Het Dolomiti Superski Topic (deel II)

Dit onderwerp gaat over de bestemming Dolomiti Superski

Ondertussen op een terras in het Edelweisstal…

null
null

Mooie foto’s… sneeuw ziet er nog ok uit voor de Edelweiss kant… ook mooi zicht op de “val mesdi”.

Voor de eerste maal deze week een stralende skidag met wat meer bewolking in de late namiddag. Vandaag de groene Sella Ronda genomen, maar dat was oorspronkelijk niet de bedoeling. De liften naar de Marmolada bleken gesloten in de voormiddag door een teveel aan sneeuw. Uiteindelijk hebben we wat uitstapjes gemaakt in Alta Badia.

De sneeuwkwaliteit had vandaag op de lagere pistes te lijden onder de hogere temperaturen. Op de hogere pistes bleef de kwaliteit tot de laatste afdaling dan weer zeer goed. Typische paascondities.

Uitzichten bovenaan de Vallon:

null
null

Mooie foto’s… sneeuw ziet er nog ok uit voor de Edelweiss kant… ook mooi zicht op de “val mesdi”.

Asterino op 02 apr 2024 16:10

Aangenaam verrast door de sneeuwhoeveelheden. Op de noordflanken van Alta Badia ligt bijvoorbeeld nog veel natuursneeuw. Op de lagere gelegen pistes zijn de onderlagen van de pistes nog steeds dik, met links en rechts een uitzondering (bijvoorbeeld dalafdaling Canazei of Pilat).

Wat een prachtige en jaloersmakende plaatjes, heerlijk!

Ik ga dit weekend ook terug richting Sella Ronda, maar door de voorspelde extreem
hoge temperaturen, waar zou de sneeuw het langst goed blijven op de hogere pistes? Ik vermoed regio Alta Badia-Colfosco of Arabba met de Marmolada? Is Val di Fiemme met Pampeago op 1750m een goede optie (zonder Sella Ronda dan wel)?

Ik ga dit weekend ook terug richting Sella Ronda, maar door de voorspelde extreem
hoge temperaturen, waar zou de sneeuw het langst goed blijven op de hogere pistes? Ik vermoed regio Alta Badia-Colfosco of Arabba met de Marmolada? Is Val di Fiemme met Pampeago op 1750m een goede optie (zonder Sella Ronda dan wel)?

Jamesblond op 03 apr 2024 14:59

Samen met Kronplatz wel een gebied van licht aan, licht uit als het gaat om het skiseizoen.

Maar het langste gaan ze door op Faloria (Cortina d’Ampezzo). Wel alleen maar geschikt voor gevorderden.

Ik ga dit weekend ook terug richting Sella Ronda, maar door de voorspelde extreem
hoge temperaturen, waar zou de sneeuw het langst goed blijven op de hogere pistes? Ik vermoed regio Alta Badia-Colfosco of Arabba met de Marmolada? Is Val di Fiemme met Pampeago op 1750m een goede optie (zonder Sella Ronda dan wel)?

Jamesblond op 03 apr 2024 14:59

Ongetwijfeld Arabba in combinatie met de Marmolada, ook de pistes op Belvedere houden het zeer goed uit.

Seceda om 15u30 (!!!)

null

Ziet er idd nog goed uit! Maar dit weekend 20gr in het dal, dat wordt toch zweten en niet alleen door het skiën :-)

Oh man, ik zie nog steeds die giga buckels op de seceda voor me in februari… haha. Wat genieten zo! Wou dat ik er nog even heen kon ;)

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ziet er idd nog goed uit! Maar dit weekend 20gr in het dal, dat wordt toch zweten en niet alleen door het skiën :-)

Jamesblond op 03 apr 2024 16:11

Het seizoen rondom de Sella Ronda loopt op 7 april af. De warme temperaturen komen te laat!

Vandaag één van de meest waanzinnige dagen ooit in de Dolomieten. De weersvoorspelling was niet denderend, door voornamelijk bewolking te voorspellen.

We namen ons voor om zo westelijk mogelijk te skiën, omwille van voorspelde opklaringen aan die zijde. We vertrokken vanuit Canazei naar de Seiser Alm over Seceda. We kwamen 's ochtends boven op Belvedere en er was quasi niemand te zien.

Na de gebruikelijke eerste afdalingen op betonplaten, viel het ons tijdens La Longia meteen op: de pistes waren in waanzinnige toestand. Hard met een licht laagje verse sneeuw en zonder andere skiërs. Na een dorpswandeling door Ortisei hebben we de ronde op de Seiser Alm gemaakt en op sommige pistes konden we niemand bespeuren, ondanks de fantastische condities.

