Zoetermeer, wie gaat er mee?

Komt van boven:

null

Was ook een beetje mistig

Tiny-M op 25 feb 2024 15:40

De piste ziet er wel lekker rustig uit!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Yup, hangen er 2 op een soort rails, maar de verse sneeuw er onder loopt voor geen meter. Paar weken terug halverwege, nu bovenin.

S kijken hoe lang antwerpen rijden is hiervandaan 😂

Edit: valt tegen, toch bijna anderhalf uur

evr66 op 25 feb 2024 16:47

Jammer, besneeuwen is natuurlijk top. Maar als het niet glijdt schiet het niet op.

In Antwerpen glijd je gemakkelijk omlaag, maar ga je heeeeel langzaam weer omhoog op trage lopende banden.

*bericht bewerkt door Nick_Lobe op 25 feb 2024 18:48

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Denk dat de band ongeveer 3min duurt en als het druk is staat hij ook regelmatig stil door personen die eraf vallen…

ieder zij mening natuurlijk maar moest ik 1.5u rijden naar Antwerpen zou ik teleurgesteld zijn . Ik vind de baan te kort om er degelijk in te komen. Het is omdat het vlakbij is dat is er regelmatig zit

@Nick_Lobe tot ongeveer 8:45 was het lekker rustig daarna werd het drukker en vanaf 9 uur kwamen ook de klasjes erbij. Was best prima te doen nog.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 25 feb 2024 19:03

We zagen hem al hangen inderdaad delaatste keer dat we er waren een par weken gelede

Op zich wel een mooi systeem

We gaan er deze zaterdag achterkomen hoe de sneeuw er uit is, helemaal topsneeuw als ik het zo lees 😅

Komt van boven:

null

Was ook een beetje mistig

Tiny-M op 25 feb 2024 15:40

De piste ziet er wel lekker rustig uit!

Nick_Lobe op 25 feb 2024 18:45

Oh ziet er beter uit dan woensdag 🙈.
Was echt mega druk . Had denk ik met de kids naar Landgraaf moeten gaan ipv Zoetermeer .
Was ook nog eens brandalarm . Gelukkig gingen we net weg .

*bericht bewerkt door miepmiep op 25 feb 2024 19:47

@Nick_Lobe tot ongeveer 8:45 was het lekker rustig daarna werd het drukker en vanaf 9 uur kwamen ook de klasjes erbij. Was best prima te doen nog.

Tiny-M op 25 feb 2024 19:02

Vroeg opstaan loont!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Denk dat de band ongeveer 3min duurt en als het druk is staat hij ook regelmatig stil door personen die eraf vallen…

ieder zij mening natuurlijk maar moest ik 1.5u rijden naar Antwerpen zou ik teleurgesteld zijn . Ik vind de baan te kort om er degelijk in te komen. Het is omdat het vlakbij is dat is er regelmatig zit

jvr op 25 feb 2024 18:56

Ik heb een vriend in Antwerpen, dus dan is het leuk om hem daar te ontmoeten. De lopende banden zijn een nadeel idd, maar ik vind de piste lekker breed met gemakkelijke helling om te oefenen, de sneeuw is er top en de horeca uitstekend. Ik heb er daarom altijd een leuke dag! Hoewel Zoetermeer mijn “thuishaven” is op een half uurtje rijden van huis, hou ik ook van afwisseling en dus rijd ik graag langs de andere SnowWorld vestigingen.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ik vind Antwerpen ook altijd leuk, sneeuw is er eigenlijk altijd prima!

Zaterdag weer Zoetermeer, zal wel ff wennen zijn na Val Gardena en de Steinplatte!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik vind de eerste 50-75m van snowworld baan 3 echt wel rood, niet dieprood maar toch rood. Daarna wordt het wel direct heel mild en blauw/groenig.

Ik vind de eerste 50-75m van snowworld baan 3 echt wel rood, niet dieprood maar toch rood. Daarna wordt het wel direct heel mild en blauw/groenig.

Ry33 op 25 feb 2024 22:54

Hij heeft ongeveer halverwege een knik, dat is vrij blauw maar groen zou ik hem niet noemen. En tja of het écht rood is…

Hij is in ieder geval lekker stijl voor een indoor piste

Als je mazzel hebt kan je bovenin nog wel eens een verhoging meepakken maar deze is er lang niet altijd

We zitten wekelijks in zoetermeer vanwege de club van de kleine. Je kan tussen oktober en maart beter wegblijven (of pak een plekje bij het raam in het restaurant - gratis vermaak)

Betreft de andere skihallen; daar komen we ook vrij regelmatig

Antwerpen is lekker breed, maar vind de langzame band inderdaad een nadeel. Wel fijne sneeuw en vaak rustig. Van buiten is het wel belgisch gezellig.

