Dagje Flachau?

Ik ben deze week in Schladming. Onze skipassen zijn ook geldig in Flachau-Wagrain. Leuk om een dagje naar toe te gaan.
Nu hoor ik dat het in deze periode erg druk is daar. Zijn er forumleden die dat kunnen bevestigen danwel ontkrachten? Het zou jammer zijn als we daar meer in de rij staan dan skiën.

Dagje Zauchensee-Shuttleberg is dan een mooi alternatief, of 's ochtends Filzmoos en in de middag nog even de Dachstein op. Zit ook allemaal op de pas.
En als rust boven kilometers gaan, probeer dan eens Grobming.

*bericht bewerkt door Bennie op 04 mrt 2019 08:46

3x mat carnaval geweest, Flachau zelf is inderdaad best druk ja.
Maar wel een leuk gebied vind ik.

Niet in Flachau zelf omhoog gaan. Je kan bij de roter8 tussen flachau en wagrain omhoog. Stuk rustiger en direct op de top van de berg.

Niet in Flachau zelf omhoog gaan. Je kan bij de roter8 tussen flachau en wagrain omhoog. Stuk rustiger en direct op de top van de berg.

maarten2014 op 4 mrt 2019 08:52

Roter8er omhoog is een goed idee inderdaad, ook 1 van de leukste pistes daar.
De Flachau kant vond ik tegenvallen, ik had steeds het idee dezelfde piste te doen, en heel druk op sommige punten.
Ik vond zelf de Wagrain kant richting Alpendorf leuker (daar kan jij ook naar toe met je skipas)

Zauchensee, Flachauwinkl, Kleinarl vind ik een grotere aanrader.

Flachau - Wagrain is een heel aardig gebied en zeker de moeite waard. Alleen niet in de schoolvakanties want dan is het echt super druk. Ik weet echter niet hoeveel drukker dan Schladming.

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Bedankt voor alle tips. Vandaag naar Flachau gegaan en idd bij de Roter 8 omhoog (met dank aan @maarten2014). We waren er om 9.30 uur en konden zo doorlopen.

Helaas kwamen we niet verder dan het middenstation. Vrijwel alle hogere liften in Wagrain waren gesloten… Dus alleen afdaling 11 gedaan en weer in de auto. We hadden geen zin meer in Flachau omdat het daar waarschijnlijk nu superdruk zou zijn. Terug naar Schladming dan maar. Daar waaide het ook, maar alles is open gebleven.

Plaats een reactie