Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

San Cassiano was vandaag ondanks hoge temperaturen echt prachtig! Herlijke afdalingen gedaan. In de middag was de sneeuw stroever op de zuidhellingen. Al met al een mooie tocht gemaakt in de ochtend met mijn zoon van 9 vanaf Badia, via La Villa en San Cassiano naar Corvara en weer terug! 4.5 uur non stop en meneer had daarna een privé les 🙈😂

null

null

null

Waaaaw @mukkie

Sjieke foto’s…waar zit je? 😆😅😄 😉

Born to run. B.S.

Waaaaw @mukkie

Sjieke foto’s…waar zit je? 😆😅😄 😉

dan58 op 10 feb 2020 20:31

😂 In een leuk, eenvoudig appartementje zonder Wi-Fi en waar we gewoon old school mogen afwassen 🤗

San Cassiano was vandaag ondanks hoge temperaturen echt prachtig! Herlijke afdalingen gedaan. In de middag was de sneeuw stroever op de zuidhellingen. Al met al een mooie tocht gemaakt in de ochtend met mijn zoon van 9 vanaf Badia, via La Villa en San Cassiano naar Corvara en weer terug! 4.5 uur non stop en meneer had daarna een privé les 🙈😂

null

null

null

mukkie op 10 feb 2020 20:09

Heerlijke foto’s! Meer van dit graag… Nog 3,5 week voorpret… 🥳

null

Vrijdag weer heen, caravan staat al klaar voor een weekje Dolomieten. Heerlijk!

*bericht bewerkt door EstherDijk op 11 feb 2020 09:30

Mooie plaatjes hoor! Nog 1,5 week voor onze Alta Badia ontgroening :)

Vandaag ontbeten op de berg. Dit kan bij Dantercepies (Selva) op dinsdag. Je ziet dan de zon opkomen links van het restaurant en de Saslong (rechts) langzaam in de zo’n komen. Vanmorgen nog best wat bewolking maar wel de moeite waard om te doen. Als je hotel of appartement verhuurder mee doet krijg je een goede korting. We betaalden nu €35,00 per persoon en gingen om ongeveer kwart voor 7 naar boven.
Na afloop heb je de hele piste voor jezelf.

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Hierbij ook wat foto’s. Hoop dat het nu wel lukt.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/b872b96e83a008f0c16a4142...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/1cf28c80c8d9f4c47c7970b3...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/8326db97d5bf5ff87ed10a74...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/bacc54a219bef2e0bb466da4...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d6184e7f9835d1b397052fae...

Eerst skier, toen snowboarder en nu weer skier

Hierbij ook wat foto’s. Hoop dat het nu wel lukt.

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/b872b96e83a008f0c16a4142...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/1cf28c80c8d9f4c47c7970b3...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/8326db97d5bf5ff87ed10a74...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/bacc54a219bef2e0bb466da4...

https://cdn.wintersport.nl/forum/26/d6184e7f9835d1b397052fae...

iorusroos op 11 feb 2020 17:30

Prachtig! Waar is dit? Ik vind je onderschrift leuk, want zelf was ik ook fanatiek skiër, daarna jaren zeer fanatiek snowboarder en nu weer skiër pur sang 🤗😜

Vandaag kouder, wat wind, maar alle liften open. Mooie afdalingen boven bij San Cassiano en de dalafdaling naar San Cassiano de 11 was geweldig! Koud, dus even geen foto's 😉 Morgen weer die kant op en wellicht de afdaling van Lagazoui. Afhankelijk van het weer, maar we gaan in ieder geval in die hoek skiën.

We hebben ook de Gran Risa gedaan. Eerste stuk zwart met mijn zoon van 9. Was niet helemaal de bedoeling, maar was een foutje van mij 😜 Hij heeft het geweldig gedaan! Daarna de prachtige rode 17. Aan het eind konden we niet verder, omdat er iemand met helikopter afgevoerd werd… Niet misselijk vrees ik… Ongelooflijk dat mensen dat gaan filmen… Bah! De piste was verder wat buckelig maar goed te doen.

