le Grand Massif, zeer beperkt open volgende week

Dit onderwerp gaat over de bestemming Le Grand Massif

Kan natuurlijk niet zo zijn dat de ene persoon in het topic op Sunweb forum wel mag omboeken en de anderen niet. Kan mij wel voorstellen dat mensen die geen melding maken a.s. zaterdag gewoon af zullen reizen naar het gebied.

Ondertussen op de blog:

UPDATE woensdag 04-01-2017:
Op de onderstaande bestemming is geen ski garantie van toepassing, daar zijn meer dan 1/3 van de liften geopend:

Le Corbier – Les Sybelles – Frankrijk
La Toussuire – Les Sybelles – Frankrijk
St. Sorlin d’Arves – Les Sybelles – Frankrijk
St. Jean d’Arves – Les Sybelles – Frankrijk
Les Bottières – Les Sybelles – Frankrijk
les-sybelles

Wel grappig als je bijvoorbeeld naar St. Sorlin kijkt (http://www.sybelles.com/uk/il4-bulletin,hiver_p80-bulletin-n…):

Daar zijn 40 pistes waarvan er exact 10 open zijn (voornamelijk groen). Van de 20 liften zijn er slechts 9 gesloten. Je hebt echter vrij weinig ruimte om te skiën want de meeste pistes zijn gewoon gesloten. Aansluiting naar de rest van het gebied is vanuit St. Sorlin ook niet heel eenvoudig als er zoveel gesloten is. Het is een prachtig deel van Les Sybelles, maar wel vrij ver van Corbier en Toussuire verwijderd…

St. Colomban is alles dicht qua pistes, op 1 lift na (zal het gebied in gaan verwacht ik)

Omdat er in Toussuire en Le Corbier relatief veel open is zul je het daar dus mee moeten doen…

Le Grand Massif

Open now (*) - Forecast - Total
Ski lifts 27 - 0 - 65
All the slopes 29 - 1 - 152

Slopes detail
Green slopes 12 - 0 - 22
Blue slopes 13 - 1 - 65
Red slopes 4 - 0 - 52
Black slopes 0 - 0 - 13
% d’ouverture des pistes - 19.08 %

Bron: http://www.flaine.com/en/winter/news/weather-forecast-snow-r…

Ondertussen een nieuwe update op hun blog:

Sneeuwbericht en skigarantie
Geplaatst op 14 december 2016 door Angelique
UPDATE woensdag 04-01-2017:
Op de onderstaande bestemming is geen ski garantie van toepassing, daar zijn meer dan 1/3 van de liften geopend:

Le Corbier – Les Sybelles – Frankrijk
La Toussuire – Les Sybelles – Frankrijk
St. Sorlin d’Arves – Les Sybelles – Frankrijk
St. Jean d’Arves – Les Sybelles – Frankrijk
Les Bottières – Les Sybelles – Frankrijk
les-sybelles
Alpe d’Huez – Alpe d’Huez Grand Domaine Ski – Frankrijk
Auris-en-Oisans – Alpe d’Huez Grand Domaine Ski – Frankrijk
Oz en Oisans – Alpe d’Huez Grand Domaine Ski – Frankrijk
Vaujany – Alpe d’Huez Grand Domaine Ski – Frankrijk
Alpe d’Huez Grand Domaine Ski (De link geeft je real time informatie. Alleen tijdens openingstijden van de lift kun je deze bekijken)

null

Het gaat los in Flaine

null

Het gaat los in Flaine

mike op 4 jan 2017 23:52

Yesssss!!!

Niet te vroeg juichen; er is wat sneeuw gevallen (en valt nog steeds), maar ‘los gaan’…? Dit decoratieve laagje gaat de komende week nog niet redden!

Keep on snowdancing?!

Hoeveel centimeter is er gevallen @arno5 ?

Hoe is het in Samoens?

Een cm of 7, met boven veel wind

Vandaag prima geskied in Samoens. Er was niet idioot veel open maar die 5 tot 10 cm doet veel. En door de kou komt het overdag niet boven de 0 waardoor de sneeuw voorlopig ook op de zonhellingen houdt. Wachten tot dinsdag op meer sneeuw en meer open pistes. En als we het hier niet meer te doen is moeten we naar flaine rijden.

Mark bedankt voor de info.Veel ski plezier!
Hoe ver rijden is het naar Flaine?

50 mnt vanaf Samoens

Goed nieuws:

Ik verwacht dat we dit topic gedurende deze week kunnen gaan sluiten!

