Wat is jullie maximale budget voor accommodatie tijdens de wintersport?

@Shane
👌

@DrPhil
Per nacht natuurlijk. Maar serieus, fantastisch verblijf.

Zat ik toch in de buurt 😎

Als we naar een chalet kijken (met z’n tweetjes) proberen we onder de €1250 uit te komen.
Hotel komen we steevast rond de €3500 uit incl wijn aan tafel en de bar ‘savonds.
Geen kinderen hebben heeft voor en nadelen 😊

Disturbing the peace since 1975

Ik win denk ik :)

Wij zitten voor € 700,- een week met 4 personen tijdens de voorjaarsvakantie in een twee slaapkamer appartement op 15 autominuten van het skigebied van Oberjoch. Inclusief skipas. € 25 pppn dus.

*bericht bewerkt door Andereja op 24 jan 2019 22:51

Volgende week shortski Zillertal Neukirchen met 2 personen. Verblijf modern appartement, 4 nachten en 3 dagen skipas komt uit op €300pp.
In maart met 6 vrienden een week naar Serfaus. Verblijf luxe 4-kamer appartement, welness, 250M lift en skipas voor €800pp.
Altijd appartement, omdat uit eten bijna ontbetaalbaar wordt. Vroeger ook veel Frankrijk gezeten voor een prikkie, maar sinds laatste 6 jaar Oostenrijk standaard. Normaal doel voor een week met verblijf en skipas begin maart op €750pp. =)

Zat ik toch in de buurt 😎

DrPhil op 24 jan 2019 22:27

Per nacht per koppel natuurlijk

Wij gaan al 5 jaar naar hetzelfde hotel in Galtür…het bevalt ons daar zo goed! Wij betalen voor 6 nachten 550 euro pp…1100 euro voor ons 2, ons zoontje is 19 maanden oud en was nog gratis, hier komt ook nog 45 euro ondergrondse parkeergarage bij! Wij houden van lekker eten en krijgen hier dan ook een verfijnd 5-gangen menu elke avond!

Vince1985 op 24 jan 2019 16:57

Geen geld. Welk hotel is dat?

Shane op 24 jan 2019 18:40

Hotel alpin monte, we gaan wel in de goedkoopste week van het jaar! 3de week januari

Wij zoeken met 3 kleine kids altijd een hotel 4 of 5* met zwembad kidsclub en aan de piste. Dan zit je al gauw aan 5000 tot 7000 euro per week enkel accommodatie. Firmawagen is gratis, eigen materiaal op termijn ook, enkel nog pas en lessen voor de kids. De 5* enkel tijdens het paasverlof. Krokus of kerst is
dan 4*

Ik win denk ik :)

Wij zitten voor € 700,- een week met 4 personen tijdens de voorjaarsvakantie in een twee slaapkamer appartement op 15 autominuten van het skigebied van Oberjoch. Inclusief skipas. € 25 pppn dus.

Andereja op 24 jan 2019 22:50

Maar wat kost die auto? En waar leg je de grens? Op een uur rijden kost het waarschijnlijk nog minder. De grootte van het gebied zegt ook nog wel iets.

Ik win denk ik :)

Wij zitten voor € 700,- een week met 4 personen tijdens de voorjaarsvakantie in een twee slaapkamer appartement op 15 autominuten van het skigebied van Oberjoch. Inclusief skipas. € 25 pppn dus.

Andereja op 24 jan 2019 22:50

Maar wat kost die auto? En waar leg je de grens? Op een uur rijden kost het waarschijnlijk nog minder. De grootte van het gebied zegt ook nog wel iets.

Martin7182 op 26 jan 2019 21:26

Die auto kost enkel een paar euro benzine, 15 autominuten in de Alpen kan nooit heel ver zijn in kilometers. De grens leg je waar jij dat acceptabel vindt - dat is voor iedereen verschillend. Zo reden wij afgelopen vakantie een uur naar Paganella. Moet je niet elke dag doen, maar leuk om bezocht te hebben. De overige dagen waren de skigebieden tussen de tien en 25 minuten rijden. En wat zegt de grootte van het gebied dan? Je kunt toch ook strategisch een accommodatie kiezen tussen meerdere kleinere gebieden?

Mr. Slow

De baas betaalt de auto grotendeels, ik besef dat niet iedereen die luxe heeft. Maar in Oberjoch zelf is ook ski in ski out voor de liefhebbers, helaas in de voorjaarsvakantie lastig om tussen te komen maar mocht je daarbuiten kunnen dan moet dat geen probleem zijn.

Het gebied is inderdaad klein (40km), reden dat we volgend jaar weer ergens in Frankrijk terecht zullen komen. Maar met de kinderen op les was het de afgelopen drie jaar prima te doen, ook al ski ik al 30 jaar.

