[video] 11 dagen Mayrhofen

Mike, gewoon lang opnemen en snel afspelen volgens mij ;) Cool filmpje.

Mike, gewoon lang opnemen en snel afspelen volgens mij ;) Cool filmpje.

Mark op 11 jan. 2012 22:39

Kan je zo doen, maar de GoPro camera’s kunnen “time lapses” maken: camera instellen om bv. iedere 2 seconden een foto te nemen, die dan samenvoegen tot een filmpje. Voordeel is dat 't veel scherper beeld geeft.

Geek, Snowboarder, iPhone developer

Of met een spiegelreflex. Dit geeft een nog iets scherper beeld.

@Lieven
Betekent dat camera op statief, time laps instellen op camera, een paar uur laten staan (kan je ondertussen gaan Wordfeuden oid) en monteren?
En moet je viderobewerkingsprogramma dan ook iets van een time lapse optie hebben?

@ Mike: Je kan in alle videobewerkingsprogramma welk een reeks foto’s toevoegen. De duur van de foto’s instellen op “één frame” (circa 0.03 seconden).
Je kan inderdaad een uur de camera laten staan. Kan ook korter of langer. Soms even van te voren een rekensommetje maken. Hoe lang moet het duren in de film? Hoeveel foto’s moet ik maken? En hoe lang moet er tussen de foto’s zitten om een interessant beeld op te leveren.

@Mike , zoals lieve al aangaf kan dit met de timelapse functie van de GoPro.ik had hem hier ingesteld op om de 5 seconden een foto te maken. Heb hem opons balkon neer gezet en we zijn boodschappen gaan doen.uurtjelaterheb jewelgenoeg beelden.

Er zijn diverse manieren om een timelapse daarna als video te verwerken. Ik heb hetmet Aperture en de timelapse plugingedaan en daarna in Final Cut verwerkt. Er zullen op Youtube vast een hoopmanieren uitgelegd worden!

Hoe dan ook; ik zou een timelapse altijd op basis van foto’s maken, gezien de beelden hierdoor scherper zijn en je kan zelfs nog bewegingin je beeld brengen terwijl je maar vanuit 1 vast punt hebt geknipt.

@Rene
bedankt voor de uitleg.
Ik ga definitief een GoPro aanschaffen :-)
Ik monteer overigens met Magix Video de Luxe en daar zit een timelapse functie in dacht ik.

Enorme kick in het topic! Ik heb de tijd genomen om een slow motion recap te maken van het eerste filmpje (welke ik overigens ook geupgrade heb met color correction e.d. ).

Bijzonder fijn die 720P / 60FPS functie in ieder geval:

Bij zulke mooie beelden kan jullie snowboardtechniek ook wel een upgrade gebruiken:)

[quote]@Rick:
We hebben de flat-mount net voor de bolling van de nose geplaatst, zoals je kan zien op deze foto:

null

Op de andere perspectieven hebben we de GoPro op een monopod gezet (klein statief met enkele poot).

heb jij de flatmount laten zitten op je board of haal je hem er telkens weer af?

@Paul Indeed, dat is het plan voor volgend jaar. Al zijn val momentjes natuurlijk ook wel deels gekozen omdat ze leuk zijn om te vertragen ;-)

@Rick, de flatmount ging er vanzelf steeds af dus tja! Daar hoefde we weinig aan te doen. Als ie bleef zitten zou ik hem ook zeker laten zitten. Gewoon eraf halen met de quick release en de mount zelf mooi laten zitten joh!

Toch nog even wat vragen over het bevestigen.

Waarmee kan je dat het best ontvetten? Met Dreft, of kan je daar beter alcohol oid voor gebruiken.

En heb jij het touw om de camera vastgemaakt zoals in onderstaande video of op een andere manier?

Op de foto eerder geplaatst in dit topic is denk ik prima te zien hoe ik de camera heb vastgemaakt aan het touwtje. Ontvetten met Dreft lijkt me niet voldoende moet ik eerlijk zeggen, ik zou wel een zwaardere ontvetter pakken!

Plaats een reactie