Ski helm

Ik ga toch maar overstag en een skihelm aanschaffen.

Nu kwam ik bij de perry sport een skihelm tegen van het merk Spex (perry sport merk denk ik).
Die is echter wel erg goedkoop (40 euro) maar heeft wel de keurmerken.

Is dit nou een goede optie of kan ik beter gaan voor een duurder merk zoals POC?

wellicht?

https://www.wintersport.nl/forum/topic/10257

Cees op 5 dec. 2011 00:15

Heb ik gezien.
Ik vroeg me echter af of het merk Spex bij iemand bekend is. En of een helm van 40 euro goed kan zijn of dat het iets is waar ik mijn vingers niet aan moet branden (goedkoop is duur koop?).

Geen ervaring met Spex. De ANWB had vorig jaar een skihelm test:
http://www.anwb.nl/wintersport/uitrusting/tests,/skihelmen/S…

Eén van de conclusies was: Duurder is niet altijd beter.

Spex is het (wintersport)huismerk van de Perry.

hoe goed hij is, kan ik je ook niet vertellen, helaas ;)

Running against the wind

Ik denk dat als de hem aan alle normen voldoet, wat ze allemaal volgens mij doen in de winkels in europa. Het niet uit maakt welke je koopt qua veiligheid, het gaat dan meer om draagcomfort, uiterlijk en "merk status"

Heb geen ervaring met spex zelf.

Member of global cooling initiative

Als de helm als gegoten op je hoofd zit, dan kun je het zonder problemen aanschaffen.

Ik ski met een goggle van Spex en ben er heel tevreden mee. Heb deze ooit aan geschaft na het kwijtraken van een Oakley goggle.

Toevallig mensen hier die ervaring hebben met de POC skull light?

Heb net de Poc Skull Light gekocht. Nog niet mee geskied (volgende week, dus na de 17e kan ik je meer vertellen). Maar het is wel een van de topmodellen van Poc (en wordt ook uitgebracht door Peak Performance). Is wel een van de betere en meest verkochte merken op dit moment, maar dat hoeft natuurlijk niet direct wat te zeggen over de kwaliteit van dit type.

Hij zit bij mij als gegoten (en dat is het belangrijkst) en ik vind hem mooi. De afwerking ziet er ook net wat verzorgder uit dan bij helmen van bijvoorbeeld Red.

Als ie goed zit zou ik 'm zeker kopen. Bij de Wim Jaquet Outlet store in Bussum is ie van Peak Performance in de aanbieding voor 75 euro (alleen zwart of wit).

Bedankt voor de tip.
Op de site staat ie voor 89 euro.
Weet jij of er verschil is tussen de POC skull light en de Peak performance skull light. Hebben ze daarin net wat betere lining ofzo gebruikt?
Of is het gewoon een POC skull light met een peak performance merkje erop (en een iets leuker design)?

Als je helm aan de keurmerken voldoet is ie goed.

Dure helmen zijn vaak duur doort het merk.

Vorig jaar ook een helm gekocht. Ik heb de GPR Cultus RS, zie ook test van ANWB. Vorig jaar bij Aldi gehaald en zie dat deze er weer komt. Ik ben zeer tevreden met de helm, maar je zal toch echt zelf moeten passen.

@ Henk,

Het is exact dezelfde helm, alleen met het Peak Performance-logo erop. En in de winkel van Wim Jaquet in Amersfoort ligt ie inderdaad voor 89 euro, maar in de outlet store in Bussum heb ik hem twee weken geleden gekocht voor 75 euro. Even bellen is het beste, aangezien niet het hele outlet-assortiment online staat. Het nummer is 06-31681284.

Succes

@Cheizz

Dank je

Heb zelf een helm van spex gehad en die heeft me perfect beschermd bij een val op een ijzige rode Franse piste. Op hoge snelheid buiten de piste geraakt met mijn hoofd op de grond geklapt. De Spex helm heeft de klap goed opgevangen. Dat hij goed past is essentieel voor een goede bescherming!

Naar het merk hoef je echt niet te kijken dit heb ik ook niet gedaan toen ik de mijne kocht vorige week! Ik heb een Alpina helm en Alpina Ski goggle gekocht omdat deze combo fraai geprijsd stond. Voorheen had ik nooit van het merk gehoord. Achteraf vernam ik dat het toch niet geheel onbekend is, maar dit speelde geen rol bij de aankoop ervan!

Naar het merk hoef je echt niet te kijken dit heb ik ook niet gedaan toen ik de mijne kocht vorige week! Ik heb een Alpina helm en Alpina Ski goggle gekocht omdat deze combo fraai geprijsd stond. Voorheen had ik nooit van het merk gehoord. Achteraf vernam ik dat het toch niet geheel onbekend is, maar dit speelde geen rol bij de aankoop ervan!

op 17 jan. 2012 10:07

Was niet ingelogd…

Sneeuw is gewoon mijn obsessie.

