Welke wintersport app gebruik jij?

Ik ben heel nieuwsgierig naar welke apps (iphone/android) jullie gebruiken tijdens je wintersport vakantie?

Ik ben zelf een fan van het het vastleggen van mijn ski prestaties van die dag (dat doe ik met een betaalde versie van ‘Ski tracks’) en 's avonds pak ik wintersport.nl erbij om de tips en tricks voor het gebied waar ik zit, te zoeken.

Zijn er nog andere essentiële apps die ik zou moeten hebben (of zou moeten proberen)? 😉 Ik was al even aan het zoeken op het forum, maar de laatste berichten hierover zijn al een paar jaar oud.

Groeten René

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

De apps die ik gebruik hebben content die ook op websites te vinden is (maar een laptop in mijn rugzak vind ik wat ver gaan). Weer- en lawineberichten vooral, al gebruik ik die eerder op de avond voor ik ga skiën dan op de dag zelf. De app van het gebied gebruik ik op de dag zelf wel om de actuele situatie te zien van geopende liften (zeker als vanwege de condities hier bijzonderheden in zouden kunnen zijn). Kaarten om (off-piste) tochten mee te plannen gebruik ik liever op de laptop (veel groter scherm, makkelijker schakelen tussen verschillende informatiebronnen).
Mijn prestatie qua snelheden, aantal kilometer geskied e.d. registreer ik maar zelden.

*bericht bewerkt door GiGi op 26 sep 2018 08:56

Ik gebruikte ski tracks. Prima om vast te leggen wat je de dag hebt gedaan. Overigens op wat weer en zien wat open is vindt ik de App weinig toe voegen. Ik zie bijvoorbeeld in Amerikaanse resort App bijvoorbeeld ook wachttijden bij liften of gebruik van stem opdrachten.

May the ski force be with you !!
  • Bergfex ski voor de webcams en het weerbericht.
  • iSKI Tracker/iSKI Italia voor de statistieken (als ik die niet vergeet op te zetten)
  • afhankelijk van waar ik ga een plaatselijke weer-app zoals die van Zuid-Tirol. http://wetter.provinz.bz.it/
Bla, bla, bla.

Ik gebruik alleen lokale apps voor algemene info, (lokaal) weer, openbaar vervoer etc.
Tracking ben ik mee gestopt, leuk om een keer mee te spelen, maar zag het al snel als “Toyz for Boyz”

Rob

Ik gebruik ook Ski Tracks en ben zeer tevreden over de geboden service, laatst nog een probleem gehad (eigen fout) en perfect opgelost via persoonlijk contact.
Maar ik weet niet of ik de betalende versie heb, ik vind trouwens maar een versie.?

@eddyanny; je hebt een versie met groen icoontje en blauw icoontje; volgens mij is 1 verschil, dat je bij de gratis versie maar een maximaal aantal tracks kunt opslaan.
@RCGrootveld; klopt helemaal. Voor mij zijn de meeste apps “Toyz for Boyz”. Maar dat vind ik niet erg ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Ik heb afgelopen jaar gebruik gemaakt van http://www.skadi.guide/. 2 keer een middagje in voor mij onbekend terrein geweest, Kitzbuhel en Konigsleiten en dan wil je natuurlijk snel zo veel mogelijk doen en zien, zonder na te hoeven denken. Deze app maakt een route of game op maat aan de hand van je wensen en realtime informatie van het skigebied en houdt uiteraard ook je statistieken bij. Echt supertof.

Let wel op, als de app zegt dat je niet op tijd terug gaat zijn voor de laatste lift, dan moet je niet denken dat het wel los zal lopen ;).

*bericht bewerkt door Shane op 26 sep 2018 09:16

I can stick uphill ice, on my saucer...

Let wel op, als de app zegt dat je niet op tijd terug gaat zijn voor de laatste lift, dan moet je niet denken dat het wel los zal lopen ;).

Shane op 26 sep 2018 09:14

@Shane: ik kan het heel erg waarderen dat je je gebruikerservaringen, hoe pijnlijk ook, gewoon durft te communiceren in dit forum.

Nouja @phma, het meest pijnlijke was na een hele middag tegen de klok racen over compleet verbuckelde pappistes, zonder eten of drinken vanaf het ontbijt en geen tijd om te stoppen. Dat we bij de bushalte, waar we ruim een half uur moesten wachten, nergens een biertje konden kopen :D.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane leuke tip! Heb de app opgeslagen en zal die eens gaan uitproberen als ik weer in de sneeuw zit (uggh uggh duurt te lang want deze winter moet ik helaas overslaan…)

@Shane leuke tip! Heb de app opgeslagen en zal die eens gaan uitproberen als ik weer in de sneeuw zit (uggh uggh duurt te lang want deze winter moet ik helaas overslaan…)

Marijnt op 26 sep 2018 10:16

Over pijnlijk gesproken… gecondoleerd!

Mr. Slow

's Ochtends en 's avonds na het skiën gebruik ik de lokale skigebied-app vooral actuele info. En, heel ouderwets, liefst tijdens het ontbijt de sneeuwbeelden van de lokale ski-tv-zender.
Overdag doe ik weinig met telefoon, behalve registreren met Ski Tracks. App voldoet redelijk goed aan de behoefte. Ben wel benieuwd wat de betaalde versie extra te bieden heeft?
Maar eigenlijk heb ik weinig zin om tijdens skiën/lift steeds mijn mobiel uit mijn jas te halen. En in de volle zon met skibril op is het altijd lastig het scherm goed te zien…

...ski-addict...

