Met welke auto naar wintersport???

Wat een mooie auto’s allemaal, het gaat kennelijk goed met de economie.

Enne…slow and steady wins the race @rfkangoo 😆

elisabeth101 op 3 nov 2019 12:41

hij slow&steady? @rfkangoo ging weer als een speer net

Edwin van Riel

Zo’n 159 SW valt inderdaad tegen qua binnenruimte, helemaal met de maxi cosi en/of kinderstoelen erin! Volgende auto moet maar gewoon een echte station worden van fatsoenlijk formaat

Marijnt op 3 nov 2019 11:11

Ik rijd sinds een half jaar een 159 sedan. Vind het wel een heerlijke auto, en mooi uiterlijk. Eigenlijk vind ik de SW net iets mooier, maar dit was een goeie deal. Ik kwam van een (zakelijk gereden) volkswagen up, dus dan is alles groot :). Hopelijk mag de alfa dit jaar ook de sneeuw in!

*bericht bewerkt door Juul op 03 nov 2019 12:59

Zo’n 159 SW valt inderdaad tegen qua binnenruimte, helemaal met de maxi cosi en/of kinderstoelen erin! Volgende auto moet maar gewoon een echte station worden van fatsoenlijk formaat

Marijnt op 3 nov 2019 11:11

Skoda Superb Station, wellicht niet sexy maar wat een bak ruimte en rijdt echt heel lekker

Zo’n 159 SW valt inderdaad tegen qua binnenruimte, helemaal met de maxi cosi en/of kinderstoelen erin! Volgende auto moet maar gewoon een echte station worden van fatsoenlijk formaat

Marijnt op 3 nov 2019 11:11

Skoda Superb Station, wellicht niet sexy maar wat een bak ruimte en rijdt echt heel lekker

HN65 op 3 nov 2019 13:20

Ook voor gekeken. Hoezo niet sexy. Veel ruimte en best mooi toch? en vaak prima opties er op.

echte mannen lopen naar boven,

@HN65

Dit kan ik beamen, wel typetje minder nl. Octavia station, zo ruim dat mijn dakkoffer werkloos in de kelder hangt.😀

Born to run. B.S.

Octavia ook al flink ruim idd. Die Superb is echt bizar ruim.

@martijnuiterwijk Ja, ik vind de laatste versie ook mooi en zeeeeer ruim. Ik meen dat Skoda niet overal een heel goed imago heeft, maar dat was wellicht vroeger.

@HN65, heb lang zitten twijfelen tussen octavia und superb. Het skoda imago is echt wel anders dan vroeger. Tis een passat met een ander logo. De Skodas zijn 2e hands goed verkrijgbaar en onder de 100.000 km betaalbaar. ( natuurlijk niks voor @Iski,) bmw 3serie touring was ook een optie. Maar daar we een tiguan nog hebben met allrad. Hadden we zoiets van hebben we nog een 2e grote auto nodig. Uiteindelijk toch voor de 1 serie gekozen. Hebben nog geen kids usw. En gezien ik zoveel fun aan mn e36 compact heb gehad. Was de 1er een leuke opvolger.

echte mannen lopen naar boven,

Dan is de opvolger voor jullie Tiguan, mocht het zover zijn, bekend :-D.

Dan is de opvolger voor jullie Tiguan, mocht het zover zijn, bekend :-D.

HN65 op 3 nov 2019 13:56

in alle eerlijkheid. Dat denk ik wel. Maar dan eerder die nieuwe suv van skoda. Ook een mooi ding. Tiguan is een fijne auto, maar lomp. Kreng heeft een inslag van een vliegdekschip.

echte mannen lopen naar boven,

Dan is de opvolger voor jullie Tiguan, mocht het zover zijn, bekend :-D.

HN65 op 3 nov 2019 13:56

in alle eerlijkheid. Dat denk ik wel. Maar dan eerder die nieuwe suv van skoda. Ook een mooi ding. Tiguan is een fijne auto, maar lomp. Kreng heeft een inslag van een vliegdekschip.

martijnuiterwijk op 3 nov 2019 14:01

Vind de Kodiaq een dikke bak, maar is toch niet gestroomlijnder dan zijn broertje de Tiguan? 🤔

Disturbing the peace since 1975

Dan is de opvolger voor jullie Tiguan, mocht het zover zijn, bekend :-D.

HN65 op 3 nov 2019 13:56

in alle eerlijkheid. Dat denk ik wel. Maar dan eerder die nieuwe suv van skoda. Ook een mooi ding. Tiguan is een fijne auto, maar lomp. Kreng heeft een inslag van een vliegdekschip.

martijnuiterwijk op 3 nov 2019 14:01

Vind de Kodiaq een dikke bak, maar is toch niet gestroomlijnder dan zijn broertje de Tiguan? 🤔

Supergrover op 3 nov 2019 16:34

klopt mja die nieuwe kodiaq vs Tiguan uit 2014 is een groot verschil tussen styling usw. wat destijds mee speelde en nh ook weer "iets met de vrouw des huizes die een “suv allrad " wilde” en geen “combi für alte männer”

Tjjdje een nissan outlander gereden, die is breder en langer. Maar qua stuur inslag een stuk prettiger rijden.

