Nieuwe ski jas gezocht.

@miepmiep Dat jij een jas warm vindt heeft niks met de kwaliteit te maken.

When life gets too complicated.... SKI

"Super warm" en "hoogstaande kwaliteit" hoeven niet samen te gaan. Dan kun je beter één of twee laagjes extra onder je skijas aantrekken.

Aan de andere kant : een jas van € 150,-- kan (bijna of) net zo goed z'n werk doen als eentje van € 300,–. Dat weet je meestal pas als je op (of naast) de piste aan het 'rocken' bent (en níet in winkel…). Is deels gewoon marketing, met die telkens weer nét ff andere, nieuwe weefseltjes, coatings en meer van dat soort zaken.
Kijk bijv. ook eens naar hardloopschoenen; elk nieuw modelletje heeft niet alleen een nieuwe kleurenlijn, maar ook voor de zoveelste keer een nieuwe zoolconstructie en bovenwerkuitvoering. Als een bepaalde hardloopschoen je goed bevalt, pech gehad, want minder dan een jaar later is ie niet meer te krijgen en moet je maar hopen dat de 'nieuw ontwikkelde' opvolger net zo fijn loopt als jouw 'hopeloos verouderde' schoen. Je ziet dan ook vaak dat lopers een of twee paar extra van dezelfde schoen kopen; kunnen ze er wat langer op door…
Gelukkig kun je met een (ski)jas wat langer doen (als je niet modegevoelig bent). O ja, en naar Sulden kun je niet in een Spyder jas, want dan 'ga je op in de massa' (als je daar gevoelig voor bent…).

En de wat hogere lijn van bijv Protest voldoet voor verreweg de meeste ‘normale’ wintersporters meer dan genoeg. Voor hooguit 2 weekjes per jaar eenvoudig on piste werk heb je echt geen hightech jas van €750,- nódig, het kan wel natuurlijk.

En de wat hogere lijn van bijv Protest voldoet voor verreweg de meeste ‘normale’ wintersporters meer dan genoeg. Voor hooguit 2 weekjes per jaar eenvoudig on piste werk heb je echt geen hightech jas van €750,- nódig, het kan wel natuurlijk.

Userd op 13 apr 2019 08:41

Helemaal mee eens 👍

When life gets too complicated.... SKI

En de wat hogere lijn van bijv Protest voldoet voor verreweg de meeste ‘normale’ wintersporters meer dan genoeg.

En de ‘wat minder hoge’ lijn ook vast wel…

@miepmiep Dat jij een jas warm vindt heeft niks met de kwaliteit te maken.

Alex op 13 apr 2019 08:37

De kwaliteit is ook goed . Waterdicht , winddicht . Dit zijn toch echt wel normen die bij kwaliteit van een jas horen . Daarna komt afwerking . Als die niet goed zijn , dan heeft dat effect op andere 2 punten .

O ja, en naar Sulden kun je niet in een Spyder jas, want dan ‘ga je op in de massa’ (als je daar gevoelig voor bent…).

Rene4000 op 13 apr 2019 08:40

Hoe lang gaat dit ‘grapje’ nog door?

O ja, en naar Sulden kun je niet in een Spyder jas, want dan ‘ga je op in de massa’ (als je daar gevoelig voor bent…).

Rene4000 op 13 apr 2019 08:40

Hoe lang gaat dit ‘grapje’ nog door?

GiGi op 13 apr 2019 10:24

🤐

Bla, bla, bla.

Winkel 1: skijas? !?!?? Mijnheer het is Pasen, de skijassen zijn al even weg hoor. 🙄

Bla, bla, bla.

Winkel 1: skijas? !?!?? Mijnheer het is Pasen, de skijassen zijn al even weg hoor. 🙄

bartvwg op 13 apr 2019 10:36

Tja zo ging ik van de week met zonnebrand voor wintersport. overal weg natuurlijk. Hopelijk is de voorraad nog genoeg voor de komende vakantie 🙈🙀. Anders wordt het shoppen in valto .

*bericht bewerkt door miepmiep op 13 apr 2019 10:41

Hoe lang gaat dit 'grapje' nog door?

Net zolang als JIJ het uit een lap tekst isoleert en citeert, GiGi. Je had het namelijk ook kunnen negeren…

En inderdaad, het is geen grapje. Ik vind het namelijk nogal ernstig als je een bepaald merk niet koopt omdat 'iedereen' daar in skiet…

Omdat ik het meestal lelijk vind. Die spin en hun kleuren. Wat maakt het mij uit waar iemand anders in rondloopt. 🙄

Winkel 2: skijas? Ja we hebben er nog 3! In solden! 2x maat S en 1x maat M. 🙄 U kan misschien kijken op internet, daar zijn momenteel goede koopjes te doen. 😐

Ik geef niet op, nog 3 à 4 winkels te gaan vandaag. 😉

Bla, bla, bla.

Succes @Bartvwg

Omdat ik het meestal lelijk vind. Die spin en hun kleuren. Wat maakt het mij uit waar iemand anders in rondloopt. 🙄

Meestal, hè Bart. Die zwarte is er nl. ook.
Verder begon jíj over Sulden waar ‘iedereen’ in Spyder loopt. Of was dat ‘zomaar’ een opmerkinkje. Tuurlijk niet.
Maar geeft verder niet hoor.
Succes.
In Sulden…

Nog wat gevonden @Bartvwg?

Niet echt @GiGi
Winkel 3: noppes, niks winterspul meer.
Winkel 4: zalige jassen van Kjus, Peak Perf., Bogner,… 30% korting. Niks in mijn maat. 🙄
Winkel 5: nog enkele lelijke jassen, 1 mooie van The North Face, mijn maat niet dus niets gepast. Wel 3 t-shirts gekocht en een midlayer van CMP aan 50% waar ik zeer tevreden mee ben. 😉
Winkel 6: zomeroutfit voor de Grote Baas. 😜

Tja, winkel 5 raadde me ook eigenlijk internet aan (goede zaakjes te doen).
Zo'n jasje van Bogner zag er ook wel leuk uit alhoewel 1450 euro iets te duur us. 🤔😉

*bericht bewerkt door bartvwg op 13 apr 2019 18:49

Bla, bla, bla.

Die Bogner jassen… supervet !!! :-)

https://cdn.wintersport.nl/forum/24/d8f177dcf42744b9c68763a9...

Maarre, CMP ??? Kom op zeg, da's toch wel onder jouw 'level', Bart. Maar ach, dat spul zit straks onder je Bogner jasje, dus dat ziet tóch niemand op de piste. ;-)

Kijk eens op Skihut.nl, daar is nu 60% korting, echt goede koopjes te vinden…

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

En de wat hogere lijn van bijv Protest voldoet voor verreweg de meeste ‘normale’ wintersporters meer dan genoeg. Voor hooguit 2 weekjes per jaar eenvoudig on piste werk heb je echt geen hightech jas van €750,- nódig, het kan wel natuurlijk.

Userd op 13 apr 2019 08:41

Helemaal mee eens 👍

Alex op 13 apr 2019 08:53

Ook mee eens, 750 euro voor een skijas, waar ben je dan mee bezig. Hooguit 100 euro betaal ik, maar dat is ieder zijn ding natuurlijk.

Iemand ervaring met het merk J. Lindeberg?

Bla, bla, bla.

Meer mode dan technisch is mijn indruk van dat merk.

Je geeft zelf aan een warme jas te zoeken daar je het snel koud hebt, let dan ook op de dikte van de stof. Zo heb je Goretex in verschillende diktes, afhankelijk van welke versie van Goretex in de jas is verwerkt. Bijvoorbeeld 2 jassen van Patagonia, beide met Goretex. De Powslayer, superlicht maar ook erg dun en dus kouder. De Untracked, iets zwaarder, maar ook stevigere en dikkere stof, dus ook iets warmer. Ik heb beide jassen, draag de Untracked vooral als het kouder is met meer wind. Ik ben 1.80m en 90kg en koop maat M van Patagonia, heb beide jassen al 4-5 jr in gebruik. Alle ritsen doen het nog en geen slijtage. En ik heb de jassen het hele jaar door in gebruik.

