Op zoek naar een klein gebied in Oostenrijk

Voor ons gezin (8 pers) zijn we voor volgend jaar op zoek naar een skigebied/dorp wat bij ons past.
Jarenlang zijn we naar Bellwald in Zwitserland (wallis) geweest.
Voor ons t ideale dorp en skigebied. Maar prijstechnisch wordt t te duur.
Wij zijn dus op zoek naar net zoiets maar dan in Oostenrijk.

Wensen:

  • klein gebied, onder/rond de 50 km
  • piste tot in het dorp
  • accommodatie in de buurt van de piste voor 8 personen.
  • sneeuwzeker
  • kindvriendelijk en redelijk veel blauwe/makkelijke rode pisten

Via de zoekfunctie hier op de website ben ik wel wat tegen gekomen, maar misschien kan ik meer met de tips van jullie.
Alvast bedankt!

Lofer…

Door mij al vaker aanbevolen: See im Paznaun. Voldoet precies aan jullie wensen. Onderaan de dalafdaling staat een hele rits accommodaties. Eenvoudig te zoeken & boeken via see.at . In hetzelfde dal vind je ook Kappl en Galtür (en Ischgl, maar dat voldoet niet aan je zoekprofiel :)), maar daar is het vinden van acco aan de piste weer lastiger.

Verder ben je vast ook al bij de Tiroler Zugspitzarena uitgekomen (mn Lermoos, Berwang, evt Ehrwald). Zelf is het mij nooit gelukt om daar echt betaalbaar wat te vinden en bovendien vind ik de skipas ook al flink aan de prijs (je moet altijd een pas nemen voor de hele “arena”).

Ook nog een optie: Sankt Johann in Tirol. Al heb je ook daar niet echt een goedkope skipas, er is wel veel acco (in de buurt van of direct aan) de piste. En dat is dan weer goed betaalbaar. Wel zijn de Bergbahnen daar vorig jaar overgenomen door een Zweedse investeerder, die heeft grootste plannen met het gebied.

Hochzeiger.
Een erg kindvriendelijk en redelijk klein gebied. Aanrader! De piste loopt door tot een dorpje met een aantal hotels, en qua prijs valt het erg mee!

Kijk eens bij biberwier. Wij zaten in appartement Brabanderalm aan de piste. Een mooi appartementencomplex wat geheel gerenoveerd is in 2016. Wij zaten er in de 2de week dat ze open waren en alles was top. Er zit inpandig een bar en restaurant. Het gebied is wel klein, maar op 4 km ligt ehrwald en Lermoos waar je wat meer km kunt maken en tevens in Ehrwald een gletsjer. Wij heben ons plekje wel gevonden en kan het dan ook iedereen aanraden.

Berwang, voldoet aan alle eisen

Enjoy life, love skiing

Zoals hier boven ook al geadviseerd. Biberwier, Ehrwald, Lermoos, Zugspitze, Garmisch Partenkirchen. Kleine gebieden om heerlijk met het gezin te skiën. Wij komen in de zomermaanden ook graag in deze plaatsen.

Rock

Het is skigebied Rauris bevalt ons de laatste jaren erg goed. Wij hebben kinderen in de leeftijd 13, 10 en 3. Alles valt te combineren en doordat alles heel compact is, kun je elkaar heel makkelijk opzoeken. Veel gezellige restaurants en hutten. Er is niet heel veel Après ski, maar wel een gezellig dorpje op doorheen te wandelen.

Inderdaad, Rauris of Berwang.
Met een kleine voorkeur voor Rauris, voor die mooie rode piste rechts in het gebied en voor het feit dat je in Berwang niet echt een supermarkt hebt.

Buiten al genoemde hele leuke gebieden zijn wellicht
deze ook de moeite waard om eens te bekijken:

  • Gargellen (Vorarlberg)
  • Werfenweng (Salzburgerland)
  • Großarl (Salzburgerland)
  • Wildkogel/Bramberg (Salzburgerland)
  • Kühtai (Tirol)

Hochzeiger.
Een erg kindvriendelijk en redelijk klein gebied. Aanrader! De piste loopt door tot een dorpje met een aantal hotels, en qua prijs valt het erg mee!

lisisi op 1 feb 2017 18:09

Inderdaad een leuk gebied. We zijn daar 3 jaar geleden geweest. We zate’n in een appartement naast de piste. Op zich goed bevallen daar, maar we zijn niet van plan om nog een keer naar dit gebied te gaan.;)

Allemaal bedankt voor de reacties! Ik ga ze bekijken.

Hochzeiger, maar dan wel zien dat je in het bovenste deel van Jerzens zit … het is anders een beetje “lastig” om elke dag de skibus te nemen.
Kühtai, en aangezien er kinderen bijzitten mogelijk het Astoria-hotel … die doen best wel (heel) veel voor kinderen. Heel makkelijke ski-in ski-out.
En Kühtai kan je desnoods verbinden met Hochötz (weliswaar via de bus). In Hochötz kan je ook vlakbij de dallift zéér prijslijke appartmenten vinden.

Het staat al in 1 van de reacties maar je hele omschrijving ademt: Lofer

Geweldige gezinsbestemming. Nog even aftellen…

Dank voor t meedenken!
Ik denk dat we t gevonden hebben. Groot vrijstaand chalet in Auffach, met 4 slaapkamers. Gelijk aan de piste vlakbij de gondel. Net 1000 euro voor een week en nog vrij in voorjaarsvakantie 2018.
Wel een groter gebied als wat we eigenlijk zochten. Maar volgens mij kleinschalig genoeg voor ons.

Auffach is leuk. Mooie afdalingen en leuk met kinderen. 2 jaar in Wildschönau geweest (alpbach en auffach) Goede keuze!

Kleinwalsertal

Ski you later!

Plaats een reactie