Wederom een prima dag!

*bericht bewerkt door mukkie op 11 feb 2020 18:22

@iorusroos

Prachtige belevenis , goede tip.👌👍

Born to run. B.S.

null

null

null

Toch wat fotootjes bij Gran Risa en Richting San Cassiano 🤗⛷❄☀️

Speciaal voor @dan58

Thx @mukkie
Ziet er tof uit. Geniet.😎

Born to run. B.S.

Ons gezinnetje gaat met de carnaval naar Selva/Wolkenstein. Ik zou zelf een keer de Sella Ronda willen doen. Is er iemand of een clubje met ervaring daar waar ik me een dagje aan kan sluiten om de route vlotjes af te leggen?

Up & Down

Hey, volgens mij waren niet alle pistes open. Wij zijn in Corvara en zouden vanochtend de ronde met de klok mee doen. Zijn in Arabba blijven hangen omdat de Pordoi pas dicht was tot de middag. We hebben err geen spijt van gehad dat we zijn blijven hangen. Wat waren de pistes daar weer prachtig. De sneeuwkwaliteit was top. Ik vind het wel erg jammer dat de cappucino die altijd verrukkelijk is, zo lauw wordt geserveerd. Zijn er mensen die hier tips voor hebben??

Hoop morgen de Lagazuoi te doen of anders donderdag.
Zondag een prachtige dag gehad met Corvara, Wolkenstein, st Christina, Col Rainer, St Ulrich, Saiser Alm - prachtig , wat een andere wereld ineens - een dodemansrit naar St Christina, Wolkenstein en daar waar je de weg oversteekt, een lekkere warme choco met slagroom, heerlijk zonder suiker. --Waarom kan dat niet bij ons??.- Colfosco en terug naar Corvara.

Maandag hadden we verwacht thuus te komen zitten i.v.m. de verwacht storm. Die bleef uit. Even het gebiedje bekeken hier tussen san Cassiano en Corvara en via Campolongo richting Arabba. Doel was overigens Lagazuoi maar die was dicht. Dus werd het Arabba en de Gletscher. Wat een heerlijke sneeuw.

Op het programma staat nog; Lagazuoi, 1e wo tour met de klok mee. Tegen de klok in hebben we al eens gedaan. Canazei en het gebiedje aande overkant van dat dal en ik wil graag de plan de Grappa wat beter leren kennen.

En nu nog in Corava een lekker gezellig ouderwets restaurantje zien te vinden. Tips zijn welkom.

Xx10

@xx10 inderdaad, de Sella Ronda was dicht…
Wij willen ook morgen of donderdag Lagazoui proberen te doen! Weet niet of we richting Arabba deze week nog gaan redden, maar goed om te horen dat het daar mooi is.

Laten we duimen voor morgen dat Lagazoui open is! 👍

Oh, en wat betreft de capu: dat is zo'n beetje in heel Italië zo, van noord tot aan Sicilië waar ik veel kom 😉

*bericht bewerkt door mukkie op 11 feb 2020 21:17

Het valt mij juist op dat ik nergens in de Dolomieten een echt goede cappuccino kan vinden (tips zijn welkom!), terwijl ze in bijv. Cervinia overal geweldig goede koffie schenken. (En ook: hoe kan het dat de toiletten overal in de Dolomieten zo schoon zijn en in Cervinia te smerig voor woorden? Hoe werkt dat? 🤔)

@stoked Wij zitten ook in die week in Selva. Ik weet niet of we de Sella ronda gaan doen, zijn er in december ook al geweest en hebben hem toen ook al gedaan.
Wat is je nivo en leeftijd als ik vragen mag? Wij zijn met 2 gezinnen waaronder 3 skieërs en 1 snowboarder…

Dat de toiletten in Cervinia smerig waren weet ik eigenlijk niet meer, maar wel dat je erg veel hurktoiletten tegen komt…

