Waarom geen 80 (of een andere maximum snelheid) als je 80 mag?

Vanochtend lekker op tijd vertrokken net zoals zoveel anderen. Gebeurt er hetzelfde als op de heenreis: weg lekker droog besluit een landgenoot lekker met 65 een uurtje door het dal naar de autobahn te cruisen. Mag hij dit officieel (moedwillig ophouden)? Hij hoeft van mij geen honderd te rijden maar een beetje doorrijden (richting max) zou voor iedereen fijn zijn. Hij is een gevaar op de weg. Je krijgt de meest vreemde inhaalacties. In mijn ogen: durf je geen 80 te rijden waar je 80 mag => rijbewijs inleveren.

Ja. Tachtig is een maximumsnelheid, geen richtsnelheid. Dat het vervelend is, is wat anders. Overigens vermoed ik dat hij je niet moedwillig heeft opgehouden.

Mr. Slow

Ja. Tachtig is een maximumsnelheid, geen richtsnelheid. Dat het vervelend is, is wat anders. Overigens vermoed ik dat hij je niet moedwillig heeft opgehouden.

Quick op 9 mrt 2019 15:13

Dat is waarsch nog t ergste: totaal geen borden lezen. Dus maar 65 rijden? Bordjes 50 zag hij overigens wel (42).

  • Je mag je mening geven maar doe dat wel met respect aub -

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 mrt 2019 15:16: kwetsende opmerkingen verwijdert

Waarschijnlijk de toerist spelen. Ik woon in een toeristenrijk gebied waar ook menigmaal langzamer wordt gereden dan de max. snelheid, op de Oosterscheldekering bijv. En dat levert ook idiote inhaalacties op, die overigens vaak weinig helpen qua tijdwinst. Ik zou zeggen c’est la vie.

TS klinkt een beetje opgefokt. Toch niet tot rust gekomen tijdens de vakantie?

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Wat een aanstellerij. Dan ben je 10 minuten langer onderweg, vreselijk…
Wat moet de straf zijn voor niet weten dat snelheidsbeperkingen op verkeersborden een maximumsnelheid aanduiden? 1000 euro boete?

*bericht bewerkt door Skitechniek op 09 mrt 2019 15:43

Ben ik op het forum van de ANWB beland?

Geduld en begrip voor, op en tijdens het verlof zijn heel schone deugden.
Misschien is er wel een heel goede reden waarom die persoon niet telkens “tot het gaatje” gaat, maar weet je die gewoon niet.
Dit jaar hebben we er in het dal waar wij zaten 2 in de kant zien zitten die waarschijnlijk 80 of harder reden.
Laat ze maar 65 rijden en thuis veilig aankomen als het aan mij ligt.
Chill gasten

Volledig eens met TS. Als je niet fatsoenlijk door kunt rijden (en over de max hoeft echt niet), moet je je afvragen wat je op de weg doet…Je bent een rijdend obstakel en houdt het overig verkeer onnodig op. Ik vermoed dat je er op je rijexamen mee zou zakken…
(even uitgaand van normale weersomstandigheden, bij regen/sneeuw wordt het wat genuanceerder natuurlijk)

Wil je als toerist om je heen kijken? Parkeer de auto en kijk dan even lekker rond. Of laat om de zoveel tijd even het overige verkeer achter je passeren.

*bericht bewerkt door Hessel op 09 mrt 2019 17:05

Verkeerde bandenmaat onder de auto verklaard mogelijk ook een verkeerde snelheid. Aangezien hij bij 50 ook een forse afwijking heeft.

Er zijn gewoon veel pannenkoeken op de weg. Dus eens met TS, rijbewijs inleveren als je dit soort sloom gedag vertoont.

Met de Twingo heb ik ook vaak een treintje achter me in de bergen. Zowel bij de klim als de afdaling.

