Na Brandnertal, See, ???

Hallo,

We gaan dit jaar voor de 3e keer naar See maar nu de hele familie beter gaat skiën ontstaat de behoefte om naar een ander gebied te gaan. Lastige is wel dat we wat eisen of sterke wensen hebben…

Niet naar een massaal gebied willen zoals SFL of Saalbach
Apres ski boeit ons niet
Oostenrijk
Niet te ver van de snelweg of te ver in een dal
Skischool
Goed hotel op loopafstand van lift/piste
Leuke pistes, niet alleen maar zwarte;-)

Nu zit ik zelf te kijken naar bijvoorbeeld Montafon…Arlberg maar beetje duur denk ik?

Vroeg me af of iemand mij op weg kan helpen en een goede tip heeft…De tip van See heb ik ook hier opgedaan en is ons tot nu toe erg goed bevallen. Sluit niet uit dat we bij het niet kunnen vinden van een goed alternatief weer teruggaan…maar aan de andere kant is het skileven te kort om in een klein gebied te blijven hangen…

Ben benieuwd, alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Mischa op 23 jan 2019 14:30

Arlberg is wat duurder, maar Montafon zou denk ik best een goede optie kunnen zijn. Best afwisselend met een aantal gebiedjes. Of wat verder oostelijk misschien, zoals Ski Juwel, Hochkönig of Schladming?

Mr. Slow

Tip uit eigen ervaring (ook fan van See voor de familie): Dorfgastein. Of Obertauern (niet ver van de snelweg, wel een stukkie bergop).

Wij zijn na Brandnertal naar Maria Alm gegaan en dat is ons heel goed bevallen. Op ons lijstje staat ook nog Gargellen. Daar willen wij in 2020 naar toe.

In maria alm veel afwisselende pistes. De huisberg Natrun is net zoiets als Burserberg (wel wat kleiner). Wij hebbwn nauwelijks ergens hoeven wachten terwijl wij toch gebonden zitten aan de voorjaarsvakantie

Kappl, Nauders, Hochzeiger…

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Kappl, Nauders, Hochzeiger…

Sebastiaan op 23 jan 2019 19:02

Alledrie ook uitstekende keuzes qua skigebied. Maar omdat TS met de familie steeds beter gaat skiën, denk ik dat die 3 alledrie aan de kleine kant vindt. En Nauders heeft (helaas, helaas) geen hotels op loopafstand van de liften/pistes. Al is loopafstand natuurlijk altijd relatief :).

Alpbachtal zou ik zeggen. Is SkiJuwell. Op de Wiederbergshorn leuke afdalingen. Echt zwart wordt het nooit. Wel mooi rood.
Wij logeren altijd in Reith (voor de 13e keer binnenkort - als we de de afslag op de A12 nemen zien we de piste al!) maar dan moet je dus een kilometer of 5 het dal in voor het gebied.
Alpbach zelf ligt niet aan de pistes, moet je echt met vervoer naar de lift toe. Inneralpbach zit je wel vlak bij maar geen idee hoe de accomodaties daar zijn.
Aan de Wildschonau kant ook diverse mogelijkheden maar die ken ik niet.

*bericht bewerkt door PaulPalmpje op 23 jan 2019 20:40

Waarom niet Montafon inderdaad?

Dit ligt vlak bij, je hoeft niet over München te rijden, en je hebt autosnelweg tot aan de ingang van het dal. Schruns bereik je na minder dan 10km bv.

Sinds een paar jaar zit ook het Brandnertal vervat in de skipas van Silvretta Montafon. Dus je kan hier nog eens een dag langs gaan om wat herinneringen op te pikken…

Bedankt voor de eerste reactie’s…

We willen niet nog verder oostelijk gaan waardoor veel gebieden eigenlijk al afvallen. Met name doordat we verplicht in de schoolvakanties moeten en we niet over München willen lijkt ons dat niet prettig.

ik denk dat we ons is gaan verdiepen in het Montafon gebied…niet alles is aaneengesloten maar dat hoeft ook niet perse. Als we in Gaschurn of Gargellen iets leuks vinden kunnen we alle kanten op volgens mij

Kijk dan op zijn minst ook eens naar Damuls @Mischa. Vind ik persoonlijk veel beter dan Montafon.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kijk dan op zijn minst ook eens naar Damuls @Mischa. Vind ik persoonlijk veel beter dan Montafon.

Shane op 23 jan 2019 21:00

Goede tip…ga ik zeker doen, deze stond nog niet op mijn lijstje

See is de perfecte uitvalbasis om naar ischgl te gaan

vaak bun ie te bang

Kappl, Nauders, Hochzeiger…

Sebastiaan op 23 jan 2019 19:02

Alledrie ook uitstekende keuzes qua skigebied. Maar omdat TS met de familie steeds beter gaat skiën, denk ik dat die 3 alledrie aan de kleine kant vindt. En Nauders heeft (helaas, helaas) geen hotels op loopafstand van de liften/pistes. Al is loopafstand natuurlijk altijd relatief :).

77steve op 23 jan 2019 20:23

meer ervaren betekent niet altijd dat er een groter gebied nodig is. Overigens is Kappl een bekende freerider hotspot. Maar die level heeft de ts gok ik nog niet bereikt.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 23 jan 2019 22:01

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Damuls is mij vorig jaar goed bevallen, leuk skigebied, uitdagende pistes, het skigebied is niet heel erg groot maar ook zeker niet klein.
Ook genoeg hotelletjes en pensions aan de piste daar en goed betaalbaar!

Damuls is mij vorig jaar goed bevallen, leuk skigebied, uitdagende pistes, het skigebied is niet heel erg groot maar ook zeker niet klein.
Ook genoeg hotelletjes en pensions aan de piste daar en goed betaalbaar!

Anna86 op 24 jan 2019 09:30

Hij staat nu met stip op 1…ziet er leuk uit en een paar mooie hotels op korte loopafstand van de lift… Valt me op dat ze ook veel geïnvesteerd hebben en voor een relatief klein gebied wel veel voorzieningen en moderne liften hebben. Grote kans dat wij in 2020 in Damuls zijn te vinden…

Warth!
Iets verder dan Damüls, toegang tot Arlberg…

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 24 jan 2019 10:32

Kleinwalstertal? Nog dichterbij dan Brandnertal ;) https://www.wintersport.nl/skigebieden/kleinwalsertal…

Plaats een reactie