Sneeuwsituatie Winterberg / Willingen 2019/2020 (Sauerland)

Blijft spannend dus de komende dagen. Weet niet zo goed wat we moeten gaan beslissen. Tot vanavond kunnen wij nog annuleren voor onze vakantie van 29 jan- 1 feb. Als alleen de pistes open zijn die nu open zijn, vind ik dat te weinig aangezien het dan op die pistes wel enorm druk zal zijn en wij twee kinderen bij ons hebben die nog niet heel veel ervaring hebben. Wat is wijsheid…?

Blijft spannend dus de komende dagen. Weet niet zo goed wat we moeten gaan beslissen. Tot vanavond kunnen wij nog annuleren voor onze vakantie van 29 jan- 1 feb. Als alleen de pistes open zijn die nu open zijn, vind ik dat te weinig aangezien het dan op die pistes wel enorm druk zal zijn en wij twee kinderen bij ons hebben die nog niet heel veel ervaring hebben. Wat is wijsheid…?

LS op 21 jan 2020 13:17

Je weet het gewoon nooit. 3 jaar geleden 2017 ben ik ook in Winterberg geweest en ca 2 weken daarvoor zagen de weersvoorspellingen er slecht uit veel regen. Ik heb toen ook dit voorgelegd op dit forum en toen werd er gezegd door iemand die er heel vaak komt dat voorspelling qua weer niet goed te voorspellen is voor langere termijn. Uiteindelijk zijn we gewoon gegaan en hebben we echt schitterend weer gehad. Dit jaar gaan we weer een week later dan jullie nl, het weekend van 7 februari. Ik heb nu zoiets we zien het wel hoe het gaat lopen.

*bericht bewerkt door jonnie op 21 jan 2020 14:10

Wij zijn nu in winterberg. Er liggen grote hopen onder de meeste sneeuwkanonnen. De luchtvochtigheid is weg laag. Rond 12 uur werden de laatste kanonnen pas uitgezet. Komende nacht verwachten ze weer flink sneeuw te kunnen maken. Hopelijk is er morgen wat meer open. Wachttijden zijn er muv rauher busch nagenoeg niet. Doordat er maar weinig pistes open zijn brengen we maar wat meer tijd op het terras door. Het zonnetje is heerlijk.

Born to Ride

Je weet het gewoon nooit. 3 jaar geleden 2017 ben ik ook in Winterberg geweest en ca 2 weken daarvoor zagen de weersvoorspellingen er slecht uit veel regen. Ik heb toen ook dit voorgelegd op dit forum en toen werd er gezegd door iemand die er heel vaak komt dat voorspelling qua weer niet goed te voorspellen is voor langere termijn. Uiteindelijk zijn we gewoon gegaan en hebben we echt schitterend weer gehad. Dit jaar gaan we weer een week later dan jullie nl, het weekend van 7 februari. Ik heb nu zoiets we zien het wel hoe het gaat lopen.

Blijft spannend dus de komende dagen. Weet niet zo goed wat we moeten gaan beslissen. Tot vanavond kunnen wij nog annuleren voor onze vakantie van 29 jan- 1 feb. Als alleen de pistes open zijn die nu open zijn, vind ik dat te weinig aangezien het dan op die pistes wel enorm druk zal zijn en wij twee kinderen bij ons hebben die nog niet heel veel ervaring hebben. Wat is wijsheid…?

LS op 21 jan 2020 13:17

Ik heb geen idee of er nog iets te krijgen is voor die periode. Anders kun je vandaag annuleren en over een paar dagen weer boeken als blijkt dat er meer pistes open zijn/gaan.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Blijft spannend dus de komende dagen. Weet niet zo goed wat we moeten gaan beslissen. Tot vanavond kunnen wij nog annuleren voor onze vakantie van 29 jan- 1 feb. Als alleen de pistes open zijn die nu open zijn, vind ik dat te weinig aangezien het dan op die pistes wel enorm druk zal zijn en wij twee kinderen bij ons hebben die nog niet heel veel ervaring hebben. Wat is wijsheid…?

