gezocht: 3 antenne pieper

Ik heb een BCA tracker (2 antenne) pieper die ik wil vervangen voor een 3 antenne. Ruil met bijbetaling kan ook.

Iemand een liggen?

Je kunt tegenwoordig voor scherpe prijzen 3-antennepiepers scoren, dus waarom niet gewoon een nieuwe kopen?

Zoals deze: https://www.bergzeit.nl/pieps-dsp-sport-avalanche-beacon-001…

Verder, waarom zou iemand zijn 3-antennepieper omruilen voor een 2-antenne?!?!

When life gets too complicated.... SKI

Zo scherp is die niet geprijsd… Soms 2e hands 3 eenheid voor €200. Aangezien ik alleen pieper nodig heb is dat weer te veel van 't goede.

En geen idee waarom iemand zou willen ruilen. 't Is slechts een optie.

Joh, verpat die 2 antenne voor een klein bedrag aan iemand die hem alleen voor oefeningen gebruikt en koop inderdaad een verse.

Edwin van Riel

Joh, verpats die 2-antenne voor een klein bedrag aan iemand die hem voor oefeningen kan gebruiken en koop inderdaad een verse.

Edwin van Riel

On topic: als iemand een pieper te koop heeft heb ik interesse.

Met een 2-antennepieper wil je niet meer onderweg zijn.
@kjiratsiekoedel. Ik ben geinteresseerd in overname van je 2-antennepieper voor een heul zacht prijsje, om te kunnen gebruiken om te oefenen op het strand met ons clubje.
Mocht jij geïnteresseerd zijn in verkoop dan zie ik graag een pb tegemoet.

mama on a mission in the snow

Zo scherp is die niet geprijsd… Soms 2e hands 3 eenheid voor €200. Aangezien ik alleen pieper nodig heb is dat weer te veel

[cynisch]Hoeveel is je leven je waard?[/cynisch]

When life gets too complicated.... SKI

Even een reactie op iedereen die deze pieps wil kopen als ‘zoek-pieps’ oudere BCA trackers staan bekend om ‘frequency drift’ wat ze eigenlijk gewoon niet geschikt maakt voor oefeningen, of je zou ze moeten laten testen door BCA.

Het klinkt hard, maar oudere piepsen zijn gewoon ‘op’ en moeten de recycle pak in.

Verder on-topic:
@kjiratsiekoedel Ik zou heel erg opletten met tweede-hands piepsen. Door vallen of andere onzichtbare schade kan een pieps vekeerd gaan zenden, of uberhauopt last hebben van frequency-drift. Ik zou sowieso alleen 2e hands kopen van iemand die de pieps door het merk heeft laten testen en waar de laatste firmware op staat, of van iemand die je goed kent en vertrouwt.

Click. Click. Peace

@Rogier dankjewel. Dan gaan we op zoek naar iets anders. Wat denk jij van de Pieps TX600 om mee te oefenen?
Of heb jij ergens in een hoekje nog een oefenpieper voor ons? #durftevragen

*bericht bewerkt door Skimams op 19 nov 2018 15:36

mama on a mission in the snow

Edit: nee niet gebruiken.

Click. Click. Peace

Even hierop voortbordurend, we waren er in een appgroep al over bezig :)

https://beaconreviews.com/Specs_PiepsTX600.php

Als ik dit mag geloven zou de tx600 niet bruikbaar zijn voor oefening

Edwin van Riel

oeps je hebt helemaal gelijk. Inderdaad niet te gebruiken. Ik las ergens verkeerde info. (ik heb desbetreffende Franse site ook maar gemaild)

Click. Click. Peace

@evr66 Thanks voor de tip.

Click. Click. Peace

@rogier: de tx600 zendt afwijkend uit (op 456kHz) en is dus niet voor alle piepers te vinden, de Pieps backup zendt uit op de normale (457 kHz) frequentie en zou dus wel geschikt moeten zijn. Laat maar weten als ik het verkeerd zie :) https://www.pieps.com/de/cat/sicherheit

Edwin van Riel

Maar aangezien mijn vrouw van onze hond een lawinehond wil gaan maken, zal er binnenkort ook wel een tx600 hier rondzwerven :)

Edwin van Riel

Volgens mij klopt dat helemaal. En de site die ik zag haalde deze door elkaar… Dus @skimams de back-up…

Click. Click. Peace

@Rogier dankjewel, waar ik al bang voor was dus. @evr66 koop jij dan ff een oefenpieper voor ons als je hem toch ook voor je hond gaat gebruiken. Dan zijn we slim bezig toch? 😜💪🏼

*bericht bewerkt door Skimams op 19 nov 2018 16:04

mama on a mission in the snow

Zullen we hier een ander topic voor openen? (want @skimams nee dat is niet slim)
En hier on-topic verder gaan

Wie heeft er een 3 antenne pieps te koop.

Click. Click. Peace

@rogier ik weet dat dat niet slim is😉 sorry voor het topic kapen @kjiratsiekoedel

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie