Dope snowboardkleding

Goedemorgen,
Voor mijn (uitgegroeide) puberdochter zijn we op zoek naar een nieuwe skijas/snowboardjas.
Nu heeft ze de kleding van Dope gezien en is weg van de hoodie van 129 euro. Iemand ervaring hiermee? Is het warm genoeg?

Ik heb zelf een goretex jas van Roxy en die was een stuk duurder, maar is dan ook echt lekker warm. Echter vindt ze de huidige Roxy-collectie niets, dus andere tips zijn ook fijn!

Ik heb een broek van Dope en het is gewoon erg goede kwaliteit voor de prijs. Zelf geen ervaring met goretex jassen dus die vergelijking kan ik niet beantwoorden voor je.

Goed te lezen Brian!

Je kan het altijd gratis terug sturen mocht het niet bevallen. Verzending is gratis en voor 7 euro extra heb je het met een dag in huis :)

Geen ervaring mee, maar voor €129 kan het niet vergeleken worden met een Gore Tex jas, ik zou zelf de gok niet durven wagen: natte kleding, te koud op wintersport, ik ben maar “een paar dagen” per jaar in de bergen en wil dat niet laten verpesten doordat ik heb bezuinigd op kleding.

Heeft deze jas een sneeuwvanger rond de heupen? Sneeuwvangers in de mouwen? Skipaszakje op de mouw? Zakken voor evt wat kleine dingen mee te kunnen nemen? Capuchon verstelbaar, zodat je nog wat kunt zien als je die op hebt? Past de helm onder de capuchon?
Nadeel van zo’n hoodie vind ik dat de rits niet open kan op zonnige, warmere dagen.

Hoodie is gewoon een trui met capuchon.
Die kunnen waterafstotend zijn. Maar in 95% van de gevallen niet. Is alleen lekker in het voorjaar.
Als 2e laag is het prima(fleece)

Wel een cool ding.

https://cdn.wintersport.nl/forum/22/c5e9d857744b2c7b9470124a...

Eerst dacht ik: waait het natuurlijk dwars doorheen.
Volgens de specificaties is hij echter 10k waterdicht. Dat is redelijk waterdicht. Ademend vermogen ook 10k. Dan zou hij dus ook redelijk winddicht moeten zijn.
Voor de rest weet ik het niet.

Ja, zo gaaf…!

Ik heb zelf wat kleding van Dope (Broek, Jas). Als je een skiër/boarder bent die veel al op de piste is en af en toe een stukje off piste gaat, is dit echt prima kleding voor dat geld. Het heeft mij in elk geval altijd droog en warm gehouden (denoods laagje thermo onder aan doen).

De broeken en jassen zijn (volgens mij) standaard 15k waterdicht en ademend. Bij een hoodie is dat 10k, wat @DrPhil ook aangeeft. Een hoodie is natuurlijk wel iets minder warm/waterdicht dan een jas, maar dat spreekt voor zich. Klantenservice daar is overigens heel erg goed.

Ik heb goede ervaring met Dope kleding, heb er zelf een jas/broek van en die heeft me altijd warm en droog gehouden. Zelfs vorig jaar met gevoelstemperaturen van -20 natuurlijk wel met nodige laagjes eronder ;) Met de hoodies zelf heb ik (nog) geen ervaring.

Zoals hier al gezegd wordt is gewoon goede prijs/kwaliteit verhouding en ook de klantenservice is erg goed. Had zelf in eerste instantie een verkeerde maat en had binnen no time een nieuwe in huis nadat ik de andere terug had gestuurd.

Bedankt! Heb besteld. 👌😄

Jammer dat je dat denkt.

Grote kans dat dit topic spam is…

Wunderkammer op 15 dec 2018 09:46

Why?

Grote kans dat dit topic spam is…

Wunderkammer op 15 dec 2018 09:46

Grote kans dat deze reactie onzin is… :p

@Wunderkamer In plaats van zelf admin spelen en zo een topic eventueel onnodig omhoogschoppen, stuur even een PM of klik op ‘dit is niet ok’ dan kijken wij er op de achterkant naar.

Click. Click. Peace

*Omdat dit merk deze week voor de eerste keer door mijn Instagram feed kwam (terwijl ik echt geen snowboarder ben). Riekt naar gecoordineerde actie, mogelijk door een bureau.
*poster is nieuw
*schrijfstijl van poster is verdacht

Zal het niet meer doen, zie dat de poster idd ook graag meewerkt aan het weer omhoogplaatsen…😉

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 dec 2018 22:38

*Omdat dit merk deze week voor de eerste keer door mijn Instagram feed kwam (terwijl ik echt geen snowboarder ben)
*poster is nieuw
*schrijfstijl van poster is verdacht

Zal het niet meer doen, zie dat de poster idd ook graag meewerkt aan het weer omhoogplaatsen…😉

Wunderkammer op 16 dec 2018 22:32

Stuur mij gewoon even een Pm! Oplettendheid is top. Maar op een bericht reageren heeft weinig zin.

Click. Click. Peace

ik heb kleding besteld van dope! kwalitatief tot nu toe niks op aan te merken. ga in februari hiermee voor het eerst de pistes op.
klantenservice is zeer goed!

Plaats een reactie