HELP.. Welk skigebied in Frankrijk?

Goedemiddag Mede-wintersporters,

Wij, 2 vrienden en ik, willen in het eerste weekend van februari naar Frankrijk gaan om te gaan skiën.
Vrijdagavond vertrekken en eind van de woensdag weer vertrekken naar Nederland.

Nu zijn we eigenlijk op zoek naar een mooi, leuk en een sneeuwzeker gebied in Frankrijk?
We komen alle drie goed de piste af en en we vertoeven het liefste de hele dag op de rode piste.
Verder hebben we niet héél véél eisen, behalve dat het niet te duur moet zijn en we niet voor het apres-skien gaan ;)

Wie-o-wie heeft voor ons de gouden tip qua skigebied/dorp?

Alvast bedankt!!

Aangezien het een shortski is, zou ik zelf niet te ver willen reizen voor je vakantie. Om die reden zou ik denken aan een gebied als Le Grand Massif en dan in Flaine verblijven. Hartstikke sneeuwzeker, mooi skigebied en makkelijk om naartoe te rijden!

Indien je bereid bent om verder te rijden kun je ook nog kijken naar de gebieden dieper in de Alpen, zoals Espace Killy en dan verblijven in Tignes Le Lac of Val Claret.

Veel succes met zoeken!

Dichtbij (shortski), laag prijsniveau, apres ski niet relevant en in Frankrijk. La Clusaz/Grand Bornand schiet me dan als eerste te binnen. Flaine is ook zeker een goede keuze maar is wel iets duurder.

Een betaalbare shortski midden in het seizoen is een uitdaging. Ik zag in Morzine een aanbieding obv HP incl. skipas voor heel PdS bij Sunweg.be. Was iets van 460 euro pp.
Les Arcs/La Plagne (Paradiski) heeft vaak goede aanbiedingen, maar bijna allemaal obv 1 week.

Als je het niet erg vindt om iedere dag eerste de bus of de auto te nemen, kun je aanzienlijk meer vinden in plaatsen als Bourg st. Maurice of Bourg d’Oisans

*bericht bewerkt door HN65 op 18 nov 2016 16:34

Het is een inderdaad shortski, maar aangezien we ook weten dat dit lastig zoeken is boeken we waarschijnlijk een accomodatie voor een hele week.
Dit levert ons al veel meer mogelijkheden op ;)

Ik ga al even naar de opties kijken, maar meer is altijd welkom.

P.S. Iemand ervaring met ‘Les Sybelles’ en met ‘Les Portes Du Soleil’?

*bericht bewerkt door Django op 18 nov 2016 16:51

goedkope Short ski, sneeuwzeker en zeer goedkoop denk ik aan La joue du Loup of nog goedkoper en ook in hetzelfde gebied Superdevouluy.

don't count the days, make the days count !

Chatel (Portes du Soleil) is snel bereikbaar via Zwitserland en een prachtig veelzijdig gebied met sinds vorig jaar een directe liftverbinding tussen de beide gebiedsdelen. Les Sybelles is ook een prima gebied, en niet duur. Laatste jaren een grote inhaalslag gemaakt op gebied van moderne liften, dus laat je niet afschrikken door berichten over oude liften!

Via booking.com kun je in Chatel trouwens ook makkelijk accomodatie boeken voor een paar dagen (hotelletjes, met of zonder half pension)

*bericht bewerkt door paolie op 18 nov 2016 16:57

Het al genoemde Chatel is zeer snel te bereiken. Verder liggen er aan het dal waar Chamonix ligt veel goede skigebieden die snel te bereiken zijn. Waaronder le grand massif, maar bijvoorbeeld ook het relatief onbekende evasion mont blanc. Dit dal is ook snel te bereiken.

goedkope Short ski, sneeuwzeker en zeer goedkoop denk ik aan La joue du Loup of nog goedkoper en ook in hetzelfde gebied Superdevouluy.

Droopy-d op 18 nov 2016 16:52

Alleen is dit wel wat verder rijden natuurlijk…

Je kan ipv Flaine ook prima voor Samoëns kiezen, onderdeel van hetzelfde gebied maar wat goedkoper en ook fraaier qua bebouwing.

Wat je ook zou kunnen overwegen is Mont Dore / Super Besse in het Massif Central. Kan ook een stuk schelen qua reisafstand (afhankelijk waar je woont) en drukte op de route.

Chatel is de eerste keuze die zo bij me opkomt. Verder is Le Grand Massif een leuk en vlot aan te rijden gebied. La Clusaz is nog een alternatief. Druk in de weekenden, maar doordeweeks rustig. Als je echt frans wilt proberen overweeg dan Espace Diamant eens. Net iets voorbij Annecy. Wel kom je daar wat oudere infrastructuur tegen.
Rijdt je iets verder door, ga dan niet voor de grote drie in/om de Tarentaise maar sla af naar Valmorel. Betaalbaar, relaxed en iets minder druk.

Trouwens, in februari hoef je niet naar sneeuwzekerheid te vragen. Dat is er dan overal. Rond de kerst en vanaf half maart zijn de meer kritieke periodes.

*bericht bewerkt door Bennie op 18 nov 2016 19:06

Plaats een reactie