Skien in de meivakantie

Hallo :-)

Afgelopen jaar zijn we met een groep naar de seizoensafsluiting in Ischgl geweest. Wat een feest, vooral voor volwassen en minder geschikt voor kinderen denk ik.

Eigenlijk ben ik voor aankomend seizoen opzoek naar een gebied waar ook in de meivakantie nog geskied kan worden. Van 20 april tot 27 april 2019. Het reisgezelschap bestaat uit zowel volwassen als kleine kinderen 4, 5 en 6 jaar oud(eerste weekjes skiles achter de rug).

Hebben jullie absolute aanraders?

Alvast bedankt voor de tips en adviezen.

Fijne dag,

Evelien

Wij wachten gewoon af. Mei 2017 was top (waren in Sölden, AT), afgelopen seizoen een stuk minder, maar heerlijk weer in nl, dus we zijn wat anders gaan doen :)

Edwin van Riel

Omdat Pasen zo laat valt zijn er in ieder geval in Frankrijk nog heel erg veel gebieden in die periode open. Het is geen hele drukke periode dus even afwachten wat de winter doet is geen raar idee.

Click. Click. Peace

Die week is toch de Dutch Week in Val Thorens? Of valt die volgend jaar een week later?
Anyway, een paar jaar geleden heb ik in die week nog prima kunnen skiën in Val Tho. Zelfs nog een sneeuwstorm op Koninginnedag gehad en het skiën die dag verder maar gelaten voor wat het was. Konden geen hand voor ogen zien. Volgende dag wel een mooie verse laag sneeuw natuurlijk :)
En afgelopen jaar is mijn skischool daar ook nog met een hele groep (met kinderen) gaan skiën en getuige de foto’s was dat ook prima te doen.

Uitrusten doen we thuis wel!

Dutchweek Val Thorens vindt plaats van 27 april t/m 04 mei 2019.

Wij zijn ook van plan in de meivakantie te gaan met de kinderen. Afsluiting in Ischgl is pas op 30 April, deze valt dus niet in de eerste week van de vakantie.

Het lastige van zo laat gaan zijn de skilessen voor de kinderen. Gaan door als er genoeg vraag naar is.

Wij gaan voor Ischgl of Sölden, voorkeur voor Ischgl omdat de liftpas daar een stuk goedkoper is(laagseizoen en kinderen gratis).

Hoe is de terugweg in ischgl per lift? Beetje redelijk? Skiën terug is dan wellicht niet mogelijk. In solden vond ik dit prima geregeld. Lift terug tot aan de parkeergarage :)

Edwin van Riel

In Ischgl gaan 3 gondels naar beneden die je eventueel ook vanaf het midden station kan pakken. Als je met de gondel niet bij je auto uit komt kun je met een lopende band naar het dalstation van de andere gondels… Beter kan het niet zou ik zeggen

Ok, nooit gebruikt en ook niet op gelet, wij hadden sneeuw genoeg voor de dalafdaling (alhoewel die wel knetterdruk was)

Edwin van Riel

Omdat Pasen zo laat valt zijn er in ieder geval in Frankrijk nog heel erg veel gebieden in die periode open. Het is geen hele drukke periode dus even afwachten wat de winter doet is geen raar idee.

Rogier op 19 sep 2018 14:56

@Rogier Des te jammer is het dat Serre Che op 22 april al de deuren sluit. Gemiste kans.

Uitrusten doe je maar in de lift.

Plaats een reactie