Velzen geen ervaring mee

Rucphen is… tja…toch wel een beetje ruc 😅
Hele chemische sneeuw, een donker deprimerend hol, ook relatief kort. De mensen zijn er wel gezellig

Terneuzen is ook fijn, altijd rustig en een permanent bandenglijparcours. Piste is wat aan de smalle kant vanwege stuntheuvels maar ik kom er graag

Landgraaf is een stuk rijden voor ons, maar wel de langste in nl en ze hebben een stoeltjeslift. Wordt net als zoetermeer vrij regelmatig volledig aan gort geskied maar we komen er desondanks graag. Let wel op, in de zomer is regelmatig de ‘rode’ piste afgesloten door ski teams, waaronder die van het egocentrische soort die ook erg graag van de blauwe af racen (en een beetje scheit hebben aan alles en iedereen)

Ik denk dat ik dinsdagochtend nog even 2/3 uurtjes ga pakken. Hopen dat er niet teveel schoolklassen zijn.

null

Het was lekker uitgestorven weer vanmorgen. Sneeuw was prima vond ik, maar ik heb er niet zoveel verstand van. Als ik lekker kan rijden is het goed. Had mijn zus mee, dus weer een keer gekozen voor de ski’s. Achteraf een soort van spijt, want de condities waren veel beter om te boarden dan de vorige keer. Maar evengoed heerlijk geskied vandaag.

Voor de liefhebbers heb ik nog 2 2uurs kaarten geldig in maart.
Helaas geen tijd om met dochter te gaan.

Yup, hangen er 2 op een soort rails, maar de verse sneeuw er onder loopt voor geen meter. Paar weken terug halverwege, nu bovenin.

S kijken hoe lang antwerpen rijden is hiervandaan 😂

Edit: valt tegen, toch bijna anderhalf uur

evr66 op 25 feb 2024 16:47

Ik ben een periode weinig in Zoetermeer geweest. In de winter, met veel skidagen in de Alpen en het Sauerland, had ik tussendoor toch iets minder behoefte aan indoor skiën. De vaste donderdagavonden waren, mede door veel ski- en snowboard testavonden, bovendien veelal erg druk met vaak een waardeloze piste. Dus die sloeg ik ook steeds vaker over. Inmiddels ben ik wel weer 2 donderdagavonden naar de training geweest. De piste voelde anders, was stroever voor mijn gevoel. @evr66 had het daar in dit forum ook al over. Het is weer minder druk inmiddels, dus de piste bleef al wel vlakker en minder ijzig. Maar glijden ging heel stroef voor mijn gevoel. Vanochtend maar weer eens als eerste de piste op gegaan. Zelfs bij de eerste sporen op de verse ribbels werd ik op sommige stukken afgeremd. Het was wel lekker rustig en ik heb ruim anderhalf uur heerlijk kunnen skiën. Maar toch moet ik erg wennen aan deze sneeuw. Hoe ervaren jullie dat inmiddels?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Wij zijn er wekelijks vanwege het skiclubje van de dochter. De afgelopen maanden waren weer verre van optimaal. Heel druk, bijzonder beroerde pisteomstandigheden, veel mensen die die ‘hun eigen kwaliteiten overschatten’… Al met al dagen dat je beter thuis kan blijven.

De afgelopen twee weken waren weer best prima, hoewel de rode piste komende twee weken weer voor de helft beschikbaar zal zijn vanwege wedstrijden. Dat betekent weer een ijsbaan. Maar de rustige periode komt er weer aan 🥳

Ze hebben nu inderdaad nieuwe sneeuwkanonnen op de rode piste. Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit op rood afgelopen weekend prima vond, ik vond de sneeuw op de blauw/zwarte piste wel erg stroef.

Dus misschien (hopelijk) is deel van de ervaring vooral veroorzaakt door de drukte op de piste afgelopen tijd.

@nick_lobé jammer van die stroefheid. Had vorige week het idee dat het al beter was en bovendien iets minder snel zacht werd. Dit weekend voor het eerst in maanden niet geweest, donderdag weer.

Edwin van Riel

De drukte was het vanochtend zeker niet. Eerste half uur met 10 op de piste, 2e half uur met max 25. Pas daarna drukker. Ik vond de piste ook wel snel redelijk zacht. Weer nieuwe ervaring na alle soorten pistes in de Alpen deze winter. Wat betreft de stroefheid: ik ga mijn ski’s maar eens extra laten waxen en dan opnieuw ervaren. Donderdag ook weer trainen. Dan nog even zonder nieuwe wax, en op andere ski’s. Misschien ligt het toch aan mijn beleving.