Ik wil de remmen en de motor simpelweg niet over de kling jagen en doe het daarom iets rustiger aan dan de maximum snelheid. Soms komen de dikke bakken toeterend voorbij.

Moet ik mijn rijbewijs dan maar inleveren?

Tijd voor een uitpakparty?!

Als ik me daar altijd druk om zou moeten maken… gebeurt zo vaak.
Maar dan nog vind ik het een rare stelling: vaak genoeg dat de maximum snelheid die mag en die kan niet overeenkomen. Bochtige wegen in de bergen rij ik ook geen 100, hoewel het op veel plekken wel mag.

Als mijn kleindochters op de piste maar 15km/h sjezen moeten ze dan hun skipas afgeven???

Born to run. B.S.

Met de Twingo heb ik ook vaak een treintje achter me in de bergen. Zowel bij de klim als de afdaling…

Gaston op 9 mrt 2019 17:46

De constatering dat je een treintje achter je aan krijgt, is een duidelijk signaal. Je hindert het andere verkeer met je gedrag. Je lokt gevaarlijk gedrag uit, namelijk inhalen terwijl dat niet nodig is. Houd je gewoon aan de snelheid.

Moet ik mijn rijbewijs dan maar inleveren?

Gaston op 9 mrt 2019 17:46

Nee hoor. Ga gewoon rijden op een moment dat anderen geen last van jouw gedrag hebben.

*bericht bewerkt door Onnem op 09 mrt 2019 17:59

The older I get, the better I was

Met de Twingo heb ik ook vaak een treintje achter me in de bergen. Zowel bij de klim als de afdaling.

Ik wil de remmen en de motor simpelweg niet over de kling jagen en doe het daarom iets rustiger aan dan de maximum snelheid. Soms komen de dikke bakken toeterend voorbij.

Moet ik mijn rijbewijs dan maar inleveren?

Gaston op 9 mrt 2019 17:46

Ja! Stel je goddikkemme niet zo aan. Rijden met die bak. Toen ik nog een klein bakkie reed drukte ik iedereen van de weg 😉.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Met de Twingo heb ik ook vaak een treintje achter me in de bergen. Zowel bij de klim als de afdaling.

Ik wil de remmen en de motor simpelweg niet over de kling jagen en doe het daarom iets rustiger aan dan de maximum snelheid. Soms komen de dikke bakken toeterend voorbij.

Moet ik mijn rijbewijs dan maar inleveren?

Gaston op 9 mrt 2019 17:46

Nee maar ga af en toe even opzij zodat de rest voorbij kan, je hindert namelijk wel.

Ik rijd vaak ook minder hard dan toegestaan is in de bergen. Als ik zie dat ik anderen aan het ophouden ben, zet ik 'm gewoon even aan de kant en rijd daarna verder.
Lijkt me het beste voor iedereen.

Kan me de frustratie van de TS wel voorstellen. Het is gewoon irritant als iemand de boel onnodig ophoudt.

Peter Pos

Ik heb een aantal opties bijgenomen om niet in die situatie terecht te komen

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/2a46f559caf422ba33415157...

Het is gewoon irritant als iemand de boel onnodig ophoudt.

peterpos op 9 mrt 2019 18:23

Die is gewoon met vakantie! Zou jij ook moeten doen.

*bericht bewerkt door Frank66 op 09 mrt 2019 18:35

Ik heb een aantal opties bijgenomen om niet in die situatie terecht te komen

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/2a46f559caf422ba33415157...

hanss op 9 mrt 2019 18:27

Ben je verplicht de auto aan te vinken bij die opties?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Het is gewoon irritant als iemand de boel onnodig ophoudt.

peterpos op 9 mrt 2019 18:23

Die is gewoon met vakantie! Zou jij ook moeten doen.

Frank66 op 9 mrt 2019 18:35

Prima om het rustig aan te doen.
Maar niet als je daarmee anderen hindert en/of gevaarlijke inhaal manoeuvres uitlokt.

