welke batterij therm ic

Hallo, wellicht kan iemand mij verder helpen.
Ik heb atomic ski schoenen met therm ic aansluiting. Nu heb ik er echter nooit een batterij bij gekocht. Ik wil er graag een batterij voor kopen maar kan nergens vinden welke. Iemand die me kan helpen?
Ik heb een foto bijgevoegd.

null

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Bedankt. Dit vond ik ook maar hier zijn ook veel verschillende in te krijgen… 1200 950 enz… en vooral grote prijs verschillen.
Die 950 lijkt dezelfde alleen half zo duur.
Helaas geen ski schoenen zaak in de omgeving die me kan helpen…

Mvg jill

1200 staat voor de capaciteit van de accu. 950 zal dus minder lang de schoenen warm kunnen houden, maar als de beweerde 22uur van de 1200 waar is, lijkt me de 950 ook ruim voldoende voor één of twee dag(en) warme voetjes.

Verschil in prijzen zie ik voornamelijk tussen een enkele accu en een compleet pakket van twee en een lader

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Op http://www.amazon.de scheelt het nog al in prijs. Bedankt. Ik ga nog eens kijken en zoeken.
Kom ik er niet uit worden het toch de “wegwerp warmhoudertjes” 😋

Ga in ieder geval voor een LithiumIon batterij. De gewone batterijen hebben 1 nadeel ze functioneren slecht bij lage temp. En dat is nu juiste de situatie tijdens de wintersport.

ik geloof dat de battery packs van lenz heat ook passen op de aansluitingen van therm-ic.
ik heb jaren aan een stuk die van therm-ic gekocht maar de kwaliteit was niet optimaal mijn inziens

Helaas… volgens baumsport is dit een oude aansluiting waar géén batterijen meer voor gemaakt worden. De aansluiting van nu is veranderd… ga er even van uit dat deze er ook verstand van hebben 🙈

De aansluiting is waarschijnlijk veranderd omdat de uitgaande spanning gehalveerd is; de oude Smartpack levert 7.4V en de nieuws S-Pack 3.7V. Beide gebruiken Lithium cellen (3.7V per stuk). Ze zijn blijkbaar overgegaan van serieschakeling van 2 cellen naar parallelschakeling. De nieuwe 1200 S-Pack heeft ook een capaciteit van 2400mAh; dat krijg je als je twee 1200mAh cellen parallel schakelt.
Als de stekkers hetzelfde waren gebleven, dan zouden oude schoenen met een S-Pack nauwelijks warm worden en nieuwe schoenen met een Smartpack veel te warm. Ze waarschuwen al om de hoogste stand maar voor enkele minuten continue te gebruiken, laat staan wat er gebeurt als je 4 keer zoveel vermogen zou verstouwen.

De stekker heeft 4 pinnen en er zijn 3 standen Het zou me niets verbazen als er gewoon 3 weerstandsdraden in de schoen zitten waarvan er 1, 2 of alle 3 tegelijk ingeschakeld kunnen worden. Met een beetje handigheid zou je misschien een losse stekker op b.v. ebay kunnen vinden, of zelf maken en dan op een losse accu of powerbank o.i.d. aansluiten.

Sow bedankt voor dit technische verhaal waar ik als vrouw weinig van snap haha. Ik heb besloten maar gewoon de velletjes die warm worden te gaan gebruiken. Schoenen wil ik niks aan veranderen aangezien ze heerlijk zitten en dit graag zo wil houden.
Nogmaals bedankt voor de reacties 👌

Plaats een reactie