Show je Ski Goggles

Naar mijn eigen nieuwsgierigheid of er veel mensen zijn die veel geld over hebben voor een goede bril al denk ik dat de meeste mensen een standaard bril hebben.

De mijne heb ik vandaag besteld (Giro Basis), aardige upgrade als je het vergelijkt met mijn sinner bril.

null

Ik heb sinds vorig jaar een Julbo Revolution Zebra. Deze heeft een lens die zich aanpast aan de lichtsterkte.
Ik heb hem nu een week opgehad en ik moet zeggen dat het erg fijn werkt. Ik heb hem een hele week opgehad en geen zonnebril aangeraakt, maar hier moet ik bij vermelden dat ik wel een voorkeur voor een goggle heb.

Hij is wel een beetje duurder dan de standaard Sinner brilletjes, maar hij is het geld(~120euro ) dubbel en dwars waard!

null

Oakley Aframe Carbon
Anon Hawkeye White
en nog een oude carrera

Mijn Smith is 10 jaar oud. Niet op internet te vinden denk ik. Toch een fotootje:

null

Reserve goggles kan ik niet vinden. Grijze Carrera van minstens 15 jaar oud :)

de mijne:

null

van me vriendin:

null

null

Adidas Burna

Gekocht omdat ik goede ervaring heb met de Adidas Evil Eye

null

null

Idd incl. helm anders werkt het niet.

Ideaal, goed zicht en beslaat niet bij mij…

Is dit een soort fetish?

Geen idee, maar wat ik me wel afvraag of er nu echt zo veel verschil zit tussen mijn dubbelglas Uvex van 5 tientjes of zo’n ding van 100€. En zo ja, waar zit dat verschil dan in?

Brillen zijn er ook voor de “looks”. Ik geloof ook niet dat hoe duurder de bril des te beter z’n functionaliteit. Kwestie van wat wil je uitgeven voor jouw wensen en dan beetje zoeken.

Denk trouwens dat sommige goggles hierboven nog wel meer dan 10 tientjes hebben gekost.

Duurdere brillen hebben vaker een beter draagcomfort, vooral in combinatie met helmen maar vooral verschil makend de lenzen. Vooral bij Oakley en Adidas geven deze veel meer rust voor je ogen en passen ze zich beter aan wanneer je bijvoorbeeld van zon naar minder zon gaat, bijvoorbeeld door bewolking of schaduw van de bomen. Ook is het zo dat je de lenzen bij Oakley en Adidas makkelijk kan vervangen.

heb sinds 2 jaar nu een Uvex Tomahawk polarvision die bevalt prima.

null

Member of global cooling initiative

Een paar weken in bezit
Anon Hawkeye

null

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Brunotti Whispering Pines 1

null

Lees net op het internet dat deze bril voor dames is. :P Niet dat het uitmaakt, zit lekker en ik vind hem mooi. :D

Sinner Intruder - Honey. Met bijpassende helm (Falke - honey)

null

Poc Iris X White. Met bijpassende helm (Poc Skull X)

null

Spy Trevor

null

null

Poc Iris X White. Met bijpassende helm (Poc Skull X)

null

Max op 10 jan. 2012 17:06

zo’n poc setje ziet er altijd wel gelikt uit

Vorig seizoen een helm gekocht: Red Trace en aangezien Red een Anon goggle adviseert als een beste pasmaat bij de helm heb ik deze aangeschaft en ben er zeer tevreden over!

Anon Hawkeye White

null

@Jan. Volgens mij zijn Red en Anon allebei van Burton;)

life is a beach, or a pile of snow

@Jan. Volgens mij zijn Red en Anon allebei van Burton;)

Pascal op 10 jan. 2012 17:36

Klopt! Daarom die ideale pasvorm ;)

Als echte gadgetliefhebber vorig jaar een Recon Zeal Transcend Skibril gekocht (met display voor snelheid, afstand, hoogte e.d.).

Voorkant met bedieningsknopjes:

null

Binnenkant met display:
null

Roene Desjardijn

@Roene: Ik ben ook een redelijke gadget liefhebber en dit is echt een toppertje !! Maar is het niet irritant dat display ?
Ik durf het bijna niet te vragen maar van 400 euro krijg je niet veel terug denk ik ?
Wat een cool ding !!

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

@Jan. Volgens mij zijn Red en Anon allebei van Burton;)

Pascal op 10 jan. 2012 17:36

Klopt ja, een beetje "wij van wc-eend adviseren wc-eend" :).
Maar ik heb het ook hoor RED-helm en Anon bril (ik ben een beetje Burton geek) :)

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

"…" Klopt ja, een beetje "wij van wc-eend adviseren wc-eend" :). Maar ik heb het ook hoor RED-helm en Anon bril (ik ben een beetje Burton geek) :)

Bobdeboarder op 12 jan. 2012 15:45

Heb er nu 3 weken met deze combi geskiet en ben er zeer tevreden over! Volgende aankoop zal wel weer richting deze keus gaan!

@Bobdeboarder: nee, zelf vind ik het display totaal niet irritant, tijdens het skien totaal geen last van. Wanneer je informatie wilt zien, dan moet je even geriht een blik werpen op het display.

Natuurlijk is het veel geld en je moet het gewoon leuk vinden om zoiets aan te schaffen. Wel is de skibril zelf ook erg goed (ik heb de versie met meekleurende glazen afhankelijk van de weersomstandigheden).

Dit jaar is er weer een nieuwe versie uit waarmee je ook je telefoon via bluetooth kunt koppelen e.d. en zelfs bekijken van skikaartjes en je locatie. Ook kun je nu uit meerdere merken skibrillen kiezen, voor meer info http://www.reconinstruments.com

Roene Desjardijn

null

met extra heldere lens voor de sneeuwrijke dagen.

Ben ik de enige die het spaans benauwd krijg van goggles?
Ikzelf ben brildragend en dan zo’n goggle eroverheen, pfff net of ik aan het duiken ben…

Ik heb een sportbril (net iets als de adidas) van de opticien met 2 soorten lenzen, heel makkelijk.

Maar bij slecht weer blijf ik problemen met het zicht houden, kan absoluut geen diepte inschatten, erg lastig. Ben dan ook nog steeds opzoek naar de perfecte bril voor mij…

Ik ben ook brildragend en ben vanwege dat probleem over gegaan op het dragen van daglenzen. Het is even wennen, maar veel beter dan meerdere brillen;-)!

En daarvoor is juist een Goggle!

Ik ben er ook geen fan van, maar als het echt sneeuwt een absolute must!!!

Perfect en optimaal zicht krijg je nooit, maar voor dit soort omstandigheden is een goggle toch de beste oplossing.

Ik draag altijd een goggle zon, mist of sneeuw. Wel met verschillende lenzen.

kijk eens op weeweeweepuntboerteunpuntcom :)

Plaats een reactie