Zoals hierboven al geschreven. Als je dan zonodig moet slakken, wees dan anderen niet tot last. Ga regelmatig even aan de kant. Want blijkbaar heb je toch tijd genoeg, dus dat kan de belemmering niet zijn.

The older I get, the better I was

Is dit dan ook van toepassing in de andere richting? Ik stel de cruise control altijd in op max snelheid - 1 a 2 km (gps snelheid). Even irritant en beschamend wat dan voorbij komt geraasd. En het zijn, op een enkeling na, niet de lokalen maar de NL, B en L kentekens. Blijkbaar zijn die borden voor vele landgenoten een vrijblijvende indicatie?

Met 65 km/u een uur door het dal of met 80 km/u 48 minuten over het dal doen… Ik durf te wedden dat dit topic starten bijna meer tijd heeft gekost dan de 12 minuten tijdverlies in het dal…

Mijn advies. Let it go! Neem een koud biertje zet anton aus tirol nog even op en geniet nog even na van je wintersport. Proost. En volgende keer gewoon inhalen!

🏂

Haha! Om het te nuanceren, ja, ik ga bij zulke situaties aan de kant.

Maar ik kán simpelweg niet met 70 omhoog in haarspeldklimmen, dat trekt de auto niet. So be it, net als de trage bejaarde die uit de trein moet stappen, dan wacht je maar even!

Tijd voor een uitpakparty?!

Nu ik al zo’n 16 jaar in de Alpen woon, en 20 jaar in de Alpen rijd, kan ik lekker doorrijden in de bergwegen. Als het toeristenseizoen is, erger ik mij ook wel eens. Maar uiteindelijk maakt het op die b-wegen helemaal niets uit. Enkele minuten op z’n meest. Als je niet kunt inhalen, laat dan gewoon lekker gas los en geniet van de omgeving…

Enne niemand lokt gevaarlijk inhalen uit. Gevaarlijke inhalers doen dit zelf. Dat zeggende als jij merkt een treintje achter je te krijgen kost het niets om even aan de kant te gaan. Iedereen blij…

Click. Click. Peace

@Gaston Zo’n auto dat je af en toe verbaast naar de max snelheidsborden naar boven kijkt… met het idee, ik wou dat ik die snelheid haalde ;-)

Click. Click. Peace

Strontirritant als er mensen niet in elk geval de aangegeven max snelheid rijden, vooral als er weinig tot geen inhaalmogelijkheden zijn. Je kan eigenlijk niks anders doen dan het accepteren en rustig je moment afwachten. Ook in Nederland kom je regelmatig zulke automobilisten tegen. Had gister ook zo’n bumperklever voor mij!

Ik vind het bizar dat zoveel mensen het met de TS eens zijn. Zijn mensen tegenwoordig echt zo egoïstisch dat ze 10 minuten tijdwinst over een trip van 8-12 uur boven de veiligheid van een ander zetten?

Als ik zonder medepassagiers in de auto zit rij ik structureel te hard, maar hier kan ik echt met mijn kop niet bij…

Ik vind het bizar dat zoveel mensen het met de TS eens zijn. Zijn mensen tegenwoordig echt zo egoïstisch dat ze 10 minuten tijdwinst over een trip van 8-12 uur boven de veiligheid van een ander zetten?

Als ik zonder medepassagiers in de auto zit rij ik structureel te hard, maar hier kan ik echt met mijn kop niet bij…

IkBakErNiksVan op 9 mrt 2019 20:28

Volgens mij is het juist egoïstisch als je anderen bewust ophoudt en te beroerd bent om ze even erlangs te laten.

Peter Pos

Het is gewoon irritant als iemand de boel onnodig ophoudt.

peterpos op 9 mrt 2019 18:23

Die is gewoon met vakantie! Zou jij ook moeten doen.

Frank66 op 9 mrt 2019 18:35

Bedankt voor de tip.

Peter Pos

Plaats een reactie