Spex is prima hoor, de kleding is ook van zeer goede kwaliteit dus ik neem aan dat de helm ook van goede kwaliteit zal zijn!

Ik ga toch maar overstag en een skihelm aanschaffen.

Nu kwam ik bij de perry sport een skihelm tegen van het merk Spex (perry sport merk denk ik).
Die is echter wel erg goedkoop (40 euro) maar heeft wel de keurmerken.

Is dit nou een goede optie of kan ik beter gaan voor een duurder merk zoals POC?

Henk op 5 dec. 2011 00:09

Hi Henk,

Ik heb mijn Giro helm voor 35 Euro aangeschaft. Om maar even aan te geven dat je je niet hoeft blind te staren op dr prijs!;)

DON'T BLINK BECAUSE HISTORY IS WRITTEN IN AN INSTANT

mijn advies, koop geen helm die niet lekker zit, koop de helm die je het lekkerst zit, dan heb je er het meeste plezier aan.

dus staar je niet blind op de prijs, het hoeft echt niet duur te zijn, maar kijk wel naar comfort!

en nederlandse helmen voldoen altijd.

Spex is dezelfde als het merk Briko (duurder)

pbe

Belangrijk is vooral om een skihelm te kopen die voldoet aan de Europese testnorm: EN10-77. Met dit keurmerk ben je gegarandeerd van een goedgekeurde helm. Ik ben erg blij met mijn UVEX kinder skihelmen voor de kids. Online hier gekocht: --spam–

Ik heb zelf een Mivida helm, misschien niet zo bekend. Helm worden ook gekeurd volgens Europese eisen.
Afwerking van de helmen zijn gewoon mooier dan van die in hetzelfde prijssegment.

Dion

Een helm kopen, hoe zit het? Ten eerste, onveilige helmen worden praktisch niet verkocht in NL ook door de strenge eisen van het keurmerk. Echter er kan een hoop misgaan bij de het vinden van de juiste pasvorm of maat. Een helm moet je daarom ook altijd passen. In hoofdzaak zijn er twee soorten hoofden je hebt een Bol of een Ei daarnaast zitten er anatomische verschillen tussen het vrouwen en mannenhoofd. Past de helm niet goed, dan neemt de veiligheid van een skihelm drastisch af!

Je hebt 3 typen helmen, de goedkoopste helm heeft een hardshell en is dik en daardoor zwaar. De duurdere helmen hebben een in mold constructie. Een zachtere buitenschaal wordt ingespoten met een schokabsorberend materiaal. Resultaat: Licht en meer schokabsorptie waardoor minder kans op letsel dan een hardshell. Echter een in mold helm is kwetsbaarder bij vervoer dan een hardshell. Giro heeft een nieuw type helm ontwikkeld "de softshell`.
Deze helm is veilig en zeer duurzaam, zeker voor freestylers. Bij een crash met een in mold of hardshell moet de helm vervangen worden omdat er kans is dat er daarna haarscheurtjes in zitten. Een softshell helm heeft dat niet. Voor mensen die gevoelig zijn voor hoofdletsel is er een Scott helm (the Chase) met een MIPS systeem. Dit is een dunne glijdende schaal in de helm waardoor de impact snel zijn energie verliest. Dit verkleint de kans op hoofdletsel beter dan bij elke andere helm.

Kortom laat je goed adviseren voordat je een helm koopt. En laat prijs een niet al te grote rol spelen, We moeten nu toch echt af van dat crisisdenken. Geloof me, na een crash ben je echt blij dat je je toch goed hebt laten adviseren. Echter één is nog altijd beter dan geen.

– geen reclame –

POC Receptor Bug vind ik echt super!

Ik heb geen ervaring met Spex helmen maar heb er wel een goggle van. Hij was niet erg fijn, hij besloeg om de 5 minuten. Ik had hem nooit op alleen ik had geen zonnebril bij (was ik avond daarvoor op gaan staan). Tijdens het sneeuwen deed ik heb even op en dan weer schoonmaken. Ik heb ook schaatsen (oud model). Ik kreeg ze van iemand en ze schaatsen goed (ben geen pro), het zijn ijshockeyschaatsen. Ik vind ze alleen iets te groot, ik heb ze 2de hands gekregen dus niet zo’n ramp voor de paar keer per jaar. Bij een skihelm/ bril is dat wel handig. Ik weet niet of ik je hierbij kan helpen. Het laatste bericht is van ruim 3 jaar geleden…

Ski you later!

Plaats een reactie