Ik slaap heerlijk in de slaapbus. Dit gebeurd er allemaal
je bent aan het rijden en op een gegeven moment stopt de busschauffeu r. Jullie gaan eruit en kunnen avondmaal of iets gaan drinken in het restaurant van het tankstation . en de zetels van de bus worden stappelbedden gemaakt. Er zijn nuttige tips die ik zeker wil mee gegeven. Zet nooit schoenen en je gerief in het midde van de doorgang van de bus aub. leg je rugzak in de kofferbak boven jou. De chauffeur maakt jullie wakker als jullie de berg op moeten. dan worden de zetels terug normaal gezet. Er is een kussen en een slaapdeken voorzien in de bus! Geniet er van. Want niet alle bus bedrijven hebben slaapbussen groetjes Bart.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 24 sep 2016 09:32: verhuisd naar juiste subforum

Dank je wel voor de informatie, Bart

May the ski force be with you !!

Mooi verhaal, maar sinds 2005 staat de wetgeving in Nederland en Duitsland geen slaapbussen meer toe.

@Hans- Bart is een belg en ik zou even op zijn profiel kijken als ik jou was.

When life gets too complicated.... SKI

Thanx Bart!

Aftellen maar!

Toen ik student was ben ik met een bus naar Oostenrijk gegaan.(busonderneming “De sneeuwberg”) Wat een ellende toen met 90 km per uur naar de eind besteming.Ik heb toen heel Oostenrijk gezien omdat ik in het laatste plaatsje van de rit moest zijn.
Maar goed het zal nu wel beter zijn.

Mooi stuk Bart!!! Bedankt voor de informatie

Ook al wel eens gedaan, de slaapbus iid relaxd

Dit jaar weer met de rolstoelbus? (opblaasbaar kussen gekocht om bij de beenruimte op te vullen, hopelijk minder pijnlijke benen)

Mooi verhaal, maar sinds 2005 staat de wetgeving in Nederland en Duitsland geen slaapbussen meer toe.

En dat zal wellicht ook zijn redenen hebben: je wil er niet aan denken wat er met de inzittenden gebeurt bij een ongeval als de bus in ‘bedmodus’ rijdt…

ik vind het heel spijtig dat ik een belg ben Alex. En ik voel me totaal geen belg. En ik meen het.

Hartelijk dank voor de positieve Reacties!!!

Nogmaals Belgen bestaan niet.
Het zijn Waalen of Vlamingen.

Nogmaals Belgen bestaan niet.
Het zijn Waalen of Vlamingen.

Lawine op 25 sep 2016 22:01

Ok, top…

Mooi verhaal, maar sinds 2005 staat de wetgeving in Nederland en Duitsland geen slaapbussen meer toe.

En dat zal wellicht ook zijn redenen hebben: je wil er niet aan denken wat er met de inzittenden gebeurt bij een ongeval als de bus in ‘bedmodus’ rijdt…

Skiwi op 25 sep 2016 12:25

Eén keer mee gereden en meegemaakt dat de bus een stevig remmanoeuvre moest maken terwijl we lagen … ik kan je garanderen dat het geen lachertje is wanneer je een paar meter door de bus glijdt (zonder écht te weten wat gebeurt) en er een aantal man in je nek komt vliegen.

Spijtig voor de topicstarter … maar die dingen horen gewoon niet zo te rijden.

@jethro Ik snap iets niet.Ik denk dat er blijkbaar een stuk tekst bij mij is weg gevallen.Je hebt het over een mooi stuk.Bedoel je dan dat beetje tekst of die vrouw op de foto.

Het lijkt mij inderdaad ook niet de meest veilige manier van reizen. Als je toch slapend richting de wintersport wil, kan ik wel de slaaptrein aanbevelen. Je kan savonds eerst gezellig met zn allen wat drinken en een kaartje leggen in de restauratiewagon, en daarna ga je gewoon lekker slapen in een comfortabel bed. De volgende morgen gewoon op tijd je nest uit, even ontbijten in de trein en je ben op de plaats van bestemming. 3,5 jaar op die manier richting SFL gegaan, en dat is me eigenlijk erg goed bevallen.

Born to Ride

Beste mensen, zoals ik al eerder aangaf is het misschien verstandig om even bij het profiel van Bart te kijken en dan in het bijzonder even te klikken op de link van zijn website. Ik hoop dat het kwartje dan valt!

When life gets too complicated.... SKI

O @Alex Nu begrijp ik het.Het kwartje is gevallen.Wel slim van je om de website even te bekijken.

Wij denken het onze van die slaapbussen.

*bericht bewerkt door ciel op 22 nov 2016 17:49

@ciel bedankt voor je mening
gelukkig had je niet al een topic aangemaakt over slaapbussen

Gang is alles

Thanks. Je begrijpt wel wat wij bedoelen.

*bericht bewerkt door ciel op 23 nov 2016 14:21

Plaats een reactie