echte mannen lopen naar boven,
Edwin van Riel

Dan maar een busje, morgen op te halen
https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1571491261-2015-7…

evr66 op 3 nov 2019 17:15

spotprijs toch. hypotheek dr op en je kunt er in wonen

echte mannen lopen naar boven,

Dan maar een busje, morgen op te halen

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1571491261-2015-7…

evr66 op 3 nov 2019 17:15

spotprijs toch. hypotheek dr op en je kunt er in wonen

martijnuiterwijk op 3 nov 2019 17:38

Voor dat geld kun je heel wat andere leuke dingen kopen zeg…

Hier ook een skoda Octavia 1.5 l DSG , deze winter voor het eerst mee naar de Alpen, zomer ging prima, ook met zijn berg schakeling. Hier voor een Golf station diesel 2l , de Octavia heeft net wat meer ruimte zowel de kofferbak als interieur.
@martijnuiterwijk, zal opletten of ik je zie rijden, wij zijn ook herkenbaar, sticker achter op :D

Dienten Die Alte schule

Dan maar een busje, morgen op te halen

https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1571491261-2015-7…

evr66 op 3 nov 2019 17:15

spotprijs toch. hypotheek dr op en je kunt er in wonen

martijnuiterwijk op 3 nov 2019 17:38

bizar toch. 800 EUR per km afgeschreven bij eerste eigenaar. Heli is goedkoper, en je spaart een liftpas uit ;) ;)

Edwin van Riel

Dan maar een busje, morgen op te halen
https://www.autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1571491261-2015-7…

evr66 op 3 nov 2019 17:15

ja da’s nou ideaal voor mij met die 2 racers😍 na de foto’s begon ik de tekst te lezen. Bij Brabus ben ik meteen gestopt🙈😂
Voorlopig knal ik nog maar een tijdje rond met mijn ouwe, vertrouwde èn betrouwbare Honda Accord Station met grote dakkoffer erop. Staat pas 205.000 km op dus met 30.000 per jaar gaattie nog wel ff mee.

mama on a mission in the snow

@MarijnT en @martijnuiterwijk
Mooie feedback van jullie.
En nu graag on topic zoals iedereen.

Skiing is a dance, and the mountain always leads.

@martijnT en @iski, zullen we dan gewoon een biertje drinken en klagen over het idrive systeem?

echte mannen lopen naar boven,

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/f7295f38729c97953e34cb9e...

Dit jaar is mijn Seat Leon ST Cupra 280 vervangen door een… Seat Leon ST Cupra 300 4Drive, dit keer met 4-wiel aandrijving, gelijk maar een extra paar sneeuwkettingen in huis gehaald. Hoop er veel fijne en veilige km’s mee te maken.

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

Vorig jaar voor het eerst in 8 jaar weer op wintersport geweest (ivm kleine kinderen) in een Hyundai i40 wagon… een echte reisauto…

Dit jaar is mijn Seat Leon ST Cupra 280 vervangen door een… Seat Leon ST Cupra 300 4Drive, dit keer met 4-wiel aandrijving, gelijk maar een extra paar sneeuwkettingen in huis gehaald. Hoop er veel fijne en veilige km’s mee te maken.

Chonn op 4 nov 2019 09:09

Voorals je met 250kmh een besneeuwde berg wilt opracen? Coole bak!!

echte mannen lopen naar boven,

Zal dit jaar met een splinternieuwe Octavia RS combi zijn, of de Qashqai van 2015 of de MB Marco Polo. Daar is ook ruimte zat voor materiaal en comfortgewijs top voor lange afstand…

Het is o zo hard genieten.

Onze VW Passat TDI ingeruild op een Volvo XC90 2.5T AWD. Dat moet goed komen dit weekend als we naar de winteropening in Sölden gaan!🚜

https://cdn.wintersport.nl/forum/25/7dc3a534a6c357f89cd8e8a9...

Suzuki Vitara / Volvo v60 D6

Dit jaar is mijn Seat Leon ST Cupra 280 vervangen door een… Seat Leon ST Cupra 300 4Drive, dit keer met 4-wiel aandrijving, gelijk maar een extra paar sneeuwkettingen in huis gehaald. Hoop er veel fijne en veilige km’s mee te maken.

Chonn op 4 nov 2019 09:09

Extra paar kettingen? Als in ook voor achter? Vindt die Cupra dat wel leuk? Wel leuke uitvoering 👍

Vanaf dit jaar wordt er naar de Alpen gereden met een splinternieuwe Toyota Corolla Touring Sports Hybrid 1.8! Cruisen op de snelweg is alvast geen probleem en heerlijk rustig, maar ik ben benieuwd hoe de hybride zich zal gedragen in het hooggebergte. Iemand hier al ervaring mee?

Dit jaar is mijn Seat Leon ST Cupra 280 vervangen door een… Seat Leon ST Cupra 300 4Drive, dit keer met 4-wiel aandrijving, gelijk maar een extra paar sneeuwkettingen in huis gehaald. Hoop er veel fijne en veilige km's mee te maken.

Chonn op 4 nov 2019 09:09

Extra paar kettingen? Als in ook voor achter? Vindt die Cupra dat wel leuk? Wel leuke uitvoering 👍

Userd op 6 nov 2019 16:36

@Userd ze zijn inderdaad voor de achterwielen. Ik hoop ze nooit te hoeven gebruiken, maar goed het zijn allemaal loopvlakkettingen dus makkelijk te monteren als het moet ;-)

null

*bericht bewerkt door Chonn op 08 nov 2019 07:56

Atomic Redster S9 Revoshock 160 / G9 Revoshock 172 / Rossignol Hero Elite LT 176

@chonn, zou toch even checken of dat kan, veel awdsystemen hebben maar 1 optie voor kettingen omleggen. Voor en achter is meer een low gear 4x4 dingetje.

Plaats een reactie