Waarom geen 80 (of een andere maximum snelheid) als je 80 mag?

Grappig, ik erger me altijd aan die types die 10km onder de max snelheid zitten.
Behalve op 2 plekken:
1 in de bergen
2 de motorrijders hier op de Lekdijk als het zonnetje weer gaat schijnen

Disturbing the peace since 1975

Wegen waar je 80 mag zijn gemaakt om 80 te rijden.

Skizoeker op 10 mrt 2019 09:48

Klopt, al die landweggetjes in Duitsland, waar je 100 mag (want buiten bebouwde kom), zijn gemaakt om 100 te rijden . . . . .

RCGrootveld op 10 mrt 2019 10:26

Oh ik kan je hier wel wat wegen noemen waar je 100 mag, en 70 toch eerder de max is die je kunt rijden. Simpelweg om dat de bochten niet te overzien zijn en de wegen wat smaller zijn
Veel mensen zijn gewoon niet gewend om hier te rijden. Zeker in het donker met wat slechter weer. Dan is het allemaal niet zo mooi met lantarenpalen en omgevingslicht. Zeker als je de weg niet kent

echte mannen lopen naar boven,

De reacties hier lezend kom ik tot 1 conclusie: ik ga nu geld investeren in de farmaceutische industrie! Met name de hoek waar kalmeringspillen worden gemaakt. Dat gaat zo te lezen nog veel groter worden.

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 10 mrt 2019 12:55

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

@Denis geloof me, als je te langzaam rijdt (en daarmee het verkeer ophoudt) zak je. Meegaan in het verkeer is een van de vaardigheden die je moet kunnen.

Zomaar even een linkje, maar er zijn meer bronnen:
https://www.rijschoolroordink.nl/blog/algemeen/praktijkexame…

Hessel op 10 mrt 2019 10:24

Te langzaam, ja, maar 65 tov 80 is echt niet veel te langzaam waarvoor ze je gaan doen zakken.

Denis op 10 mrt 2019 10:33

Eenmalig niet. Maar als gedurende je hele examen niet doorrijdt slaag je niet. Je moet met de rest mee of je bent misschien niet in staat de borden te lezen. Misschien een bord met de snelheid of anfers de voorrangsweg.

Nou, ik hoef geen geschutskoepel als er weer zo’n Duitser 40-45 km/u rijdt op de provinciale weg

LOL “Duitser 40-45” die namen hun eigen geschutskoepels wel mee …

Ergens in het midden, dus gewoon rond de vmax, lijkt mij niets meer dan redelijk.

Ferdinand op 9 mrt 2019 21:22

Ergens in het midden is -rond- de maximaal toegestane snelheid? Dat is wel een erg vrij interpretatie van het begrip maximumsnelheid…

77steve op 9 mrt 2019 21:24

Even heel eerlijk: wie heeft nog nóóit een paar km/u te hard gereden?

Ferdinand op 10 mrt 2019 09:44

Ik rij zelden een “paar” kilometer te hard😎

Grappig, ik erger me altijd aan die types die 10km onder de max snelheid zitten.
Behalve op 2 plekken:
1 in de bergen
2 de motorrijders hier op de Lekdijk als het zonnetje weer gaat schijnen

Hubert op 10 mrt 2019 11:06

Niet in woonwijken?

Rob

Als er een bord 80 staat betekent dat toch een minimum snelheid van 80?

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Birdie, Birdie, wel in 't rood hé, niet in 't blauw , pipo.😁🔞🆗

Born to run. B.S.

Het argument dat langzaamaan rijders gevaarlijk inhaalgedrag uitlokken slaat m.i. nergens op. Degene die inhaalt zal moeten zorgen dat hij/zij dit op een veilige/verantwoorde manier doet.

Inderdaad. En ook wanneer je 85 rijdt op een max 80 weg wordt je vaak op onoverzichtelijke plekken ingehaald. Dus waar zit dan het probeem?

Een vraagje aan degene die op vakantie niet op 10-15 minuten kijken.

Stel jullie gaan op vakantie naar de supermarkt. En er staat iemand bij de kassa voor je en de kassa juffrouw is al begonnen met de boodschappen te scannen en deze persoon loopt 5 keer terug de winkel in om nog iets te pakken. Hoe denken jullie hierover? Lekker rustig in de rij staan want het is vakantie en die 10-15 minuten doen er niet toe. Of toch de persoon een keer met een scheef oog aankijken?

Je kunt kiezen tussen een lift met een wachttijd van 15 minuten of nagenoeg geen wachttijd. Welke lift neem je?

Wat een gezeur. De snelheid is MAX 80, niet minimaal 80. Wat voor vergelijking je ook verzint om gelijk te krijgen…

Een vraagje aan degene die op vakantie niet op 10-15 minuten kijken.

Stel jullie gaan op vakantie naar de supermarkt. En er staat iemand bij de kassa voor je en de kassa juffrouw is al begonnen met de boodschappen te scannen en deze persoon loopt 5 keer terug de winkel in om nog iets te pakken. Hoe denken jullie hierover? Lekker rustig in de rij staan want het is vakantie en die 10-15 minuten doen er niet toe. Of toch de persoon een keer met een scheef oog aankijken?

Je kunt kiezen tussen een lift met een wachttijd van 15 minuten of nagenoeg geen wachttijd. Welke lift neem je?