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

We gaan waarschijnlijk weer overlappen nu de tent vroeger sluit 😉

Edwin van Riel

Wij zijn nu in Landgraaf maar daar zou ik de komende periode toch geen tijd voor uittrekken om heen te rijden. Je hebt alleen piste 2 met een nog langzamere sleeplift als normaal met oude sneeuw.

En dan de oefenpiste. Maar de rest is nog zeker een maand in onderhoud. Het is rustig maar als nog sta je flink in de rij elke keer. Het is dat ik een jaarkaart heb maar met een uur of 2 uurpas zou ik huilen 😂 kan je net 3 afdalingen doen in een uur.

null

De rij loopt nog helemaal links door
En LoveToBoard klaagt over dat hij beter zn ripsticks had kunnen meepakken 😂

*bericht bewerkt door LoveToSki op 21 apr 2024 14:24

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wij zijn nu in Landgraaf maar daar zou ik de komende periode toch geen tijd voor uittrekken om heen te rijden. Je hebt alleen piste 2 met een nog langzamere sleeplift als normaal met oude sneeuw.

En dan de oefenpiste. Maar de rest is nog zeker een maand in onderhoud. Het is rustig maar als nog sta je flink in de rij elke keer. Het is dat ik een jaarkaart heb maar met een uur of 2 uurpas zou ik huilen 😂 kan je net 3 afdalingen doen in een uur.

null

De rij loopt nog helemaal links door
En LoveToBoard klaagt over dat hij beter zn ripsticks had kunnen meepakken 😂

LoveToSki op 21 apr 2024 14:21

Oei, dat klinkt niet uitnodigend. Voorlopig nog maar niet plannen dan.
Neuss was ook geen succes vandaag. Stoeltjeslift in onderhoud (wisten we vooraf), maar groot deel van de piste afgezet daarom. Andere kant van de piste afgezet voor klasje. Bleef 1/3e van de piste over. Erg druk bovendien, dus lang wachten bij de sleeplift die je net niet helemaal bovenaan brengt. En, geheel ongebruikelijk voor Neuss, erg zachte sneeuw die snel slechter werd. Gelukkig waren we er niet speciaal voor naar toe gereden. Voorlopig maar gewoon vroeg skiën in Zoetermeer de komende weken!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Dan gaat Neuss hier ook van de lijst voor volgende week. - dan wordt het Antwerpen of Terneuzen haha.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ztm was ok vanmorgen, wel drukker dan verwacht.

Edwin van Riel

Dan gaat Neuss hier ook van de lijst voor volgende week. - dan wordt het Antwerpen of Terneuzen haha.

LoveToSki op 21 apr 2024 14:49

Goed besluit!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ztm was ok vanmorgen, wel drukker dan verwacht.

evr66 op 21 apr 2024 16:03

Was je er wel al vroeg?

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Natuurlijk, en ff na 10 uur gestopt. Gelukkig is t dichtbij

Edwin van Riel

Gisteren was ik met dochter in zoetermeer. Dat ging dikke prima. Sneeuwkwaliteit vind ik ook best goed.

Drukte is goed te doen. Maar gaat nog wel rustiger worden na de 1+1 actie deze maand

Landgraaf was vandaag zoals lovetoski zegt inderdaad een aanfluiting. Op een gegeven moment stond de rij tot einde piste; net een slechte polonaise

null

De piste zelf met oude, korrelige, stroeve sneeuw, ik had inderdaad spijt dat ik mijn elans niet had want mijn pisteskies zakten lekker weg

Best wat bukelig maar dat vond ik nog een pluspunt tbh, heb wat sprongetjes kunnen maken

Maar de rit van 2u absoluut niet waard

Zo zie je maar, altijd even op de site/webcam kijken voordat je de auto instapt

*bericht bewerkt door LoveToBoard op 21 apr 2024 18:26

Natuurlijk, en ff na 10 uur gestopt. Gelukkig is t dichtbij

evr66 op 21 apr 2024 17:14

Dat zijn de lekkerste uurtjes zo vroeg op de ochtend!

Enthousiast en fanatiek, blijven oefenen op techniek...

Ja, zeker. Was ff lekker en met de koffie weer thuis 😉

Edwin van Riel

Ja, zeker. Was ff lekker en met de koffie weer thuis 😉

evr66 op 21 apr 2024 19:21

Ik wou dat ik dat kon, even skieen en met de koffie weer thuis haha. Tijd voor Snowworld in Utrecht!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie