Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Zelf zit ik er weer in Januari. Eerst een paar weken in Alta Badia, daarna richting Moena, Carezza en de laatste dagen Brixen. Alle 12 gebieden dus weer tot de mogelijkheden, al twijfel ik of ik ze dit jaar ook alle 12 ga bezoeken.

“een paar wéken” ? Hoeveel vrije dagen heb jij wel niet DSvier ?

@Pirmin

D eep S now 4 weeks 😉

Born to run. B.S.

“een paar wéken” ? Hoeveel vrije dagen heb jij wel niet DSvier ?

Pirmin op 25 nov 2018 09:40

Sommige mensen hebben niet zoiets als ‘vrije dagen’, maar dagen dat ze ervoor kiezen om geen of minder omzet te draaien. Weet ik toevallig. ;)

Ik ben ook al aan het aftellen, nog 6 weken en dan ben ik er weer😀 Eerst een week in Ortisei en dan 2 weken in Alta Badia (ik kan zonder eigen vervoer helaas niet zo’n jaloersmakend plan maken als DSvier). Ben de eerste twee weken alleen, als er iemand in de buurt is en het leuk vindt een drankje te doen/een keer te meeten o.i.d. vind ik dat leuk! (@DSvier?)

Mijn post was idd door een “werknemersbril” gezien. Was even vergeten dat er ook zelfstandige ondernemers zijn. Beetje kortzichtig, maar maakt me niet minder jaloers 😃

Of ze zijn gewoon ambtenaar met veel ADV (weet ik dan toevallig weer😉).Al twijfel ik dit te schrijven want nu zijn al jullie vooroordelen in één klap weer bevestigd😂

Mijn post was idd door een “werknemersbril” gezien. Was even vergeten dat er ook zelfstandige ondernemers zijn. Beetje kortzichtig, maar maakt me niet minder jaloers 😃

Pirmin op 25 nov 2018 10:05

Het is je vergeven hoor. Jaloers zijn mag. Daar haalt deze site zijn business uit…

Gelukkig kan ik niet zo goed tellen.
1 en 1 is 3. Twee uur werken, drie uur declareren.
Zo bouw ik vakantie-uren op.

Dat is bij mij min of meer ook het geval alleen kan ik ze niet zo eenvoudig, aaneengesloten opnemen én heeft mijn, niet skieënde, partner recht op gezamelijke niet skigerelateerde tijd😉
Gelukkig vind ze de Dolomieten érg mooi en gaan we (incl. mijn 14jarige dochter) met Carnaval weer heerlijk weekje genieten in Campitello.

“een paar wéken” ? Hoeveel vrije dagen heb jij wel niet DSvier ?

Pirmin op 25 nov 2018 09:40

Ondernemer. En wij draaien volle toeren in de zomer. Januari is het rustig. En ik kan in de avond op afstand gewoon werken.

Maar een bevoorrecht mens ben ik. ;)

null

Zou opsich nog wel wat bij mogen vallen… (foto via valgardena insta)

*bericht bewerkt door JurrianvanLoo op 25 nov 2018 22:12

Let it snow

Gelukkig kan ik niet zo goed tellen.
1 en 1 is 3. Twee uur werken, drie uur declareren.
Zo bouw ik vakantie-uren op.

DrPhil op 25 nov 2018 10:37

Je weet dat Petrus aan de hemelpoort naar gedeclareerde uren kijkt ipv daadwerkelijk geleefde he 😉…

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

Wat een plaatje!

Let it snow

null

May the ski force be with you !!

Kronplatz vond ik alleen in één opzicht echt on-Dolomitisch: ik vond het een sfeerloze en drukke skifabriek. Het enige hoogtepunt vond ik de zwarte Piculin-afdaling en de varianten van de Erta. Voor de ‘Dolomieten-ervaring’ zou Kronplatz niet mijn suggestie zijn. Civetta, Gitschberg-Jochtal, Cortina - die allemaal een stuk meer (los van de Sella Ronda-gebieden).

GiGi op 3 okt 2018 09:26

Kronplatz heeft geweldige pistes en ik vind het dan juist weer een aanrader. ;)

DSvier op 25 nov 2018 08:47

Lekkere vrij lange dalafdalingen.

