Aanrader skischool?

Hallo!

Ik ben voor deze winter opzoek naar een skischool om als skileraar aan de slag te gaan.
Ik ben opzoek naar een relatief kleine skischool in een groot skigebied in oostenrijk. Is er iemand die ervaring heeft met zo'n soort skischool?
Alle tips zijn van harte welkom!!

Dankjewel!

Zou je wellicht kunnen aangeven wat jij onder een groot gebied verstaat? Want dat is voor iedereen anders. Hetzelfde wat jij onder een kleine skischool verstaat. Als je dit wat concreter kunt maken denk ik dat er wel wat tips gegeven kunnen worden :)

Thank God summer is over!

Hoi Lisa!

Een skigebied van ongeveer 150km (of meer) aan pistes en een skischool met ongeveer 30 man? Verder vind ik een skischool met lekker veel internationale mensen ook erg leuk.

Dankje!

S4 in Fieberbrunn. Serieuze gasten, goede sfeer. SHLF heeft iets van 270 km pistes, daarnaast heel veel goed toegankelijke off-piste mogelijkheden vanuit Fieberbrunn

Edwin van Riel

Je zou eens kunnen denken aan het gebied van Hochkonig. Skiën in de dorpen van Muhlbach, Dienten en Maria Alm en daarnaast is je skipas ook nog geldig in tal van andere gebieden. @Elly3 kan wellicht wat tips geven over de verschillende skischolen?

Verder zou je kunnen denken aan Snow Space Salzburg en dan aan het dorp Kleinarl.
Groot gebied om te skiën en de skischolen zijn in dit dorp voor zover ik weet wat kleiner.

Denk dat je in bovenstaande gebieden wel vooral Nederlanders, Duitsers en Scandinaviërs tegen komt, weet niet of dat internationaal genoeg voor je is…
Verder ken ik niet zoveel kleinere skischolen of deze liggen dan ook echt weer in een kleiner gebied. Heb zelf geen ervaring met deze skischolen overigens.

Thank God summer is over!

Ik denk dat Fieberbrunn wel een goede tip is. Onderdeel van een groot gebied tegenwoordig, maar op zich kleinschalig. En het trekt in ieder geval wat internationale freeride-crowd met die jarenlange traditie in de Freeride World Tour.

@gigi klopt, als je een kleine schhol in een wat groter gebied zoekt, is dit top. Denk een man of 15 op minimaal Landes niveau, aangevuld met nog zoiets aan tijdelijke krachten in het hoogseizoen.

Edwin van Riel

Als S4 dan een optie is, geldt denk ik hetzelfde voor Widmann in Fieberbrunn.

Yup, geen ervaring mee, maar zal elkaar niet veel ontlopen. S4 heb ik een aantal jaren toertjes mee gemaakt, dus die mannen ken ik vrij goed.

Edwin van Riel

Plaats een reactie