Help! Aankomende week -25 graden! Trekken kids dat?

Afgelopen woensdag tot -32 op de toppen. Gelukkig weinig wind. Was allemaal goed te doen, “kleine” heeft het geen seconde koud gehad (ik ook niet trouwens). Aanpassingen: een extra (dons)jasje en warmertjes voor in de wanten. Topspul.

Edwin van Riel

Ja, dat bedoel ik ook vooral @Rogier. De koudste dag in Oostenrijk lijkt er 1 te worden met omvangrijke wolkenvelden en met wind. Ik vind dat hierboven iets te makkelijk gezegd wordt dat je je er prima op kunt kleden. Niet dat er gelijk dramatische dingen zullen gebeuren, maar zeker nu die kids voor het eerst gaan, kun je een hele hoop verpesten.

Shane op 23 feb 2018 10:42

Helemaal met Shane eens.

Ik woon in Noord Minnesota en het is hier wel vaker -30, en wij zijn een buitensport familie. Waar ik dus maar mee wil zeggen dat ik vrij veel ervaring heb met mijn kinderen in koud weer, en dat wij ook top winter uitrusting hebben, ook voor de kinderen.

Desondanks, zou ik lang nadenken om te gaan Alpiene skiën bij -25 met kinderen (zelfs voor mezelf is de lol er dan al gauw af).

Liever iets actiefs doen: langlaufen, sneeuwschoen lopen sneeuwhol bouwen, Sleen etc.

Inderdaad, absoluut compleet gezicht bedekken.

Denk ook aan hun voeten: een extra jas is makkelijk maar bij de voeten heb je weinig opties. Kinder skischoenen zijn meestal ook voorzien van een hele slechte binnenschoen, dat maakt ze nog kouder.

En inderdaad voor de 10de keer:
Wind, sneeuw en bewolkt koelt zo 15 graden meer af dan zon en windstil.

Ook de skistijl speelt een enorme rol:
Relaxed een groene of blauwe piste afsuizen is ijskoud want veel “rijwind” en weinig moeite.
Buckelpiste in de bomen is veel beter met koud weer want je gaat langzaam en bent uit de wind, en je werkt heel hard.

*bericht bewerkt door Slim op 05 mrt 2018 17:12

Ja, dat bedoel ik ook vooral @Rogier. De koudste dag in Oostenrijk lijkt er 1 te worden met omvangrijke wolkenvelden en met wind. Ik vind dat hierboven iets te makkelijk gezegd wordt dat je je er prima op kunt kleden. Niet dat er gelijk dramatische dingen zullen gebeuren, maar zeker nu die kids voor het eerst gaan, kun je een hele hoop verpesten.

Shane op 23 feb 2018 10:42

Helemaal met Shane eens.

Ik woon in Noord Minnesota en het is hier wel vaker -30, en wij zijn een buitensport familie. Waar ik dus maar mee wil zeggen dat ik vrij veel ervaring heb met mijn kinderen in koud weer, en dat wij ook top winter uitrusting hebben, ook voor de kinderen.

Desondanks, zou ik lang nadenken om te gaan Alpiene skiën bij -25 met kinderen (zelfs voor mezelf is de lol er dan al gauw af).

Liever iets actiefs doen: langlaufen, sneeuwschoen lopen sneeuwhol bouwen, Sleen etc.

Denk ook aan hun voeten: een extra jas is makkelijk maar bij de voeten heb je weinig opties. Kindersckischoenen zijn meestal ook voorzien van een hele slechte binnenschoen, dat maakt ze nog kouder.

En inderdaad voor de 10de keer:
Wind, sneeuw en bewolkt koelt zo 15 graden meer af dan zon en windstil.

Ook de skistijl speelt een enorme rol:
Relaxed een groen of blauwe piste afsuizen is ijskoud want veel “rijwind” en weinig moeite.
Buckelpiste in de bomen is veel beter met koud weer want je gaat langzaam en bent uit de wind, en je werkt heel hard.

Slim op 5 mrt 2018 17:07

Zeker een punt, we waren op de koudste dagen behoorlijk (voor ons doen extreem) hard bezig :)

Edwin van Riel

null

Hier is t prima gegaan bij -20. Ons chalet staat op 1700m en het skigebied gaat tot 2600m. Alle 5 de kinderen hebben geskied en ik heb ze niet horen klagen over de kou. Goed ingepakt met meerdere lagen, goede gezichtsbedekking en handwarmers in hun wanten.
Misschien scheelt t dat wij veel zon hadden en weinig wind.

*bericht bewerkt door Eliza op 05 mrt 2018 19:03

Plaats een reactie