Hoe heet dit prachtige verschijnsel?

null

*bericht bewerkt door steven9 op 23 jan 2019 17:22

null

*bericht bewerkt door steven9 op 23 jan 2019 17:23

null

Sneeuw?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

null

Dat is nou de zon!

Mr. Slow

null

@steven9 zonneregen
Althans als je die zonnestraal bedoeld

*bericht bewerkt door Birdheart op 23 jan 2019 17:29

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Denk dat je de term Lens Flare zoekt.

Nederlandse term weet ik niet.

Of bedoel je die schimmeringen? Dat zijn kleine deeltjes in de lucht die het licht van de zon reflecteren.

Zonnezuil. 😉

Bla, bla, bla.

Ook wel lichtzuil genoemd. 😉
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lichtzuil
Mooie foto’s overigens. 👍

Bla, bla, bla.

Of bedoel je die schimmeringen? Dat zijn kleine deeltjes in de lucht die het licht van de zon reflecteren.

GiGi op 23 jan 2019 18:01

Het was idd de combinatie van die ‘lichtzuil’ met die fijne glinsteringen (het sneeuwde heel licht) die het zo speciaal maakte. Foto’s overigens genomen vanop de Rastkogel boven Tux-Vorderlanersbach bij Mayrhofen.

Dat is toch zo’n mannetje dat uit de ruimte wordt geschoten om zo’n ondergronds monster te besturen, die hier al duizenden jaar geleden zijn begraven. En die dan op het einde opeens niet tegen onze atmosfeer blijken te kunnen. Duh.

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 23 jan 2019 18:31

Ik dacht dat dit verschijnsel gewoon een vergissing was door 3 x op de knop reactie te duwen en je een getripleerde foto krijgt.
😁😝😉

Born to run. B.S.

Overigens is de 4e een erg mooie foto.

Prachtig! Dit is poolsneeuw. IJskristallen die uit de lucht vallen, zelfs als er geen wolken zijn en die reflecteren in de zon. Dit kan alleen als het ijskoud is.

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Afgelopen jaar in de voorjaarsvakantie, de periode dat het -20 was, in Portes du Soleil ook gezien! Als je erop ging focussen werd je helemaal gek, zoveel kleine lichtpuntjes 😀

*bericht bewerkt door Siard op 23 jan 2019 23:17

Stay frosty

Beam me up, Scotty!

One life. Live it.

Ik vind poolsneeuw een van de mooiste verschijnselen die er zijn. Ik kan er zo van genieten.

Click. Click. Peace

Plaats een reactie