Voorstellen

Hallo Wintersporters,

Ondanks dat het nog erg lekker weer is, ben ik al klaar voor het nieuwe seizoen.
Ik ben opzoek naar wat tips.

Ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Martijn 24 jaar en ben een snowboarder. Sinds 3 jaar heb ik ook een webshop in Sled Dogs snowskates. Ja, ik heb hier een bedrijf voor maar daarvoor ben ik hier niet. Bij vragen ben je altijd welkom.
Snowboarden en Snowskaten vind ik een heerlijke variatie.

Nu ben ik opzoek naar wat nieuwe spullen. Ik heb mijn eigen skates maar geen snowboard (meer). Nog wel schoenen.
Wat raden jullie aan? Loont het nog om een board en bindingen te huren of is kopen al snel voordeliger?
Waxen kan ik zelf met de wax die bij de snowskates horen.

Daarnaast heb ik snel koude handen en twijfel ik of wanten beter zijn. Ik heb al een aantal jaar een paar handschoenen, deze waren toen €80 (kocht ze in een aanbieding dus heb er minder voor betaald) maar helaas krijg ik hier ook koude handen in. Wat raden jullie hiervoor aan?

Ik hoor graag jullie tips en bij vragen altijd welkom!

*bericht bewerkt door Swooosh op 09 sep 2019 11:32

Hallo Tinus152. Ik heb zelf graag eigen spullen, zeker schoenen qua pasvorm e.d. Of het loont doet voor mij er minder toe, eigen spullen raak je mee vertrouwd.
Qua koude handen, Hestra handschoenen schijnen erg warm te zijn, eventueel kan je ook een extra (merino) liner nemen voor in jouw huidige handschoenen.

Bedankt voor je reactie Sjaak27. Schoenen heb ik inderdaad zelf. Tot nu toe huurde ik altijd een board en bindingen.
Bedankt voor de tip voor de handschoenen. Raad je dan wanten of handschoenen aan?

hestra lobsters. warmer gaat t niet worden.

echte mannen lopen naar boven,

Bedankt, ook niet duurder ;) Maar kwaliteit heeft zijn prijs zullen we maar zeggen

Bedankt, ook niet duurder ;) Maar kwaliteit heeft zijn prijs zullen we maar zeggen

SnowSkater152 op 9 sep 2019 12:37

eens. ben je wel lang klaar. woon zelf in de alpen. dus dagelijks in gebruik top dingen.

echte mannen lopen naar boven,

Een zoekfunctie gebruiken levert je al meerdere topics op over de handschoenen in combi met koude handen.
Als je weet wat voor type board je wilt en hoeveel weken wintersport je wilt gaan doen maakt duidelijk of het je loont of niet om zelf iets te kopen. Anders kan huren zeker een goede optie zijn, diverse boards uitproberen om zodoende te bepalen welke kant je op wilt gaan. En vooral hoe je naar beneden gaat! Succes

@SnowSkater152 wanten zijn meestal warmer.

Bedankt allen! Ik zal eens rond gaan kijken naar wanten! En inderdaad wat @Marijnt zegt, even berekenen wat slimmer is.

@SnowSkater152 dit kan misschien helpen bij dat berekenen wat slimmer is: https://www.wintersport.nl/forum/topic/477034

Ik vind de meeste shops echt beroerd qua keuze in het huurmateriaal van boards. Bijna altijd zijn het beginnersboards, soms iets meer keuze, maar wordt er zelden vrolijk van. Mocht je nou naar een gebied gaan waar een goede shop is, is huren mits je maar een weekje ongeveer een boards gebruikt prima. Hebben ze alleen beginners, of ga je sowieso vaker dan zou ik sowieso kopen.

board at in hinterglemm heeft veel keuze

echte mannen lopen naar boven,

De plek waar wij heen gaan, hebben ze alleen van die echte verhuur boards van Burton. Vrijwel geen keus en alleen chagrijnig personeel :)

Voor koude handen zou ik een goede muts aanraden. Geen grapje.

Na al jullie reacties ben ik op 3 mogelijke opties uitgekomen:
Hestra Army leather extreme mitt
HESTRA W HELI SKI - MITT (vrouwen model? Maar ook voor mannen goed lijkt me als de maat goed is)
HESTRA M ARMY LTHR HELI SKI - 3 FINGER
Welke raden jullie aan? Voor snowboarden lijkt mij de 3 figner het handigst, maar lever je hier veel warmte in op de wanten?

Wanten of 3-finger, het is maar net wat je zelf het fijnst vindt. Ik heb zelf de wanten, doe aan snowboarden en heb geen problemen met bindingen vast zetten oid. Verschil in warmte zal minimaal zijn

Ik heb nu de drie-vingerwant, maar vond de vorige hele wanten warmer, soms best wel koude wijsvinger.

Dienten Die Alte schule

Ik heb nu de drie-vingerwant, maar vond de vorige hele wanten warmer, soms best wel koude wijsvinger.

Elly3 op 24 okt 2019 17:44

goed om te weten. Ik zat destijds ook te twijfelen, maar ik was idd bang voor een koude vinger. Zeer tevreden met mijn wanten.

En dan de extreme mitt of de heli mitt?

Ik heb de extreme. Die zijn echt warm. Ik kan me niet voorstellen dat ik daarin ooit koude vingers zal krijgen. Ik heb ook snel koude vingers. Het voordeel van wanten is sowieso dat je je vingers in je palm kunt vouwen waardoor ze sowieso veel warmer blijven. Het nadeel van de extreme vind ik dat ze minder geschikt zijn voor warmer weer. Dan gebruik ik mijn “normale” handschoenen. Dus het ligt eraan hoe snel je koude handen hebt en of je nog andere handschoenen meeneemt. De gewone heli’s zijn meer allround, de extreme doen hun naam eer aan.

Overigens kun je de binnenhandschoen eruit halen (erg makkelijk met drogen) en evt vervangen door een dunnere liner voor warm weer. Maar ik weet niet wat dat kost.

Plaats een reactie