Shortski en skilessen

Mijn vriendin & ik gaan over een maandje naar La Plagne in Frankrijk. (vr-za-zo)
Ze is beginner in skiën terwijl ik enkel kan snowboarden.
Ze is afgelopen maanden enkele keren naar landgraaf gegaan.
Daar ging het aardig goed en kan ze vlot de berg af. (Les gekregen van bevriend ski-monitor)
Ze maakt vlotjes bochten.

Dit ging allemaal vlot maar als test eens naar Winterberg gegaan en daar ging het dan mis.
Nummer 10 (brembergkopf1) ging goed en vlot. (6 x gedaan voor wat vertrouwen op te doen)
Daarna éénmaal piste 25 (Schneewittchen) blokkeerde ze bij het iets steiler stukje net na de brug.
Vanaf dan was het vertrouwen weg en piste 10 ging ook niet meer. (vanaf het steiler stukje)
Daarna hebben we terug de basis opnieuw gedaan (Piste 10b, lift met die band) en daar lukt het wel weer.

Dit gezegd zijnde lijkt het me wel zeer de moeite om nog wat lessen in La Plagne zelf te nemen.
Ikzelf kan niet skiën dus kan haar ook geen tips geven.
Heb eens rondgekeken op ESF & andere skischolen. Helaas voor shortski’s is er weinig te vinden.
De echte skilessen zijn meestal 6 dagen.

Dus denk dat de enige optie dan privélessen gaan zijn?
Zijn maar 3 dagen daar dus dacht dan aan 2 dagen telkens 1h30.
Iemand die in dezelfde situatie zit of heeft gezeten waar het geholpen heeft?

ESF biedt dit aan ook in het Nederlands volgens hun website.
Wel een vereiste want Engels of Frans is zeer beperkt. ;)

*bericht bewerkt door JeffreyM op 15 dec 2017 09:44

Als beginner met zo een korte vakantie zou ik privé-lessen aanbevelen omdat je in een groepsles niet zo veel leert, maar wel meer km’s maakt.
Je zal bij ESF wel altijd in hele uren moeten werken.
Engels zal als volwassene wel geen probleem zijn omdat ze alles voordoen en met handen en voeten uitleggen indien nodig.

Als je trouwens gewoon enkele lessen wil meedoen bij ESF, dan kan dit meestal zonder problemen, maar dan moet je dit wel ter plaatse regelen.
In het geval van jouw vriendin zou ik het niet doen omdat vrijdag de laatste dag is van de normale groep (en er dus niet veel meer bijgeleerd zal worden, enkel geoefend wat ze die week al gedaan hebben) + op zaterdag zijn er vaak niet veel groepslessen.

Glide on!

Volgens de website van EFS kan ook anderhalf uur in La Plagne.
Overigens hebben ze ook Nederlandse skimonitoren in hoeverre dit klopt wat ze beweren op hun website.

Plaats een reactie