*bericht bewerkt door Marijnt op 16 apr 2019 14:11

@Bartvwg, voor dat budget kan je echt al een hele reeks mooie jassen kopen!
Kijk eens bij Arc'teryx voor hun jassen uit de Alpha IS of fission reeks: 3 layer gore-tex (Gaat zeker 5 jaar mee 😉) en lekker warm. Of andere merken zoals Norrona (Lofoten reeks bijvoorbeeld), Salomon (zeker eens bij hun topreeksen kijken) of Black Diamond.
Zelf zeer gelukkig met mijn jas van Armada (na een jas van peak performance) maar de jassen van armada durven al eens een blits design hebben 😉
Veel plezier nog met je zoektocht, hoe meer je er mee bezig bent hoe interessanter het allemaal wordt.

*bericht bewerkt door Jelledew op 16 apr 2019 16:31

3L Goretex en lekker warm? 3L is per definitie ongevoerd. Wel wind- en waterdicht, maar niet warm. Als in: geen warmte-isolatie in de jas aanwezig. Daar heb je dan extra lagen voor nodig.
Je kan overigens best gevoerde jassen hebben met een Goretex membraan erin, maar dat is dan altijd 2L (en dus niet 3L of 2.5L - dat betekent niet met warmte-isolatie gevoerd).

3L Goretex en lekker warm? 3L is per definitie ongevoerd. Wel wind- en waterdicht, maar niet warm. Als in: geen warmte-isolatie in de jas aanwezig. Daar heb je dan extra lagen voor nodig.
Je kan overigens best gevoerde jassen hebben met een Goretex membraan erin, maar dat is dan altijd 2L (en dus niet 3L of 2.5L - dat betekent niet met warmte-isolatie gevoerd).

GiGi op 16 apr 2019 18:01

Foutje van mij dan @GiGi. Maar ik denk dat er sowieso voldoende opties zijn binnen die prijsklasse.
En persoonlijk verkies ik ook wel een goede shell jacket met extra layers onder, een jasje uitspelen is namelijk makkelijker dan de voering uit je jas halen ;)

. Ik ben 1.80m en 90kg en koop maat M .

Marijnt op 16 apr 2019 14:10

Ik sta voortdurend te kijken van wie welke maat draagt. 😯
Ik ben ietsje langer en iets lichter maar in een maat M pas ik niet.
Mijn vorige vorige jas van CMP was maat 52 (L) en mij duidelijk te klein geworden. De vorige Luhta was maat 54 (L-XL) en net goed.
Voor alle duidelijkheid draag ik onder de jas en merinowol t-shirt, een dunne Wedze midlayer en (soms) een dunne fleece. Dus in totaal niets speciaals wat me veel dikker maakt.
Ligt dit dan enkel aan de buikomtrek? 😯😮

Bla, bla, bla.

@bartvwg
Indeed it is.
Topsporters hebben borstkas L en buik M, mannen zoals wij (+ 55) net andersom. 😆

Born to run. B.S.

@bartvwg Per merk kan de exacte maat anders zijn, bij de één heb ik L, bij de ander M. Bij het merk Patagonia heb ik van alles maat M, behalve van de t-shirts zelf, daar neem ik maat L van. Gewoon passen zou ik zeggen, dan weet je het zeker. En bij de jassen draag ik een onderlaag en een dunne fleece, of midlayer afhankelijk van de weersomstandigheden. Ik dacht dat de Amerikaanse merken iets ruimer vallen dan de Europese, dus van bijvoorbeeld Peak Performance zou je dan een maatje groter moeten, L dus. Succes!

@Marijnt De Peak P. jas die ik afgelopen weekend gepast heb was maat L.
Maar heel nipt hoor met mijn 85 kg en ik heb het liever wat ruimer voor dat eventuele extra laagje. 😮
Het klopt wat @dan58 zegt. Vanaf een bepaalde leeftijd zijn er nog maar enkele lichaamsdelen die uitzetten. 🙄😜

Bla, bla, bla.

@bartvwg Tijd om meer te trainen en op je voeding te letten! ;)

Plaats een reactie