Skiën als sport voor 14 jarige, tips en adviezen gevraagd

Ik weet eigenlijk niet of dit het forum is waar ik dit moet posten maar ik waag het erop.
Onze zoon van 14 wil gaan skiën als sport.
Hij kan skiën, maar is dit ook genoeg om echt bvb competitie te gaan skiën?
En is hij al niet te oud, dan bedoel ik moet hij daar niet jonger voor zijn om daar eventueel in te kunnen groeien?
Welke clubs in België nemen we, want wij kennen er helemaal niks van.
Wat is het financiële plaatje?
Het is niet zomaar een bevlieging is iets waar hij al jaren naar vraagt.
Is ook heel sportief!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 19 aug 2018 15:30: Titel inhoud gegeven

Wat houd hij kan skiën in?

Kan hij makkelijk parralel een rode piste af komen?

Ik ben op mijn 16e pas begonnen met wedstrijdskien, eerst leer je een tijdje het slalomskiën en als het een beetje lukt kan je mee doen met landelijke wedstrijden.

Maar als je op je 14e pas begint heb je natuurlijk wel.een hele grote achterstand, je gaat het dan echt doen voor de lol, beter leren skiën, gewoon omdat het leuk is, maar niet om bij de top te komen.

Ik heb hele goede herinneringen aan mijn tijd bij Antwerpen Skiteam. Maar er zijn er nog meer, ik weet niet waar jullie wonen. Op elke sneeuwbaan trainen Skiteam. Tenzij je extreem getalenteerd bent.

Kosten?
Informeer eerst bij een Skiteam zelf.
Je betaalt voor de trainingen en een baan abbonement. Dan komt het materiaal er nog bij, als je begint hoef je niet gelijk op wedstrijdskies te beginnen.
Daarnaast wil je in de vakanties ook wel eens in de bergen trainen.

Bij de meeste teams kan je vast wel een proefles nemen, in september zullen ze vast allemaal weer beginnen. Dan weet je ook gelijk of hij goed genoeg is om er mee te beginnen.

Als we andere die er wel iets van kennen mogen geloven kan hij echt goed skiën.
Hij heeft al sinds zijn 5 jaar steeds dezelfde ski leraar. Waar hij privé les van krijgt.
Hij komt parallel overal af.
Wou even een video plaatsen maar dit lukt me niet.

Als we andere die er wel iets van kennen mogen geloven kan hij echt goed skiën.
Hij heeft al sinds zijn 5 jaar steeds dezelfde ski leraar. Waar hij privé les van krijgt.
Hij komt parallel overal af.
Wou even een video plaatsen maar dit lukt me niet.

Plaats een reactie