May the ski force be with you !!

null

CJAHulskamp op 28 nov 2018 08:37

Skiterond! Ze gaan 1 december al open! Ook La Crusc

Iemand ervaring m.b.t. drukte in de periode 15 tot 22 december in de Sella ronda gebieden? Afgelopen januari geweest en toen was het niet echt druk, maar heel rustig ook zeker niet. Gezien de omstandigheden ben ik geneigd om onze shortski (4 nachten) komende maand weer naar Wolkenstein te rijden. Ongelofelijk hoe goed het erbij ligt momenteel… en de warme regen en fohn waar de noordalpen mee te maken gaan hebben gaat hier geen problemen geven. Bijkomend voordeel is nog de 4=3 actie, 4 nachten voor de prijs van 3 en 4 dagen skipas voor de prijs van 3.

Geen ervaring, maar zou die periode blind in die gebieden durven boeken op basis van goede pistecondities en weinig tot geen drukte. Gewoon doen dus!

Mr. Slow

@Atomic- vorig jaar was de week voor kerst net zoiets als je januari beschrijft. Zelden wachten bij de liften maar op de pistes drukker dan je zou verwachten, vooral veel mensen uit Oostblok en voor mijn gevoel vooral in en rond Val Gardena. In paar kleine gebieden heb je de pistes echter zomaar voor jezelf (beetje raar als wel alle liften draaien0

Iemand ervaring m.b.t. drukte in de periode 15 tot 22 december in de Sella ronda gebieden? Afgelopen januari geweest en toen was het niet echt druk, maar heel rustig ook zeker niet. Gezien de omstandigheden ben ik geneigd om onze shortski (4 nachten) komende maand weer naar Wolkenstein te rijden. Ongelofelijk hoe goed het erbij ligt momenteel… en de warme regen en fohn waar de noordalpen mee te maken gaan hebben gaat hier geen problemen geven. Bijkomend voordeel is nog de 4=3 actie, 4 nachten voor de prijs van 3 en 4 dagen skipas voor de prijs van 3.

Atomic- op 28 nov 2018 20:53

Was er vorig jaar in de week voor kerst. Nergens last gehad van grote drukte. Ook niet op de Sella Ronda. Zat zelf in Corvara. Is me zo goed bevallen, ga dit jaar weer de week voor kerst. Gewoon doen.

Week voor de kerst is het prima vertoeven. Pas na de kerst wordt het drukker

May the ski force be with you !!

Vandaag keek ik eens op de officiële website van de dolomieten superski.
Het viel mij direct op dat de website helemaal vernieuwd is!

Wat mooi is aan de vernieuwde website is dat je in elk deelskigebied een panorama view kan bekijken boven op een berg. Het geeft een goede kijk hoe het er uit ziet en wat voor afdaling daar is! Handig als je er nooit bent geweest of geïnspireerd raakt van onbekende gebieden.

Wat ik niet kon vinden of er misschien niet is zijn de ski mappen per deelgebied, zoals Arabba, Val Gardena etc. Alleen de totale 12 gebieden staat erop. Inmiddels wel gevonden: bijv. https://www.dolomitisuperski.com/en/Experience/Ski-areas/Ara…

Neem eens een kijkje!:
https://www.dolomitisuperski.com/en

*bericht bewerkt door R_Dolomieten op 30 nov 2018 16:55

Wat flink ten nadele veranderd is, is de accommodatiezoeker. Na filteren blijven ook alle ‘weggefilterde’ opties op de kaart staan, waardoor het zoeken letterlijk niet meer te doen is. Jammer, want vond het voorheen een erg fijne zoekmachine voor acco.

Mr. Slow

Wat flink ten nadele veranderd is, is de accommodatiezoeker. Na filteren blijven ook alle ‘weggefilterde’ opties op de kaart staan, waardoor het zoeken letterlijk niet meer te doen is. Jammer, want vond het voorheen een erg fijne zoekmachine voor acco.

Quick op 30 nov 2018 17:05

Deze acco zoeker werkt wel prima: https://www.altabadia.org/en/

Hopla,

Tweede ski trip is geboekt : Alta Badia ; standplaats La Villa; 5 skidagen ; 14/1/'19 tot 19/1/'19.😎

Nog 6 weken aftellen😜

Born to run. B.S.

Lekker hoor.

Mooi @dan58, leuk gebied!

Over die nieuwe website: de app waarmee je het hele gebied in 3d kan zien bestond al een tijdje…Is erg leuk om eea vast te verkennen (als je daar van houdt, ik wel in ieder geval :)).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Gelukkig kan ik niet zo goed tellen.
1 en 1 is 3. Twee uur werken, drie uur declareren.
Zo bouw ik vakantie-uren op.

DrPhil op 25 nov 2018 10:37

En maar zeuren dat ons zorgstelsel zo duur is … :-)

Rob

pfffff weer niet beginnen hé jongens anders mail ik naar @Skimams

Born to run. B.S.

Plaats een reactie