Wij zoeken met 3 kleine kids altijd een hotel 4 of 5* met zwembad kidsclub en aan de piste. Dan zit je al gauw aan 5000 tot 7000 euro per week enkel accommodatie. Firmawagen is gratis, eigen materiaal op termijn ook, enkel nog pas en lessen voor de kids. De 5* enkel tijdens het paasverlof. Krokus of kerst is
dan 4*

koenbali op 25 jan 2019 14:43

omg, elk zijn ding natuurlijk, maar dat zou ik nu eens nooit ofte nimmer uitgeven aan 1 weekje verblijf in de Alpen.

Heb je nadien nooit het gevoel van f***, dit was het nu ook niet echt waard?

Voor degenen die nog een koopje zoeken. Op 5 minuutjes sjokken van de Daolasa lift in Val di Sole zit hotel La Noria. Er zijn diverse actieweken waarin je voor minder dan €450,- p.p. hotel, skipas SkiArea (of voor een kleine meerprijs heel Trentino/Dolomiti Brenta) en zeer vermoedelijk ook halfpension hebt. Het restaurant was iig eenvoudig maar goed en alles zag er schoon en onderhouden uit.
Komt er op neer dat hotel met halfpension ongeveer €33,- p.p.p.n. kost.

Puur de accomodatie probeer ik rond de 150 euro pp te houden. Dat ik dan in de ochtend een paar minuten met bus moet, vind ik minder belangrijk. Vorig jaar, bus overgeslagen en lekker 10 min warm gelopen. Spullen in skidepot. Dus geen gesjouw. De laatste jaren voor app. gekozen zodat we in de avond lekker kunnen chillen. Na dag skiën, apresskiën.

We gaan nu voor het derde jaar op rij tijdens krokus naar club med omdat vrienden van ons dat absoluut willen en daar heb ik inderdaad dat gevoel. Vooral het feit dat je daar een buffet hebt waar je voor jezelf en de kids alles moet halen. Superdruk, dat is niet relax genieten Dat vind ik zijn geld niet waard vandaar dat het nu het laatste jaar club med zal zijn.
Maar vorig jaar met Pasen naar Hochfirst in obergurgl geweest en dat was super dus dit jaar opnieuw.

*bericht bewerkt door koenbali op 26 jan 2019 23:05

2 volwassenen, 2 kinderen, voorjaarsvakantie, Oostenrijk, appartement aan de piste, 2 slaapkamers, 2 badkamers goede keuken en woonkamer, WiFi, €1450 ex. skipassen.

*bericht bewerkt door dubbleD op 26 jan 2019 23:46

Ik probeer altijd onder de €50 - 100 pppn te zitten. Echter reis ik altijd alleen. Dus dat lukt in Zermatt mijn favoriete gebied bijna niet.
Maar in Westendorf zat ik vorig jaar met ski in ski out voor €42 pppn
Dit jaar net voor kerst wel in Saas Fee een relatief goedkoop plekje kunnen vinden voor 70 euro. Volgende week naar Zermatt en met ontbijt zit ik net over de 100.
Dit zijn of hotels of bed and breakfasts. Altijd op echte loopafstand van de lift en of piste.

MountainHugger op 21 nov 2018 18:20

2 weken geleden 4 dagen in westendorf gezeten op 200m van de skilift voor 50euro pppn (extreem last minute dag van te voren besloten te gaan)

In maart in Fiss voor 44 pppn direct aan de piste gevonden dat is dus 308 pppw.
Zal heel basic zijn maar zolang je maar een lekker bed en goed ontbijt hebt dan ben ik al snel tevreden.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Dit jaar weer naar Mathon. Dorpje tegen Ischgl aan. Skibus voor de deur en in 5 minuten bij de Gondel. 6persoons appartement, 3 slaapkamers met eigen badkamer en een grote woonkeuken. Zijn dan pppw 250€ kwijt, maar daar zijn de broodjes smorgens bij inbegrepen. En natuurlijk hoogseizoen, tijdens de paasvakantie.

@wierdo Paasvakantie geldt in België als hoogseizoen maar is in de alpenlanden een laagseizoenperiode. Hoogseizoen houdt half maart op.

*bericht bewerkt door Bennie op 27 jan 2019 09:00

@Bennie, dit jaar klopt dat. Pasen is laat. Laatste jaren meestal laatste week van het hoogseizoen.

Wij zijn gebonden aan de voorjaarsvakantie, dat maakt de prijs van het appartement wel duurder. We zijn met ons vijven, maar zoeken altijd een appartement voor 6 of 8 personen zodat we allemaal een echt bed hebben en dus niemand op de slaapbank in de woonkamer hoeft te slapen. We kiezen altijd voor een appartement op / aan de piste in een skigebied met minimaal 150 km piste…streefbedrag: € 1200…en das nog een behoorlijke zoektocht en dan biedt het appartement niet veel luxe (lees: het bekende Franse kippenhok).

  • op de piste
  • in groot gebied
  • in de voorjaarsvakantie
  • voor 5 personen
  • appartement 6-8 personen
  • € 1200

800 euro de man, hp en incl. skipas. Dus gewoon een 3* accomodatie, met een fatsoenlijk bed en ditto badkamer.Meer luxe hoeft niet, dat maakt de vakantie maar zeer marginaal ‘beter’: naar de sauna kan ik thuis ook en al staat er een ontbijtbuffet van 20 meter, ik eet toch niet meer dan twee broodjes en een bakje yoghurt, waar ik ook ben. Zwemmen doe ik evt in het openbare zwemparadijs, één avond per week is voldoende. Alle andere rimram boeit me niet, vaker dan één weekje skiën boeit me daarentegen veul, veul meer.

