Show je Ski Goggles

Donderdag ga ik mijn nieuwe aanwinst de Anon M1 (Wit frame met Blue Solex lens) in Sankt Anton testen. Ik kan niet wachten.

null

Haha, zal mijn nieuwe pic ook nog eens posten ;)

null

Blogger, skiër, Belg & Tirol-fan!

Bolle Nova Black Modulator Citrus Gun

null

Anon Comrade
Blue Solex + Red Ice

null

PowPow!

De electric 5GS freak out.

null

null

Je kunt zo een bank overvallen …

Anon Hawkeye

null

hmm…was niet ingelogd :)
Anon Hawkeye dus…

Voor mensen met een bril !!!

Ik heb de ideale oplossing gevonden bij mijn Opticien.
Een clip die in een goggles geplaats kan worden.
Kijkt perfect, niet duur, makelijk te bevestigen.
Kosten € 69,-

Gekocht bij Mijling Speciaal Optiek in Venray

Anon M1. Wat een super goggle. De magneten werken perfect!

null

Coole goggle die M1! Welke lenzen gebruik je voor de M1?

Ik heb vorige week geskiet met een nieuwe zwarte Anon Comrade met de silver mirror lens. De Comrade is GROOT, waardoor het blikveld zeer wijds is (=fijn). De silver mirror lens heeft zich bewezen als een goede allround lens. Maar een allround lens blijft natuurlijk een compromis.

@CY325i
De M1 heeft ook een erg breed/groot zichtveld. Volgens mij wel vergelijkbaar met de Comrade. Ik gebruik de Blue solex en de Blue Lagoon. Beiden echt top lenzen.

Zelfs met bewolkt weer presteerde de Blue solex nog goed. Ook 2 dagen in dikke mist en sneeuw geboard. De Blue lagoon deed toen ook goed zijn werk.

Wat ik fijn vind aan deze lenzen is dat het natuurlijke kleuren blijven. Veel lenzen maken alles geel of rood als je er doorheen kijkt. Dat heb ik bij deze niet wat erg prettig is voor je ogen.

Dragon Mace Houndstooth Black-White

Ik heb sinds januari de relatief onbekende Buhel ski goggles (http://www.buhelstore.com/goggles) in mijn bezit. Het mooie aan dit speeltje is dat het - naast twee prima anti uv lenzen - beschikt over een bluetooth en een intercom functie. Ook wel gaaf is de microfoon die in de neusbrug zit. De geluidstrillingen van mijn stem worden via de neus doorgegeven. Als iemand me belt waar ik ben (meestal als ik off-piste ga) kan ik met een druk op de zijkant mijn telefoon in mijn zak opnemen zonder te stoppen met skiën.

Foto van de fabrikant:

null

Donderdag ga ik mijn nieuwe aanwinst de Anon M1 (Wit frame met Blue Solex lens) in Sankt Anton testen. Ik kan niet wachten.

null

Dimitri op 5 feb. 2013 16:16

Waar heb je deze gekocht???

@michelr: Via eBay voor een zeer zachte prijs van 130 euro.

@ Dimitri echt gaaf is die! Ik was bang dat hij voor mij een beetje groot is, maar op jouw foto lijkt het mee te vallen? Heb je 'm in een winkel gepast, zo ja waar?

Serfaus

Waar heb je deze gekocht???

michelr op 21 feb. 2013 15:52

Kijk eens hier: http://www.amazon.de/Anon-Herren-Snowboardbrille-slate-27838…

Ik heb zelf die met de red solex en vandaag met een dark smoke lens extra want kan niet zo goed tegen fel licht aan mijn ogen… Prima bril, wel redelijk groot maar qua zicht prima en bij mij nog geen 1 keer beslagen…

edit: Zie niet of hier ook de blue lagoon bij zit… Dat is volgens mij wel standaard maar staat niet expliciet vermeld?

@Karlijn: Hij is niet extreem groot. Ik heb een Anon Hawkey op gehad in de winkel en toen de gok genomen dat de M1 niet zo heel veel groter zou zijn. Hij voelt absoluut niet groot aan. Eerder gewoon normaal.

Bij mij op eBay stond ook niet expliciet vermeld dat er een 2e lens bij zit. Maar dat heb ik nog nagevraagd. Bij alle nieuw-in-doos M1’s zit een tweede lens. Welke lens dat is hangt af van de kleur combi die je kiest. Dat kun je weer terug vinden op http://www.anonoptics.com/product-detail-m1/12-m1/61#…

De M1 is qua grootte een middelmaatje (93 mm). De Comrade is veruit het grootst (101 mm). De Helix is het kleinste model (90 mm).

@dimitri en @ Daryl, thanx ga even kijken.

Zomaar even een vraagje hoor: Een Goggle is toch eigenlijk gewoon een skibril ? Of maak ik mezelf met deze opmerking nu compleet belachelijk ?

@ Jacquelien, nee hoor. Een goggle is inderdaad en skibril, en dus GEEN zonnebril. En ik heb altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan ;-)

Click. Click. Peace

Aha…dus gewoon een upgrade van het woord a la schoonmaakster/interieurverzorgster ;-)

Bedankt voor je antwoord, ging al een beetje aan mezelf twijfelen hahaha !

Zomaar even een vraagje hoor: Een Goggle is toch eigenlijk gewoon een skibril ? Of maak ik mezelf met deze opmerking nu compleet belachelijk ?

Jacquelien op 22 feb. 2013 10:02

Domme vragen bestaan niet, je kan niet alles weten lijkt me.

Da’s waar michel !!!

null

Helm: POC Receptor Bug
Goggle: POC Lobus (met 3 lenzen)

The mountains shall bring peace to the people

Wilde eerst gaan voor de Anon M1 maar ben toch voor de Salamon XTend XPro12ML gegaan, heerlijke bril heb hem lekker kunnen "testen" in Saalbach.

http://vrienden.files.wordpress.com/2013/03/salamon.jpeg...

Dit jaar nieuw gekocht, omdat mijn vorige het begeven had.
smith phenom sph met ignitor mirror lens

http://www.blue-tomato.com/medias/generated/generated_6z7rIA...

Weet er iemand waar ze deze mooie goggles in de winkel hebben om te passen? Ik ben van plan er ook een te kopen. :)

#ProudToBePartOfLesWintersportérs

Plaats een reactie