Wintersport Frankrijk 2020 (feb/maart)

Vorig jaar met drie mensen van hier ultra el cheapo via Husk met de bus naar Val Thorens gegaan. Fantastische week gehad. We wisten wat we zouden krijgen: klein appartement, busreis en skipas voor 7 dagen voor rond en nabij de 350 euri. Nog geen 2 minuten lopen naar de piste.

Eigenlijk wil ik dat dit jaar wel weer. Daar ik in januari 2020 weer in Val Tho zit wil ik ergens in februari/maart in Les Deux Alpes of Tignes doorbrengen. Les Deux Alpes is wat dat betreft net iets goedkoper.

Is er al iemand bezig met een reis naar Frankrijk?

Zo nee, zijn er geïnteresseerden?

Als je de keus hebt tussen Tignes en L2A zou ik sowieso niet naar L2A gaan. Wat een verschrikkelijk gebied is dat. Weinig leuke pistes, alles lijkt op elkaar en de pistes zitten dicht op elkaar gepakt. Tignes is 10x beter zowel qua sfeer, skigebied als infrastructuur.

Born to Ride

Ik sluit me aan Matthias123. Tignes vind ik ook veel fijner gebied dan l2a .

Kan hun meningen alleen maar beamen.
L2A voor mij grootste tegenvaller in FR

Hallo ,
Ik ben erg geinteresseerd. Heb zoiets al eens zelf opgezet. Vraag is ook: welke leeftijd wordt gevraagd. Ik ben 69 jaar maar redelijk ervaren en fit.
Is deze leeftijd acceptabel?
Met vr. groet,
Wim123

Hey Wim,

Vorig jaar ben ik met drie mensen van hier naar Val The gegaan. Als we van elkaar de leeftijd niet wisten dan zouden we zeggen dat we allemaal rond dezelfde leeftijd zaten. Bij sommige zat er echter wel een klein verschil in (lees: verschil van plus 10 jaar).

Op zich maakt dat helemaal niet uit als je maar openminded bent en ongeveer de neuzen dezelfde kant op hebt.

Zag ook een oproep voor een wintersport waarbij allen het appartement al 800 ekkies was. En dan zat de reis en de skipas en het eten er nog niet eens bij.

Mijn 10 dagen in Val Tho waren in totaal 700 euri. En dan heb ik hard geapreskied.

En hoe groter de groep wordt des te groter de kans dat er altijd mensen bijzitten met wie je het net even beter kan vinden dan met anderen. Op of buiten de piste.

Hi,
Wij gaan met zo’n 8 - 10 deelnemers van 7-14 maart 2020 naar Flaine. We hebben daar een prachtig en luxe appartement (schitterend uitzicht en aan de piste) gehuurd in Dormio Resort Les Portes du Grand Massif. 5 slaapkamers met badkamer en overwegend eenpersoonsbedden. We doen 5 dagen aan self-cooking. Samen met een andere reisgenoot zorg je voor het avondeten en het daaropvolgende ontbijt. De reis is incl. skipas, maar exclusief inkopen maaltijden en de reis (onderling te regelen), rond de € 500,00. Reageer en ik mail je meer info. Groet, Paul (0646748070).

Vraag. Hoe gaan jullie erheen? Opm ik ben 69 maar kan heel goed mee, heb goede conditie. Bezwaar?

En ik ben net in de 70 en kan ook nog go3d mee. Ergo, geen bezwaar.
Enkeling met de trein. Meesten met de auto, meerijden met elkaar.
Gr. Paul

Hallo Paul,
Meerijden zou gewldig zijn. Heb wel een auto maar geen winterbanden. Skies huur ik daar .
Hoe gaat verder de betaling? Geen reisbureau heb ik begrepen?
Ondertussen ga ik kijken wat Flaine inhoudt maar dat zal wel goed en mooi zijn.
Met vr. Groet.
Wim schouten

Beste Wim,
De mededeling van wintersport.nl gisteren dat er een nieuw bericht voor me was belandde in mijn spammap. Ik had anders sneller gereageerd.
Je vragen zijn logisch en ik wil daar graag verder met je contact over hebben.
Wil je zo vriendelijk zijn om me je telefoonnr. en/of mailadres te geven of zelf even contact op te nemen via 0646748070 of pauloord@planet.nl.
Groet, Paul

Plaats een reactie