Dinsdag de eerste sneeuwval, dan later in de week nog wat meer en vervolgens lekker koud hogedrukweer, wat de pistes (en hopelijk daarbuiten) in goede conditie moet gaan houden…

En voor iedereen die er nu is: zoek de bosrijke pistes van les Carroz op als het echt gaat dumpen!
En als je dan nog klaagt over slecht zicht; denk dan terug aan de zomerachtige condities van afgelopen weken én/of laat de ski’s in de storage and follow a guide on snowshoes to explore the backcountry of the Giffre Valley …

Have fun :)

Vandaag een superdagje gehad. Boven de 1900 meter vallen de pistes nog reuze mee, eenmaal daaronder kom je heel vaak stenen tegen.

Foto boven op de Grand Platiéres, met zicht op de Mont Blanc

null

*bericht bewerkt door mike op 09 jan 2017 17:49

Mooi, kun je ook al van Samoens naar Morillon skien?

Voor zover ik op de interactieve kaart van hun website kan zien, blijft het aantal pistes grotendeels hetzelfde, en dus niet zo geweldig veel, en ook de verbingen tussen de dorpjes nog niet. Hopelijk komt daar snel verandering in met de mooie hopen sneeuw die de komende dagen verwacht worden. Ik zit vol spanning achter m’n laptopje :-D

Hoe was het vandaag?

Verbindingen tussen de verschillende dorpen nog steeds niet open, waardoor het aantal beschikbare pistes nog steeds een drama is. De kwaliteit is echter perfect!

Daardoor zeker ook drukker op de wel beschikbare pistes.Wij hopen zaterdag aan te komen.Fijn, dat de sneeuw in elk geval goed is.

Ik was van plan om op 4 maart naar Flaine te gaan, maar begin nu toch weer wat te twijfelen…
Of hoef ik mij in maart geen zorgen te maken over genoeg sneeuw daar en eventuele wind?

Oostenrijk is nu top! Maar weet niet of ik daar voor maart op durf te gokken… Het dooit daar wat sneller, gezien het over het algemeen ook een stuk lager ligt.

Zou graag jullie advies willen. Alvast bedankt! :)

Ik was van plan om op 4 maart naar Flaine te gaan, maar begin nu toch weer wat te twijfelen…
Of hoef ik mij in maart geen zorgen te maken over genoeg sneeuw daar en eventuele wind?

Oostenrijk is nu top! Maar weet niet of ik daar voor maart op durf te gokken… Het dooit daar wat sneller, gezien het over het algemeen ook een stuk lager ligt.

Zou graag jullie advies willen. Alvast bedankt! :)

Phoebe op 12 jan 2017 09:18

Wij gaan ook die week en boeken pas op 2 maart. Ben je altijd zeker van de sneeuw…

Verbindingen tussen de verschillende dorpen nog steeds niet open, waardoor het aantal beschikbare pistes nog steeds een drama is. De kwaliteit is echter perfect!

mike op 12 jan 2017 07:14

Yes, zie net dat het naar Morillon en Carroz open is…??

Ik was van plan om op 4 maart naar Flaine te gaan, maar begin nu toch weer wat te twijfelen…

Of hoef ik mij in maart geen zorgen te maken over genoeg sneeuw daar en eventuele wind?

Oostenrijk is nu top! Maar weet niet of ik daar voor maart op durf te gokken… Het dooit daar wat sneller, gezien het over het algemeen ook een stuk lager ligt.

Zou graag jullie advies willen. Alvast bedankt! :)

Phoebe op 12 jan 2017 09:18

Wij gaan ook die week en boeken pas op 2 maart. Ben je altijd zeker van de sneeuw…

japser op 12 jan 2017 09:38

Zeker waar! Maar je ziet nu al dat het wel hard gaat met de boekingen… Dus ik wil liever nu reserveren.
@Arno5, Wat denk jij?

Ik ga vaak in maart naar Grand Massif, heb er altijd (goed) kunnen skiën. Zit zelf onderaan in Morillon, na het skiën lekker in de tuin zitten. Maar flaine ligt echt goed qua normale weerstromingen en is zeer sneeuwzeker.
Overigens kreeg ik gisteren een update van Facebook pagina’s dat de verbindingen tussen de dorpen vandaag weer open zullen gaan.
Ik ga me er over enkele weken vast wel weer vermaken!

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

In tegenstelling tot wat er hier is beweerd, is er nog steeds geen verbinding mogelijk van Flaine naar andere deelgebieden.

De sneeuw valt hier momenteel echter met bakken uit de lucht. Een echte blizzard met de bijhorende wind.
Ik betwijfel of er morgen veel te skiën valt.

Kon je vandaag wel van Samoens naar Morillon en Les Carroz?

Plaats een reactie