De Pilat (dalafdaling naar Ortisei) bleek intussen al gesloten. Het laatste gedeelte voor het dalstation vertoont scheuren en ligt bezaaid met stenen. Gelukkig zagen we dat de afsplitsing richting de oefenliften (Palmer - Furdenan) nog doenbaar was. De gesloten piste getrotseerd en na een tweede dorpswandeling door Ortisei opnieuw over Seceda naar het Val di Fassa. Condities op Seceda zoals ik ze nog nooit meemaakte. Nauwelijks beskied en ook met een zachte laag verse sneeuw.

Afsluiten deden we met een laatste Sass Bece om 17u08 (tot frustratie van de liftmedewerkers) door middel van opnieuw onberoerde pistes naar de dalafdaling richting Canazei.

Ondanks de vele bewolking en de opklaringen in de namiddag één van mijn beste skidagen all-time.

null

null

null

The stuff of dreams. En dat op 3 april…

Mr. Slow

Ja 't is een mooi einde seizoen ;-)

Vandaag een bijzonder warme dag met temperaturen die in het dal flirten met de 20 graden. Tot op grote hoogte papsneeuw en in de late namiddag papsneeuwbuckels.

We hebben vandaag de oranje Sella Ronda gedaan met een passage op Monte Pana en de Marmolada. Op Monte Pana waren we tussen tien en elf klaarblijkelijk de enigen, dat deden de maagdelijke pistes ons toch vermoeden. In de namiddag deden bleek de Marmolada eveneens verlaten, we zaten met nog twee (!) anderen in de gondel naar de top. Lager tegen Malga Ciapela sprak het slagveld op de piste boekdelen over de relatieve drukte eerder op de dag.

null

null

Nog een vraagje voor de kenners: wat hebben de Italianen met de Jodeljump?

We hebben in de après-ski mogen ondervinden dat ze daar helemaal wild van worden.

Ligt er allemaal strak bij. Ook bij de Marmolada, dat was bij ons echt een buckelveld van boven naar slushhopen beneden. En je werd echt in de lift geduwd om dat ding maar vol te krijgen.

En die jodeljump? Geen idee, maar heb 'm ook een aantal keer voorbij horen komen. Viel me ook op dat de liftie bij de Sas becè Rammstein fan was en bij de tentjes rondom de Col de Rodella classic rock. Lekkere afwisseling.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 05 apr 2024 21:26

null

Schitterend weer hier op de laatste dag vd opening vd Sella Ronda en heel weinig volk. De sneeuw ook nog best goed. Top afsluitertje!

Om alvast te kunnen gaan sparen voor het volgende seizoen, de nieuwe skipas prijzen zijn bekend. Geen exorbitante prijsstijgingen, al gaat de 6 daagse vakantie skiër wel het meest stijgen (5.2 %) terwijl seizoen houders er met goed vanaf komen (2.1 %).
Volledige verhaal:
The General Assembly of Dolomiti Superski has also made the price adjustments for the different types of ski passes, in line with the evolution of inflation, and has therefore already committed to the following prices: the day and multi-day tickets have been increased, depending on the type, between 3.7% and 5 .2% increased - the 6-day ski pass in high season will then cost 423.00 euros (in the season 381.00 euros), while the 3-day ski pass will cost 241.00 euros (216.00 euros in the Season). In high season, a day ticket for the entire Dolomiti Superski offer costs 83.00 euros, while in high season it costs 75.00 euros. In addition to Dolomiti Superski’s wide range of ski passes, all of its ski areas also offer tickets for their own area at more advantageous prices.

The Dolomiti Superski season ski pass for adults, which is valid for almost five months in all 12 ski areas in the Dolomites, will cost 945.00 euros in advance until December 24th, 2024 (adjustment of 2.1%). The Junior cards for under 16-year-olds and Kids for under 8-year-olds cost 630.00 and 305.00 euros respectively, except in those cases where special conditions for large families and the “Family” combination card apply. For super seniors, the season ticket costs 790.00 euros. The new ski pass prices will be published on the Dolomiti Superski website following the ongoing winter season.

*bericht bewerkt door Gerwin op 11 apr 2024 15:15

Ik kreeg van de week nog een enquête van Dolomiti Superski gemaild over mijn mening over de prijzen van de toekomstige passen.
Bijvoorbeeld in weekenden duurder dan door de weeks, goedkoper in bepaalde periodes van het seizoen. Dat soort vragen.
Maar volgens mij hebben ze mijn mening niet ter overweging meegenomen… 🙄

Aftellen maar!

