Fischer F18, welke lengte?

Maar de F18 is wel gewoon prima voor mijn niveau (en als eerste ‘koop’ ski)? In principe ben ik nog beginner (2 weken ervaring), ik heb echter wel veel progressie gemaakt door lessen. Parallel skiën op blauw en rood lukt nu wel prima, ik probeer nu ook te carven op blauw. Ik wil zeker de komende jaren mijn techniek nog veel meer verbeteren door elk jaar te lessen. Echter zie ik nu weer op internet dat deze ski te boek staat als ski voor ‘gevorderden’. Wordt hiermee dan het instapniveau of het plafond bedoeld?
Zou de F18 te hoog gegrepen zijn voor mij op dit moment of is deze ski zo makkelijk te hanteren dat het wel goed zou komen?

Zou de F18 te hoog gegrepen zijn voor mij op dit moment of is deze ski zo makkelijk te hanteren dat het wel goed zou komen?

smint op 17 jan 2019 21:24

Dat laatste.

ik had even gemist dat je pas 2 weken skiet. Dan vind ik de f18 in 160 eik wel de beste keuze. Ga eerst dat plafond maar eens opzoeken, dan ben je echt wel een paar jaar verder.

Maar zal je dan bij de 160 snel stabiliteit missen op hoge snelheid (meer stabiliteit was namelijk het sterkere punt van de 167)? Niet dat ik nu al de snelste van de piste ben, maar ik houd wel van snel skiën en hoop in de toekomst nog hogere snelheden te bereiken. Of zal het verlies van stabiliteit pas echt gebeuren bij topsnelheden (bijv. >90-100 km/h), waardoor die extra stabiliteit van 167 nu nog niet zo relevant is voor mij?

Of met andere woorden: zal de 160 dan wel stabiel genoeg blijven als ik in de toekomst met hogere snelheden en op steilere pistes ga skiën?

*bericht bewerkt door smint op 17 jan 2019 23:33

De mensch lijdt het meest doorhet lijden dat hij vreest.

Technisch gezien is de F18 genoeg. De snelheden waarover je spreekt is een auto beter. Eerst maar eens aan je techniek werken met de 160 de komende jaren. Als je merkt dat je meer stabiliteit NODIG hebt wordt het tijd je ski naar een high end piste/gs ski te upgraden. De F18 zal zeker nog 2 winters voldoen en is dan prima door te verkopen.

Disclamer: Ook ik had me met de initiële beschrijving wat vergist in de werkelijke buitenervaring, maar 2 weken is natuurlijk erg weinig. Een te heftige ski remt het plezier en de leercurve.

Wil je niet in discussie mengen, maar 2 weken ervaring en dan hoge snelheid? Wel eens in een echt skigebied geweest met dagelijks wisselende pistes en omstandigheden?

Hen48

Ik neem denk ik toch maar het zekere voor het onzekere, dus de 160. Dan weet ik in ieder geval dat ik sowieso goed zit de komende tijd. Bedankt voor de reacties allemaal!

Plaats een reactie