Drukte tijdens de voorjaarsvakantie

Vandaag voor het eerst tijdens de carnaval in de alpen gaan boarden en ik was positief verrast. Het was niks drukker dan bijv. in januari.

null

Het langste wat we hebben moeten wachten was misschien 3 minuten.
Waar zijn al die mensen dan vraag ik mij af.
Nou daar kwam ik achter toen ik boodschappen ging doen.

null

null

Een kwartier in de rij gestaan bij de kassa.

Wat zijn jullie ervaringen van vandaag??

Übung macht den meister!!!

Hetzelfde als jij, maar dat is niet helemaal eerlijk want we waren ook op dezelfde plek (incl boodschappen) :-)

Wilco van Bragt

Dit is ook mijn eerste keer in de Krokus, en het valt mij erg mee. In Kitzbuhel max 5 min wachten.

Op het moment in Skiwelt maar ook niet echt druk op de piste en af en toe een paar minuten wachten bij de liften?

Had me op alles voorbereid, maar overvolle pistes en flinke wachtrijen niet tegengekomen hier in Fiss. Waar zijn al die mensen ? Wel om 8.45 eerste lift en dan direct naar de Noordzijde, maar ook daar prima vertoeven ?

In val Gardena valt het ook erg mee met de drukte!

Momenteel in SFL. Vanochtend een kwartiertje voor de gondel gestaan. Dit waarschijnlijk wel door een storing kort ervoor. Het valt me super mee. 3-4 minuten is wel de max voor de rest van de dag. Voor het eerst in de krokus. Valt me reuze mee.

Maar waar zijn al die mensen gebleven met wie iedereen zaterdag in de file stond?

Maar waar zijn al die mensen gebleven met wie iedereen zaterdag in de file stond?

GiGi op 26 feb 2017 20:41

Nou diegene die hun auto in de poeier hebben gereden zijn misschien nog onderweg. De rest weet ik ook niet.

Übung macht den meister!!!

Maar waar zijn al die mensen gebleven met wie iedereen zaterdag in de file stond?

GiGi op 26 feb 2017 20:41

De krokus is een echte gezinsvakantie, kinderen op les en veel van die ouders (althans valt mij op) skieen niet of heel even omdat ze dicht bij de kinderen willen blijven en
tot rust willen komen.

*bericht bewerkt door bas8 op 27 feb 2017 07:02

Hier zou ik toch niet echt vrolijk van worden. Kan me ook haast niet voorstellen dat dit slechts 3-4 minuten duurt eigenlijk.

Fiss: Moseralm + Schonjoch

null

Maar misschien is het ook een kwestie val slimme keuzes maken, zoals volgens mij Rogier al een schreef.

Niet doen wat iedereen doet. In dit geval dus niet naar Masner gaan op de mogelijk laatste mooie dag. Op heel veel andere plekken in SFL oogt het nu namelijk relatief rustig.

null

Vandaag in Kaltenbach geweest en het was drukker dan gisteren maar eigenlijk alleen bij de lift. Op de pistes is het prima te doen.

null

null

null

Übung macht den meister!!!

hier in Valto vallen de wachttijden ook erg mee. staat er aan het begin vanaf hier 15 min. nou zo lang hebben we echt nooit gewacht…

Wij zijn in Voralberg, skigebied Sonnenkopf. Klein, eenvoudig maar leuk. We zouden aanvankelijk naar Feldberg in het Zwarte Woud gaan.
Van enige drukte is hier geen sprake. Meestal doorlopen of een minuutje wachten voor de lift. Kan mij niet voorstellen dat zo’n gebiedje levensvatbaar kan zijn.

Na regen komt zonneschijn, na de herfst komt wintersport!

Hier zou ik toch niet echt vrolijk van worden. Kan me ook haast niet voorstellen dat dit slechts 3-4 minuten duurt eigenlijk.

Fiss: Moseralm + Schonjoch

null

Marloes op 27 feb 2017 12:42

10-15 minuten.

Hier zou ik toch niet echt vrolijk van worden. Kan me ook haast niet voorstellen dat dit slechts 3-4 minuten duurt eigenlijk.

Fiss: Moseralm + Schonjoch

null

Marloes op 27 feb 2017 12:42

10-15 minuten.

Skizoeker op 4 mrt 2017 16:56

Nog te lang

May the ski force be with you !!

Hier zou ik toch niet echt vrolijk van worden. Kan me ook haast niet voorstellen dat dit slechts 3-4 minuten duurt eigenlijk.

Fiss: Moseralm + Schonjoch

null

Marloes op 27 feb 2017 12:42

Dit zijn dan ook liften die je 1 X op een dag zou moeten nemen en dan het liefste om half 9

*bericht bewerkt door Jesper op 05 mrt 2017 19:09

Gang is alles

In Grindelwald nergens wachtrijen gehad. Alleen een keer moeten wachten op de trein naar scheidegg toen we een dalafdaling hadden gemaakt en een beetje ongelukkig qua timing uit kwamen. Maar ach, dat was wachten op een trein die precies op tijd reed en waar geen volk in zat. Geen probleem dus

In Hasliberg ook geen wachttijden tegengekomen. Meestal gewoon doorlopen, behalve afgelopen vrijdag. Toen was het relatief druk bij de liften aan de alpentower zijde. Ook de skiklassen voor de kids waren lekker klein en persoonlijk. Een genot die rust. Betaal ik graag wat extra franken voor!

In Auffach was het druk. Elke ochtend minstens 40 minuten wachten bij de lift. Ook op de pistes moest je je snelheid aanpassen.
Desalniettemin een fijne vakantie gehad.

Afgelopen week in Les Gets geweest. Daar maximaal 5 minuten op de lift gewacht. Ook op de piste prima te doen.
1 dagje naar avoriaz en Chatel geweest. Daar was het een stuk drukker en dan vooral op de piste. Dit kan komen doordat je van Avoriaz niet naar Les Crosets kon en vanuit Chatel niet naar Morgins. Waardoor de massa zich minder verspreidde.

Afgelopen week naar Grossarl geweest.
Bij de liften niet langer hoeven wachten dan 3 minuten.
Bij de restaurants die 1 piste van de gondelbaan af lagen kon je prima zitten.

Op de pistes was het echter niet leuk door de vele skiklasjes.
Pistes lagen er al om 11:00 bij alsof je in Libanon was… en je moest om de grote groepen heen laveren.

De week ervoor waren we in Alpendorf en daar was het perfect!

Disturbing the peace since 1975

In Hasliberg ook geen wachttijden tegengekomen. Meestal gewoon doorlopen, behalve afgelopen vrijdag. Toen was het relatief druk bij de liften aan de alpentower zijde. Ook de skiklassen voor de kids waren lekker klein en persoonlijk. Een genot die rust. Betaal ik graag wat extra franken voor!

Jst81 op 5 mrt 2017 21:20

Het nadeel van iets duurder is in het geval van Zwitserland vaak het voordeel van duidelijk rustiger. Een groot voordeel voor als je aan schoolvakanties gebonden bent.

Plaats een reactie