Beste beste bestemming in de zomer

Ik zou graag met mijn vriendin gaan backpacken in de zomer, de bedoeling is eigenlijk om met snowboard op de rug een berg te gaan beklimmen en daarna een mooie afdaling te maken. Heeft iemand ideetjes waar we het beste naartoe kunnen gaan? Liefst in europa. Groetjes Sven.

*bericht bewerkt door Sven.B op 11 mei 2019 17:23

Hier heeft @Rogier vast ideeën over!

Mr. Slow

In de zomer? Op welk moment van het jaar zou je dit willen doen?

Click. Click. Peace

Tijdens de tweede week van het bouwverlof dus begin juli ergens.

In de zomer is de meeste sneeuw gesmolten he…
Of naja, je geeft nergens aan dat de afdaling op sneeuw moet zijn.
Kopaonik in Servie heeft een Neveplast afdaling.

En als je echt een redelijke afdaling in de sneeuw wilt maken in juli zou je een gletsjer op moeten zoeken.
Zonder ervaring zou ik die niet zomaar gaan beklimmen.

Wel kan je natuurlijk de berg beklimmen op de wandelpaden tot aan de lift naar de skipistes.
Moet je wel vroeg uit de veren, de ochtenden zijn volgens mij alleen echt goed te doen.

*bericht bewerkt door luuk777w op 12 mei 2019 02:25

Wintersport, het beste wat er is.

De noordalpen hebben veel sneeuw gehad. Indien je naar een berghut wandelt en dan noord flanken zoekt kan je wel afdalen.
Maar je gaat er veel voor moeten doen. Ook zal je snel op gletsjer terrein uitkomen. Dus je gaat lekker veel op je rug hebben. Maar mogelijk is het zeker!

In die periode toeren is weggelegd voor de zeer gemotiveerde (en behoorlijk ervaren) toerskiërs. Reken er ook op dat de sneeuw vaak slecht is. Maar half juli is echt een heel erg lastig verhaal.

Heel eerlijk gezegd zou ik gewoon lekker gaan wandelen (zonder board) in de bergen. Als je per se wat meer spanning in de afdaling wilt: mountainbiken.

Click. Click. Peace

Dank u voor de tips!

Plaats een reactie