Skizoeker op 11 mrt 2019 16:37

Als je de keus hebt om achter iemand te blijven rijden die 65 rijdt op een 80km weg en je er vreselijk druk over maken (je zou er zelfs een topic over kunnen beginnen) of er voorbij te gaan en verder gaan met je leven.

Übung macht den meister!!!

Je kunt kiezen tussen een lift met een wachttijd van 15 minuten of nagenoeg geen wachttijd. Welke lift neem je?

De gene die me daar brengt waar ik naar toe wil, of ik daarvoor gewoon door kan lopen of even in de rij moet staan is op dat moment niet relevant.

Rob

Blijkbaar zijn die borden voor vele landgenoten een vrijblijvende indicatie?

Erik12 op 9 mrt 2019 19:21

(Verkeers)regels: Goed bedoelde richtlijnen . . . . . voor anderen

Rob

Afgelopen week viel het me weer op dat sommige Nederlanders ENORM veel spullen meenemen op wintersport. Mega dakkoffer, box op de trekhaak en de grote gezinswagen tot de nok gevuld. Altijd een waar genoegen om deel te mogen uitmaken van het bijhorende konvooitje op de bergpassen :-)

Ach ja … het hoort er bij denk ik. Wel grappig dat na heel West Europa nu ook Nederlanders zich druk beginnen te maken over dit fenomeen ;-)

*bericht bewerkt door Hupla op 11 mrt 2019 20:35

Het is een bekend psychologisch effect; iedereen voor je treuzelt en iedereen die jou inhaalt is een wegpiraat.

Ik snap dat opgefokte gedoe nooit zo. Zelfs als je de maximum snelheid rijdt, zitten er soms van die klevers achter je te seinen dat het harder kan of dat ze erlangs willen. Dikke middelvinger kunnen ze krijgen. “gang is alles”, maar dat is alleen op de piste :D

Eigenlijk grappig (of is het triest?) dat zo’n simpel onderwerp de status van de huidige maatschappij weergeeft
Totaal geen tolerantie meer naar de medemens

Grappig, ik erger me altijd aan die types die 10km onder de max snelheid zitten.

Behalve op 2 plekken:
1 in de bergen
2 de motorrijders hier op de Lekdijk als het zonnetje weer gaat schijnen

Hubert op 10 mrt 2019 11:06

Niet in woonwijken?

RCGrootveld op 10 mrt 2019 23:20

Och, waarschijnlijk zijn er nog wel een paar punten te bedenken, maar deze schoten me als eerste te binnen 😊

Disturbing the peace since 1975

Ik erger me aan mensen die trots in hun illegaal opgevoerde busje rond rijden en zich dan ergeren aan mensen die 10km/u onder de maximumsnelheid zitten.

Ik erger me eigenlijk aan niets in het verkeer, behalve dan aan bumperklevers, mensen die hun richtingaanwijzers niet gebruiken, voetgangers die niet bedanken omdat ik gestopt ben om ze te laten oversteken, chauffeurs die rechts inhalen, middenvakrijders, mensen die veel te lang links gaan rijden omdat ze ooit nog eens moeten afdraaien, mensen achter het stuur met een petje of hoed op omdat die sowieso alles verkeerd doen, mensen die voor een flitspaal extra veel afremmen, roodlichtrijders, fietsers in het algemeen, 40km/u-wagentjes, sleurhutten en mobielhomes - in het bijzonder op bergpassen, tegenliggers die van hun rijvak afwijken, tractoren, Roemeense en andere vrachtwagens, auto's die in hun eentje voldoende roet uitstoten om het klimaat helemaal om zeep te helpen, telefonerende chauffeurs (m/v), agressievelingen, opgestoken middenvingers, stonede of bezopen chauffeurs, mensen die niet kunnen ritsen, snelheidsduivels (echt, echt, echt not done, behalve wanneer ik gehaast ben), verkeersdrempels, rode lichten en oversteekplaatsen voor tram en trein, flitspalen, niet fluoriserende voetgangers en huisdieren in het donker, bussen, kinderen in voorgangers die onnozel aan het doen zijn, rokers die hun peuken uit hun raam gooin en tot slot mensen die zich aan van alles en nog wat ergeren, godverdomme toch!

*bericht bewerkt door bartvwg op 12 mrt 2019 14:05

Bla, bla, bla.

Birdie, Birdie, wel in 't rood hé, niet in 't blauw , pipo.😁🔞🆗

dan58 op 11 mrt 2019 07:52

@Dan58 oke dus voortaan toerenteller continu in het rood tijdens het rijden,
en nooit meer blauwe pistes enkel rode en zwarte. Weer wat geleerd 😉

als mijn gedachten daar zijn, maar ik ben hier, waar ben ik dan?

Ik erger me aan mensen die trots in hun illegaal opgevoerde busje rond rijden en zich dan ergeren aan mensen die 10km/u onder de maximumsnelheid zitten.

DrPhil op 11 mrt 2019 23:28

👍🏼 Droeftoeter

Hubert op 13 mrt 2019 18:26

Kan ook met de Mercedes V250 gaan, maar die is een stuk minder veilig 😉
Meer vermogen, maar kleinere remmen en een slechter onderstel.
Maar wel legaal en dat vind jij belangrijker toch? 😂
Of de S500, maar daar gaat niet alles in 😒

*bericht bewerkt door Supergrover op 13 mrt 2019 18:49

Disturbing the peace since 1975

Plaats een reactie