Ik gebruik de mother of all ski apps: de Polar Rs800cx met G5 gps.
Nooit een lege batterij, als ik weer eens verkreukeld aan de rand van de piste om hulp moet bellen.
Houdt en passant ook mijn hartslag bij, ja zelfs de hartslagvariatie.
Wie wil dat nou missen.

*bericht bewerkt door DrPhil op 26 sep 2018 10:49

Ik gebruik Whatsapp om foto’s te delen met vrienden en familie. En om eventueel om ergens af te spreken.

Übung macht den meister!!!

Nouja @phma, het meest pijnlijke was na een hele middag tegen de klok racen over compleet verbuckelde pappistes, zonder eten of drinken vanaf het ontbijt en geen tijd om te stoppen. Dat we bij de bushalte, waar we ruim een half uur moesten wachten, nergens een biertje konden kopen :D.

Shane op 26 sep 2018 10:12

Geen bier, dat is inderdaad pijnlijk aan het einde van een skidag.

Ik gebruik met vrienden de app maprika. Vooral nu internet(4g) in Europa gewoon overal middellijk is, kan deze app handig zijn. Wanneer de je pistekaart download en s ochtends allen inlogt zie je wie zich waar op de piste bevindt mocht je elkaar kwijt zijn. Ook worden de meters snelheden en duur etc. Gemeten. Vooral handig met grotere groepen.

@Shane leuke tip! Heb de app opgeslagen en zal die eens gaan uitproberen als ik weer in de sneeuw zit (uggh uggh duurt te lang want deze winter moet ik helaas overslaan…)

Marijnt op 26 sep 2018 10:16

Over pijnlijk gesproken… gecondoleerd!

Quick op 26 sep 2018 10:20

@Quick Ja dankje! Het zal een zure winter worden, maar dan hebben we weer iets leuks in het vooruitzicht voor de winter erop ;)

Wow, toch weer enkele apps, welke ik nog niet eerder gezien heb zoals; maprika en skadi.

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Whatsapp om foto’s en omstandigheden te delen met mensen in de buurt zijn, Tracé Snow (was Alpine Replay) voor de stats en vorig jaar ook de app van dolomiti superski, die was wel leuk.

Tip van @Shane ga ik ook eens bekijken!

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Trace snow voor de speed en tracking
Windfinder en bergfex (maar ook gebookmarkte internetsites) voor het weer
Lokale app voor gebiedsdetails (zoals bijvoorbeeld iSölden)

Ik ben de beste app kwijt , hopelijk komt hij terug , wintersport voor Android 😉😉

MeteoSwiss voor de weerberichten, (naast het weerbericht van Roel natuurlijk).

Sports Tracker om mijn skidag te volgen. Die gebruik ik voor meer sporten, wandelingen en fietstochten, en bevalt mij uitstekend: Functioneel, compleet en nauwkeurig. (Al is dat laatste volgens mij afhankelijk van de kwaliteit van de telefoon die je gebruikt)

Alleen sneeuwhoogte, weer en sneeuwhoogte zullen allemaal niet heel betrouwbaar de webcams zijn denk ik een best betrouwbaar beeld. (al veranderd er nu niet veel)

Ski you later!

@roel @rogier geen zin om de app van wintersporters weer van onder het stof te halen

@roel @rogier geen zin om de app van wintersporters weer van onder het stof te halen

Pieter230976 op 26 sep 2018 20:26

Ik heb die app nooit gezien…maar ik gebruik gewoon de webversie op mijn mobiel; dat werkt voor mij prima. Wat zat er dan in die wintersport app wat het zo bijzonder maakte? Ik ben wel nieuwsgierig ;-)

Jammer dat sneeuw kan smelten;;

Nop, de mobiele versie van de site werkt goed genoeg wat ons betreft. Wij steken tijd en geld voor app liever in de website en content.

Click. Click. Peace

Zoals eerder genoemd:

  • Bergfex ski voor de webcams en het weerbericht
  • AlpenCams (ook leuk vooraf als widget op je notificatie centrum in iOS)
  • Bergfex Wetter
  • Sneeuwhoogte (meegenieten van foto’s die andere delen hoe condities zijn in een gebied)
  • Ski Tracks of Afdaling (ski/snowboard) (bijhouden afstanden, snelheid + GPS van ski afdalingen)

Eerst altijd Skitracks maar tegenwoordig Slopes. Die vind ik een stuk prettiger werken en een mooier overzicht geven.

@Shane: hoe is skadi voor gebieden die niet in hun lijst staan, even bruikbaar als bv ski tracks? Die heb ik tot nu toe gebruikt, beetje spelen natuurlijk, maar wel grappig. Skadi ziet er ook leuk uit, maar van de gebieden die we dit seizoen gaan doen mis ik er sowieso al 2 :)

Edwin van Riel

Nee @evr66, niet bruikbaar in andere gebieden. Als ik naar mijn historie kijk kan ik alleen de statistieken van de Skadi gebieden bekijken, alhoewel er op andere dagen wel getracked is zo te zien. Die kan ik alleen niet openen. Dat zal ermee te maken hebben dat ze volledig eigen maps gebruiken.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Plaats een reactie