Familie appartement. Eigenaar woont in hetzelfde huis.

6 volwassenen en inmiddels 4 kinderen

2 badkamers
Keuken/woonkamer met ronduit en MET zitbank (schijnt bijzonder te zijn).
3 slaapkamersc 2x 2persoonsbed en 1x een 2persoonsbed en in een half afgesloten deel een stapelbed. 2 jongste kinderen slapen nog in een campingbedje.

WiFi

Zitten in het Zillertal en pakken vrijwel altijd de auto ook al omdat we niet de hele week hetzelfde opstartpunt nemen. Kinderen lessen bij Zell am Ziller (Zillertal arena, verbonden met oa gerlos) maar we gaan vaak ook naar Kaltenbach/Hintertux bij mooi weer of hochfugen.

Zitten altijd aan hoogseizoen (carnavalsweek) vast vanwege de kinderen en iemand van de samenstelling die in het onderwijs werkzaam is.

Kosten €1500,- voor een week

*bericht bewerkt door Nemrah op 27 jan 2019 15:45

Afgelopen week in Les Menuires op 5 meter van de piste (Chalet Tétras-Lyre):
Appartement 6 persoons € 850 (in hoogseizoen 2000!!)
Skipas L3V € 250 pp. (20% laagseizoen korting)

Bij ons is de richtprijs €700 voor een week in de voorjaarsvakantie in een 2 slaapkamer appartement op loopafstand van de piste/lift. Soms zitten we ietsje duurder, bijvoorbeeld €850 vorig jaar in See. Dit jaar is het appartement (100 sq. m.) in Alba €1050, maar delen we, dus is het voor ons maar €525.

Dit is altijd een behoorlijke zoektocht, maar we vinden eigenlijk wel altijd wat. We boekten altijd via Booking of HomeAway, maar dit jaar voor het eerst direct bij de eigenaar gevonden via de VVV. Dat is was een heel stuk goedkoper!

Ook hangt de prijs van het appartement af van de kosten van de skipassen. De Dolimiti superski pas is een stuk duurder als de normale passen, dus dan doen we zeker geen appartement van €800. Jaren dat we goedkopere passen hebben zoals in See, kan dat weer wel.

Wintersport, het beste wat er is.

@ Hakke

Wil je mij dat eens uitleggen van de skipasprijs want op de website van Sevabel staat een andere prijs.

Afgelopen week in Les Menuires op 5 meter van de piste (Chalet Tétras-Lyre):
Appartement 6 persoons € 850 (in hoogseizoen 2000!!)
Skipas L3V € 250 pp. (20% laagseizoen korting)

Hakke op 27 jan 2019 15:52

Laagseizoenprijs terwijl je er net als wij daar afgelopen week was? 🤔 Vanaf 22 dec tot 12 april betaal je in principe gewoon de volle mep. Daarvoor en daarna gelden de laagseizoenprijzen.
Of heb je korting via een reisorganisatie gekregen?

*bericht bewerkt door MiTi op 27 jan 2019 17:01

Winter is coming

Meestal met twee gezinnen; 4 volwassenen en 5 kinderen (allen basisschoolleeftijd), dus gebonden aan hoogseizoen. Prioriteit accomodatie ligt dan bij comfort en leefruimte; voldoende slaapkamers maar vooral prettige woonkamer om na dag skiën met z’n allen lekker te kunnen zitten, spelletjes spelen, borrelen, haardvuur. En als de kinderen slapen, met de volwassenen nog gezellige avond te hebben.
Dus huren we meestal een chalet, laatste keren steeds via airbnb.
En liever paar minuten met de auto, dan inleveren op ruimte/comfort. Scheelt in prijs gigantisch. Bovendien vind ik een paar minuten lopen met de kinderen met hun skimateriaal enorm stressvol ;-)

Afgelopen drie keren steeds een groot fraai 10-pers vrijstaand chalet met alle ruimte binnen én buiten (nog even sleeen, sneeuwpop maken, spelen) kunnen vinden.
Les 4 Vallées, 5 minuten met auto tot onderaan de gondel met grote gratis parkeerplaats.
€2000 voor een week (incl linnen, schoonmaak, haardhout etc). Ik vind het top.

*bericht bewerkt door Marije77 op 27 jan 2019 17:35

❄️

@Annie-S @MiTi
de skipas korting kregen we door de boeking via de officiele site van Les Menuires: https://lesmenuires.com/

Description
-20% on your Les Menuires ski pass!
You must have booked an accommodation through Les Menuires Réservation booking center.
The discount is based on the “tribu pass” price adult (you get the best price regardless the age)

*bericht bewerkt door Hakke op 27 jan 2019 17:42

Plaats een reactie