Qua cappuccino is me eigenlijk nooit iets bijzonders opgevallen. Ik zal straks eens opletten en goede tips delen :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het valt mij juist op dat ik nergens in de Dolomieten een echt goede cappuccino kan vinden (tips zijn welkom!), terwijl ze in bijv. Cervinia overal geweldig goede koffie schenken. (En ook: hoe kan het dat de toiletten overal in de Dolomieten zo schoon zijn en in Cervinia te smerig voor woorden? Hoe werkt dat? 🤔)

Lein op 11 feb 2020 21:27

Daar heb je een puntje, dat van de toiletten is opmerkelijk! In Valtournenche zijn het veel ook “staantoiletten”…

Ons gezinnetje gaat met de carnaval naar Selva/Wolkenstein. Ik zou zelf een keer de Sella Ronda willen doen. Is er iemand of een clubje met ervaring daar waar ik me een dagje aan kan sluiten om de route vlotjes af te leggen?

Stoked op 11 feb 2020 20:49

De SR is niet echt moeilijk hoor. Staat goed aangegeven.
Kan eigenlijk niet veel mis gaan.

@stoked Wij zitten ook in die week in Selva. Ik weet niet of we de Sella ronda gaan doen, zijn er in december ook al geweest en hebben hem toen ook al gedaan.
Wat is je nivo en leeftijd als ik vragen mag? Wij zijn met 2 gezinnen waaronder 3 skieërs en 1 snowboarder…

BoardSki op 11 feb 2020 21:41

Hi dank voor reactie alvast,
Ben 52, aardig gevorderd snowboarder, leg 5-10 hoogte km op een dag af, de 100/u een paar keer aangetikt opende app
Hoor het graag als er een dagje wat af te spreken is

Up & Down

@stoked Wij zitten ook in die week in Selva. Ik weet niet of we de Sella ronda gaan doen, zijn er in december ook al geweest en hebben hem toen ook al gedaan.
Wat is je nivo en leeftijd als ik vragen mag? Wij zijn met 2 gezinnen waaronder 3 skieërs en 1 snowboarder…

BoardSki op 11 feb 2020 21:41

Hi dank voor reactie alvast,
Ben 52, aardig gevorderd snowboarder, leg 5-10 hoogte km op een dag af, de 100km/u een paar keer aangetikt op de app.
Hoor het graag als er een dagje wat af te spreken is

*bericht bewerkt door Stoked op 11 feb 2020 23:11

Up & Down

Ons gezinnetje gaat met de carnaval naar Selva/Wolkenstein. Ik zou zelf een keer de Sella Ronda willen doen. Is er iemand of een clubje met ervaring daar waar ik me een dagje aan kan sluiten om de route vlotjes af te leggen?

Stoked op 11 feb 2020 20:49

De SR is niet echt moeilijk hoor. Staat goed aangegeven.
Kan eigenlijk niet veel mis gaan.

Noblesse op 11 feb 2020 22:35

Ik lees hier en daar wat over bussen, met name daarmee is het handig als je weet waar je moet zijn om je rondje af te maken en weer op je bestemmening terug te (kunnen) komen

Up & Down

Ik lees hier en daar wat over bussen, met name daarmee is het handig als je weet waar je moet zijn om je rondje af te maken en weer op je bestemmening terug te (kunnen) komen

Stoked op 11 feb 2020 23:13

Sella Ronda is zonder bus. De hele route, in beide richtingen, is verbonden met liften en pistes. Alles staat goed aangegeven met oranje (met de klok mee) en groene (tegen de klok in) borden.

Waar ze het hier over een bus hebben, gaat het niet over de Sella Ronda.

Annoying skiers since 2003

Ik lees hier en daar wat over bussen, met name daarmee is het handig als je weet waar je moet zijn om je rondje af te maken en weer op je bestemmening terug te (kunnen) komen

Stoked op 11 feb 2020 23:13

Sella Ronda is zonder bus. De hele route, in beide richtingen, is verbonden met liften en pistes. Alles staat goed aangegeven met oranje (met de klok mee) en groene (tegen de klok in) borden.

