Head World Cup Rebels i.Speed Pro 2019 (185) te koop!

Hallo iedereen!

Onlangs had ik op advies van een verkoper die ik goed kende de World Cup Rebels i.Speed pro model 2019 aangekocht. (Deze ski kan je niet testen omdat zo goed als niemand deze als verhuurski aanbied). 2 weken na aankoop vond ik toch ergens de mogelijkheid deze testen (model 2018, maar buiten uiterlijk is hier niets veranderd) en deed ik dit dan ook. Nu viel het niveau van deze ski toch iets hoger dan ik verwachtte, waardoor ik deze nu te koop zet:

De omschrijving van op de Head-site: https://www.head.com/shop/nl-NL/worldcup-rebels-i-speed-pro-…

Het is dus een ski voor de meer gevorderde skiër met een raceplaat in voor iets zwaardere of ‘aggresieve’ skiërs waardoor de stijfheid toch behouden wordt. In lengte 185 heeft deze de sidecut van 120/68/100. De ski zelf, en al zeker lengte 185, is hier in de Benelux vrij moeilijk te vinden heb ik ondervonden dus volgens mij echt wel een buitenkansje! De ski is voorzien van de betere binding EVO 16 (de EVO 16 is een echte race-binding: hij staat iets lager, heeft een teenstuk dat in hoogte verstelbaar is en een ander AFD (

). Ook is het mogelijk om meer te customizen in raceplaten en ramp angle.

De nieuwprijs bedroeg 1059,00 euro. Voor interesse graag een privéberichtje!

null

null

Ik heb er nog een zelfgetrokken foto van maar die krijg ik niet geüpload op de site. Dus misschien in pb

Als je de verkoper van de ski toch kent zou ik toch eerst even met hem een omruiling bespreken.

Ik heb er al mijn ski’s die ik ooit al gekocht heb, vandaar gehaald. Dat soort kennen, niet het terugnamegarantie kennen

Ispeed Pro adviseurs… lezen jullie mee??

I can stick uphill ice, on my saucer...

TS noemt zichzelf wel hoog gevorderd-expert, @Shane:
https://www.wintersport.nl/forum/topic/427696

Heeft ook zelf gekozen voor de 16 binding, terwijl hem hier op dit forum de 14 werd geadviseerd.

Ik zie dat ding regelmatig aangeraden worden aan iedereen die zegt een beetje te kunnen skien @DrPhil. Mijn mening: iedereen die goed genoeg is voor de Ispeed Pro komt hier geen advies vragen.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Voor de liefhebber idd leuk. Echter zullen de meeste geïnteresseerden dat via de skiclub ook kunnen regelen. @pieter-janvanhove Ik hoop voor je dat je ze kwijt kan raken. Zonde als je met een verder perfecte ski zou blijven zitten.
@Shane Helemaal mee eens.

*bericht bewerkt door Bennie op 11 nov 2018 19:45

Mooie ski’s Pieter-jan 👍
Maar ik denk voor de meesten een overkill. Vooral op die lengte van 185.

Vergelijk het met een meisje van 18 jaar die net haar rijbewijs heeft en in een Bugatti Veyron 16.4 Super Sport moet gaan rijden.
Daar komen vroeg of laat ongelukken van.

Hi Pieter-jan, ik heb je een PM gestuurd!

Vette skie’s inderdaad. Maar niet voor iedereen geschikt, je hebt al een behoorlijk niveau nodig om hier echt plezier aan te beleven. In ieder geval, veel succes met de verkoop en het is misschien handig een richtprijs te zetten om meer mensen aan te spreken.

@pieter-janvanhove: Misschien goed om erbij te vermelden of de bindingen al gemonteerd zijn, en zo ja: op welke BSL ze gemonteerd werden.

Ik kan me voorstellen dat terugname door de oorspronkelijke verkoper lastig wordt eens ze op jouw maat zijn geboord.

Waar heb je die dingen overigens kunnen testen? Op een indoorbaan zal je weinig zinnigs kunnen zeggen over deze ski’s.

Het is in ieder geval beter dat je nu (een beetje te laat) de knoop doorhakt dat ze te hoog gegrepen zijn voor jou en het juiste alternatief zoekt, dan dat je vasthoudt aan een miskoop en er op de piste je nek mee breekt.

*bericht bewerkt door Morzel op 12 nov 2018 13:28

@Morzel Wat is volgens jou het juiste alternatief. Ook wel intressant om te weten.

Die bindingen hebben toch gewoon een soort rail systeem en zijn vrij verstelbaar toch??

@Hooykaas: ik heb TS nooit zien skiën, dus dat is moeilijk in te schatten. Zelf correct je eigen kunde inschatten is bij veel wintersporters een zwak punt, vandaar het mantra: eerst testen, dan kopen.

In het andere draadje is al aangegeven dat deze ski’s extreme input nodig hebben, en dat komt neer op grote kantenhoeken (en de bijbehorende techniek) en hogere snelheden. Als je niet in staat bent om die input te genereren willen die latten maar één ding: zo hard mogelijk rechtdoor naar beneden.

@QMaartenQ: de bindingen bij deze ski’s (net zoals veel andere race-georiënteerde latten) zijn vast gemonteerd op een raceplaat en moeten op maat geboord worden.

Een rail heeft te veel speling.

Bedankt voor je antwoord @Morzel

De bindingen zijn er nog niet ingeboord, dus alles kan nog op maat

Ik heb er al mijn ski’s die ik ooit al gekocht heb, vandaar gehaald. Dat soort kennen, niet het terugnamegarantie kennen

pieter-janvanhove op 11 nov 2018 16:09

Als je ski’s ongebruikt en niet geboord zijn, mag ik hopen dat dat meteen de laatste ski’s zijn die je daar gekocht hebt? Zeker omdat je dezelfde configuratie voor een dikke 700 euro online kan vinden…

Ik kan begrijpen dat je lokaal (duurder) koopt omdat daar een betere service bijhoort. Jouw verhaal laat uitschijnen dat je voor een hogere prijs bij die verkoper eerst een verkeerd advies hebt gekregen, en dan in de kou wordt gezet als het erop aankomt.
@Rogier: misschien moeten jullie naast skigebieden en eetgelegenheden ook maar eens een reviewhoekje maken voor wintersporthandelaars, met de mogelijkheid voor de handelaar in kwestie om zelf te reageren op een review.

*bericht bewerkt door Morzel op 12 nov 2018 16:50

@Morzel dat laatste is wel een goed idee!

Over ski-advies, denk dat mensen zich over het algemeen ook wel hoger inschatten dan het daadwerkelijke niveau dat zij hebben en men moeilijk kan inschatten wat goed of niet goed is, als niet met de methodieken e.d. bekend bent.

TS zou ook de skis op diverse FB-verkoopgroepen kunnen plaatsen. Heb je al geprobeerd of de shop ze niet terug wil nemen? Ruilen voor een ander paar, wellicht verlies je dan wat euro’s, maar denk minder dan je ze zou verkopen, aangezien ze online echt een stuk voordeliger te vinden zijn, zoals al eerder werd gezegd.

@Morzel Thanx voor de tip, nemen we mee / gaan we over denken.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie