Camper naar de sneeuw

Wij willen dit winterseizoen met onze VW buscamper naar de sneeuw. Wie weet er goede winter(sport)campings op kleine afstand van de lift, basic eetgelegenheid en enige andere voorzieningen. Verdere afweging zijn: (middel)groot skigebied +75km, niet al te ver rijden vanaf NL en goede bereikbaarheid vanaf snelweg.

Alle ervaringen en tips over buscamper naar de wintersport zijn natuurlijk welkom!

Geloof dat er in Brixen im Thale een wintercamping zit. Ik geloof direct aan de piste, niet ver van de snelweg en uiteraard een groot skigebied.

Fieberbrunn is prima dan.

Edwin van Riel

In Fieberbrunn ligt de camping aan de piste en op vijf minuten lopen zijn er restaurants. Net even buiten Bad G astein ligt ook een camping, sauna, verwarmde skikelder, droog ruimte, niet te groot en in de winter ook gezellig. Skibus stopt voor de camping en zit je zo bij de nieuwe lift bij Bad Hofgastein.
https://www.kurcamping-gastein.at/

Dienten Die Alte schule

Fieberbrunn paar keer geweest, toppertje inclusief Wellness/massage/zwembad. Aardig restaurant en zo vanuit de camper de piste op inderdaad.

Edwin van Riel

In Les Menuires (Trois Vallees vallees) vlakbij de piste.

Hen48

In zugspitze arena heb je diverse wintercampings die open zijn. De mooiste is volgens ons het zugspitze Resort onderaan de zugspitse lift (aan Oostenrijkse kant). Skiën doe je in Ehrwald, Lermoos, Biberwier of het Zugspitse skigebied. Allemaal goed te breiken met de skibus dus camper kan je laten staan. Je hebt hier speciale (goedkopere) camperplaatsen en het sanitair en de wellness is fantastisch. Met je gastenkaart kan je in de winter gratis met de trein naar Garmisch Partenkirchen.
Zugspitse ligt op ongeveer 850 km van Utrecht vandaan.

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

Solden vond ikzelf uitstekend.

Mauterndorf in principe ook prima (iets minder kilometers piste).

In La Clusaz heb je deze : https://www.campingfrance.com/uk/find-your-campsite/auvergne…
Hele mooie omgevin en de groene piste komt er vlak langs.

In Les Menuires (Trois Vallees vallees) vlakbij de piste.

Hulst op 25 nov 2018 14:44

Dit is geen camping maar een camperparkeerplaats met minimale voorzieningen. Het is een plek voor de die-hard camper-kampeerders. Ik zou er nog niet dood willen worden gevonden. Bovendien voldoet het niet aan de wens “niet zo ver van NL”.

Camping Passrucker in Altenmarkt (**** sterren), midden in Ski-Amadé en op loopafstand van de pisten Altenmarkt-Radstadt. vijf minuten rijden van de snelweg.

Check eens diverse topics op wepowder.nl: https://wepowder.com/nl/search?q=camper
Hier kun je veel info vinden over de camper in de Alpen en wellicht ook de info die je zoekt over locaties.

@Ronaldski. Je bent ook wel heel erg goed, heb ik gezien. Iets minder zou ook wel kunnen.

Hen48

Volgens mij heeft elk zelfrespecterend skigebied vandaag de dag een wintercamping. Ik zou een lijst maken met gebieden die je wil zien, en dan via Google Maps even checken of er een camping is…

It's all about the turns duuuuuude!

Volgens mij heeft elk zelfrespecterend skigebied vandaag de dag een wintercamping. Ik zou een lijst maken met gebieden die je wil zien, en dan via Google Maps even checken of er een camping is…

Arjen5 op 26 nov 2018 11:36

Klopt voor een groiot deel. Wel opletten of het praktisch is met een camper om niet direct aan de piste te zitten. Veel wintercampings zitten er toch even vanaf. Dan ben je dus aangewezen op skibus of eigen vervoer. Ik ga zelf altijd met de caravan, dus pak dan uit gemak vaak even 5 minuten de auto, maar kan me voorstellen dat dit met een camper even iets minder praktisch is :)

Edwin van Riel

De NKC heeft voor camperaars de campercontact app en website daar staan de meeste campings en camperplaatsen op. Tevens staat er extra informatie bij over de campings en de opening periodes van de campings.
https://www.campercontact.com/nl/content/app

Het sneeuwt altijd in mijn hoofd....

En bij Les Menuires zit je aan de sneeuwzeker piste, met 600 km. aansluitende pistes. Elk jaar staat het vol met campers, kennelijk mensen die het geen probleem vinden er eventueel “dood gevonden te worden”.

Hen48

Volgens mij heeft elk zelfrespecterend skigebied vandaag de dag een wintercamping. Ik zou een lijst maken met gebieden die je wil zien, en dan via Google Maps even checken of er een camping is…

Arjen5 op 26 nov 2018 11:36

Klopt voor een groiot deel. Wel opletten of het praktisch is met een camper om niet direct aan de piste te zitten. Veel wintercampings zitten er toch even vanaf. Dan ben je dus aangewezen op skibus of eigen vervoer. Ik ga zelf altijd met de caravan, dus pak dan uit gemak vaak even 5 minuten de auto, maar kan me voorstellen dat dit met een camper even iets minder praktisch is :)

evr66 op 26 nov 2018 11:52

Of net wel. Even snel iets warms drinken, omkleden, etc.

Volgens mij heeft elk zelfrespecterend skigebied vandaag de dag een wintercamping. Ik zou een lijst maken met gebieden die je wil zien, en dan via Google Maps even checken of er een camping is…

Arjen5 op 26 nov 2018 11:36

Klopt voor een groiot deel. Wel opletten of het praktisch is met een camper om niet direct aan de piste te zitten. Veel wintercampings zitten er toch even vanaf. Dan ben je dus aangewezen op skibus of eigen vervoer. Ik ga zelf altijd met de caravan, dus pak dan uit gemak vaak even 5 minuten de auto, maar kan me voorstellen dat dit met een camper even iets minder praktisch is :)

evr66 op 26 nov 2018 11:52

Of net wel. Even snel iets warms drinken, omkleden, etc.

Errant op 26 nov 2018 12:11

Je mist mijn punt even: vanzelfsprekend is het altijd lekkerder direct aan piste of lift te zitten, of dit nu met camper, auto/caravan, appartement of hotel is. Alleen: wanneer dit niet het geval is, is dit met een camper wellicht eerder lastig dan met een auto/caravan combinatie. Ik zou met een camper er toch altijd wat meer naar streven dat het spul gewoon kan blijven staan wanneer ik aan het skiën ben.

Edwin van Riel

Plaats een reactie