Waar ze het hier over een bus hebben, gaat het niet over de Sella Ronda.

sterko op 12 feb 2020 00:12

De tocht met de bussen is de Gebirgsjägertour.

@xx10 Zat zelf nog niet in Corvara waar ongetwijfeld goeie tenten zitten en weet niet of het ook een optie is maar in Colfosco (vlak bij Corvara) vond ik restaurant Luianta heel fijn. Goeie kaart, flinke happen, mooie wijnen erbij. Zie onder de link naar Tripadvisor.

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g1169453-d18891…

Ook in Colfosco voor snelle goede pizza’s en lekkere biertjes is Black Hill:

https://www.tripadvisor.nl/Restaurant_Review-g1169453-d23526…

Ik lees hier en daar wat over bussen, met name daarmee is het handig als je weet waar je moet zijn om je rondje af te maken en weer op je bestemmening terug te (kunnen) komen

Stoked op 11 feb 2020 23:13

Sella Ronda is zonder bus. De hele route, in beide richtingen, is verbonden met liften en pistes. Alles staat goed aangegeven met oranje (met de klok mee) en groene (tegen de klok in) borden.

Waar ze het hier over een bus hebben, gaat het niet over de Sella Ronda.

sterko op 12 feb 2020 00:12

De tocht met de bussen is de Gebirgsjägertour.

Noblesse op 12 feb 2020 00:31

Ook wel eerste wereld oorlog route genoemd (First World War ski Tour)
Deze kan je rechtsom, met de klok mee, of linksom doen.

https://www.altabadia.org/en/winter-holidays/italian-alps/fi…
Zie op de pagina, halverwege, de ski map, download de PDF .
Roel had er laatst een mooi artikel over geschreven. Dit kan ik zo snel niet vinden op het forum.

Enjoy!!

Vandaag dan toch gelukt om naar cinque torri te gaan. Even het verloop.
Wij zitten vlakbij de Col Alt lift in Corava, in hetzelfde gebouw als de Metzerei.
Daar vandaan naar de bus. Is dat een beetje Italiaanse maffia? Kom je daar aan en kun je natuurlijk de gewone skibus nemen, maar je wordt naar de taxibusjes gedirigeerd. Maar gied. Bij de Lagazpui lift stond natuurlijk nog niet een lange rij. Daar vandaan richting de cinque torri. Ooh op die pas weer een heerlijk gebakje gehad. En wat leuk. In het restaurant is een oplaadhotel voor je telefoon. De Mazarati die 4 jaar geleden op de col stond was nu weg. Brr wel fris vandaag. Terug een 45 minuten bij de grote lift gewacht en , sorry hoor, maar decpuste viel mij nu zo tegen. Dan vind ik die van de Col Raiser veeel mooier. Jet was nu alleen.maar laten gaan. Nog even de afdaling van Alte Badia gedaan . En toen… kwamen we nog een nieuwe apres ski tegen. Helaas geen Bombardino maar wel even lekker gedanst. Dat was de Murin. Nog 200 stappen lopen en we zijn thuis. Al met al weer een 82 km overbrugd en lekker gedansr
Morgen weer een dag.
We eten dus niet in Colfosco omdat we overdag ons eigen broodje menemen. Zo kunnen we 3 of 4 weken skien. Straks hier nog even een restaurantje zoeken.
Ik heb mijn ogen.open gehouden voor een 9 jarige met een groene helm maar niet gezien @Mukkie

Xx10

De bus naar Lagazuoi is niet gratis, dus maakt niet uit of je nu in een klein busje zit of in een grote.
Ben een poosje niet die kant op geweest, maar de laatste keer dat ik daar was kostte een ritje evenveel als met de “grote” bus.

Plaats een reactie