Ja, die enquête heb ik ook gekregen.
Wellicht is de input voor nog latere seizoenen.

Idem hier ook de enquête gekregen. Het deed me een beetje denken aan de parkeer enquêtes in Utrecht “Wilt u betaald parkeren in de stad?” (gewenste antwoord: JA!) hoewel iedereen nee roept komt het dan alsnog. In dit geval dynamische prijzen, de volle mep plus een extra boete als je met carnaval of voorjaarsvakantie wil skiën: Vraag me af hoeveel mensen hier ja op zeggen.

2% erbij. Nou, dan ga ik per ritje in de lift 69 cent betalen ipv 68 cent.

Valt te overzien. ;)

2% erbij. Nou, dan ga ik per ritje in de lift 69 cent betalen ipv 68 cent.

Valt te overzien. ;)

DSvier op 11 apr 2024 23:46

Ik had je bijna gerapporteerd bij de admin, dit soort opmerkingen zijn onder de gordel 🤪😎. 1369 keer met de lift in 1 seizoen zijn natuurlijk rookie nummers, zit je de hele dag met een Sauvignon op het terras? 😁

Waarschijnlijk op het terras met zijn skies nog aan

Ik had je bijna gerapporteerd bij de admin, dit soort opmerkingen zijn onder de gordel 🤪😎. 1369 keer met de lift in 1 seizoen zijn natuurlijk rookie nummers, zit je de hele dag met een Sauvignon op het terras? 😁

Gerwin op 12 apr 2024 11:26

Ik zit er ook helemaal naast zie ik. Het is niet 68 cent, maar 33,1 cent. En volgend jaar gaat dat dus naar 33,8 cent.

Meer geld voor dode koe derhalve. Ik denk (weet…) dat ik vanavond er maar weer eens een paar ga bestellen.

(Het waren 2.517 ritjes in totaal, a 833 euro)

Waarschijnlijk op het terras met zijn skies nog aan

jvr op 12 apr 2024 11:48

Is er een andere manier om op het terras te zitten dan?

Om alvast te kunnen gaan sparen voor het volgende seizoen, de nieuwe skipas prijzen zijn bekend. Geen exorbitante prijsstijgingen, al gaat de 6 daagse vakantie skiër wel het meest stijgen (5.2 %) terwijl seizoen houders er met goed vanaf komen (2.1 %).
Volledige verhaal:
The General Assembly of Dolomiti Superski has also made the price adjustments for the different types of ski passes, in line with the evolution of inflation, and has therefore already committed to the following prices: the day and multi-day tickets have been increased, depending on the type, between 3.7% and 5 .2% increased - the 6-day ski pass in high season will then cost 423.00 euros (in the season 381.00 euros), while the 3-day ski pass will cost 241.00 euros (216.00 euros in the Season). In high season, a day ticket for the entire Dolomiti Superski offer costs 83.00 euros, while in high season it costs 75.00 euros. In addition to Dolomiti Superski’s wide range of ski passes, all of its ski areas also offer tickets for their own area at more advantageous prices.

The Dolomiti Superski season ski pass for adults, which is valid for almost five months in all 12 ski areas in the Dolomites, will cost 945.00 euros in advance until December 24th, 2024 (adjustment of 2.1%). The Junior cards for under 16-year-olds and Kids for under 8-year-olds cost 630.00 and 305.00 euros respectively, except in those cases where special conditions for large families and the “Family” combination card apply. For super seniors, the season ticket costs 790.00 euros. The new ski pass prices will be published on the Dolomiti Superski website following the ongoing winter season.

Gerwin op 11 apr 2024 15:15

Oke, voor een seisoenspas kan dus uit vanaf 13+ dagen (als je alle dagen gaat in het hoge seizoen en 15+ als je alle dagen in het normale seisoen gaat.). In principe zijn dit minder dagen dan seizoen 23/24 aangezien het verschil is prijsverhoging er is.
Geldt er ook die 5% korting als je online boekt zoals bij een week pas, waarschijnlijk niet ?
Weet iemand hoe het dan dat zit met het hergebuik van je pas, dan krijg je toch ook 3 a 5% korting? Bij een seizoenspas

Waarschijnlijk op het terras met zijn skies nog aan

jvr op 12 apr 2024 11:48

Is er een andere manier om op het terras te zitten dan?

DSvier op 12 apr 2024 16:34

Ja hoor, starend naar je horloge om je vrouw op de hoogte te houden over hoe lang de lunch al (te lang) duurt…🤪

Plaats een reactie