Skibinding zonder voorbak!

Waarom heb je een voorbak nodig ;-)

null

Meer info en een aardig verhaal over de opkomst en ondergang van deze revolutionere binding: https://en.wikipedia.org/wiki/Spademan_binding

Click. Click. Peace

Ziet er eigenlijk best goed uit en heeft voordelen qua release mogelijkheden.
Niet eerder van gehoord, maar leuk om te zien!

Moet je de facebookpagina van Pugski.com volgen, daar komen heel wat van dit soort retro-zaken voorbij (is een beetje een bolwerk aan het worden van oude mannen met nostalgische sentimenten)…

@QmaartenQ Het had voordelen… moderne bindingen zijn wel zo goed. Ook is het systeem zeer gevoelig voor sneeuw en ijs, volgens de gebruikservaringen die ik her en der lees bij deze binding.

Click. Click. Peace

The Spademan system became very popular in the late 1970s. Production mis-steps right when new toe-and-heel bindings were being introduced led to a death spiral, and the Spademan system disappeared in the early 1980s

Als je dit vlug leest is het niet zo’n goed systeem.😜

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 okt 2018 14:20

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Dubbel

*bericht bewerkt door Birdheart op 02 okt 2018 14:20

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik kan me van midden jaren tachtig ook nog schoenen herinneren waabij de zool korter was dan de schoen. Heb ff zitten googlen maar kan ze niet meer vinden. Daar hoorde ook een ander bindingsysteem bij. Ook die heeft het niet overleefd. Waarschijnlijk omdat het draaimoment minder nauwkeurig icm de veer van de binding werkt.

Plaats een reactie