Welke Atomic Ski?

Dag leden,

Ik lees al een tijdje mee her en der en heb besloten lid te worden.

Ik ben een man, 1,86m en 80kg. Ik ben op zoek naar een setje ski’s na 3 jaar gehuurd te hebben. Het ziet er naar uit dat ik de wintersport trend voort ga zetten dus heb besloten ski’s te kopen.

Ik heb 3 jaar ervaring in kleine ski gebieden en wat uurtjes in de ski hal. (Nog niet super ervaren dus)

Ik wil me focussen op technieken, snelheid vind ik niet heel belangrijk al is het af en toe wel leuk om even een vlotte afdaling te nemen.

Nu zit ik te twijfelen tussen de Atomic vantage X77 Ti en de X80 Ti.

Is er iemand die wat meer over deze ski kan vertellen en hier wellicht adviezen over kan geven?

Alvast bedankt!

Waarom deze Atomic ski’s? Er zijn veel betere ski’s te koop in dit segment. Betere constructie, langer op door te groeien, technisch beter worden etc. Zomaar wat suggesties.

Fischer Progressor F18
Dynastar Speedzone 7 of 9
Elan amphibio 12ti
K2 Ikonic 80

Waarom Atomic? En waarom niet een mooie pistelat? Fischer Progressor F17 of F18 zou prima passen, maar ook een Elan Amphibio 12, Dynastar Speedzone 7, Salomon X-max X12 of Völkl RTM 75IS.

@Elisabeth101 Wij denken zo te zien in dezelfde lijn ;) Die lijn in maart maar eens op de pistes rondom Alta Badia op de sneeuw trekken?

Wat @Bennie zegt ;)

Goede vraag, komt meer vanuit een voorkeur uit interne kring denk ik. Bedankt voor de input, ik zal de opties eens overwegen!

Ik heb de Salomon X-max X12 vorig jaar als huurski gehad en vond toch dat je best een goede techniek moet hebben om deze correct geplooid te krijgen.
Als dat wel lukt gaat die wel echt goed, maar ik zou deze zelf niet adviseren voor iemand met slechts 3 weken skiervaring. @Gigi dit is eerder iets voor jouw specialiteit.

Glide on!

Ik zag net dat GiGi de Xmax 12 niks vond. Zelf geen ervaring ermee. Misschien dat de 10 beter geschikt is.