LS op 21 jan 2020 13:17

Hangt van je wensen en eisen af denk ik. Als je echt lekker wilt kunnen skiën zou ik op zoek gaan naar wat anders. T is nu niet veel en er worden geen wonderen verwacht de komende week. Loopt nog een draadje dat er in de VJV nog van alles te vinden is, dus eind jan zal niet echt een probleem zijn. Als je (met de hele familie) ook voldoende kunt genieten van wandelen, zwembad, welness en een beetje skiën met wat geluk, kun je hem laten staan. Zou niet mijn ding zijn, maar smaken verschillen.

Edwin van Riel

De sneeuwkanonnen staan alweer aan in Winterberg!

null

Door de inversie staan in de dalen de sneeuwkanonnen inderdaad weer aan. Bovenop is het helaas nog niet koud genoeg. Vanmorgen toen we richting Winterberg reden schommelde de temperatuur ook continu tussen de -4 in sommige nauwe dalen en de +2 Bovenop sommige heuvels. De pistes die open waren zijn best aardig en goed opgevroren.

null

Born to Ride

Ik heb begrepen dat de Quick (3) morgen ook open gaat. Algemeen is er behoorlijk veel sneeuw gemaakt afgelopen nacht, alleen lift 10 will maar niet bovenin. Onderin ligt ruim voldoende

Let op : de verse technische sneeuw kan zeer stroef zijn… Oppassen dus als ze nog draaien of net uit zijn

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 21 jan 2020 18:14

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Zo te zien staan de kanonnen nu zo goed als allemaal weer aan☃️
Jammer dat er zo weinig kanonnen staan anders zou morgen alles open kunnen🥶

LA NORMA😍☃️

Lees net op een ander forum dit bericht:

Ik heb gesproken met heiko reppenhagen van skilift carrousel winterberg, en hij zegt dat op 1 na alle pistes en liften open gaan komend weekend, Willingen gaat ook open!!

Zou super zijn🤞

Het ziet er voor vannacht ook veel beter uit dan in eerste instantie verwacht werd. In een smal dal hier vlak bij Winterberg staat de thermometer nu al op -4. Zo kan het al met al misschien nog beter worden dan afgelopen nacht omdat nu de kanonnen ook al vroeger aangezet konden worden.

Born to Ride

hoeveel geld zou dit al gekost hebben?

gemiste inkomsten aan skipassen + omzet van de horeca en hotels.

dekkie op 21 jan 2020 12:59

Ook benieuwd naar! Ben bang dat dit de komende jaren de trend gaat worden. Vorig jaar was het overigens niet veel beter naar mijn idee, maar was het in december en januari een paar x koud genoeg. (willingen had ook maar een beperkt sneeuwdek gehad) maar maar ze moeten net even een paar koude nachten hebben en dan maken ze haast genoeg voor een half seizoen.

hoeveel geld zou dit al gekost hebben?

gemiste inkomsten aan skipassen + omzet van de horeca en hotels.

dekkie op 21 jan 2020 12:59

Ook benieuwd naar! Ben bang dat dit de komende jaren de trend gaat worden. Vorig jaar was het overigens niet veel beter naar mijn idee, maar was het in december en januari een paar x koud genoeg. (willingen had ook maar een beperkt sneeuwdek gehad) maar maar ze moeten net even een paar koude nachten hebben en dan maken ze haast genoeg voor een half seizoen.

Jessedew op 21 jan 2020 20:50

Geen trend. Rr zijn altijd al goede en minder goede jaren … de hevige kou van Canada kan even goed hier komen…

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

null

Lokale mist boven winterberg van de loeiende sneeuwkanonnen.

Born to Ride

Iemand al meer info of er de komende dagen meer pistes open zullen gaan en of de kanonnen aan kunnen blijven in de nachten?

@LS Wat was jouw bron/ forum met die opmerking van heiko reppenhagen over geopende pistes in weekend?

...ski-addict...

Ik heb begrepen dat de Quick (3) morgen ook open gaat. Algemeen is er behoorlijk veel sneeuw gemaakt afgelopen nacht, alleen lift 10 will maar niet bovenin. Onderin ligt ruim voldoende

Let op : de verse technische sneeuw kan zeer stroef zijn… Oppassen dus als ze nog draaien of net uit zijn

Harry(Winterberg) op 21 jan 2020 18:11

Helaas was Quick nog niet open vandaag. Ze willen de sneeuw sparen voor het weekend dus naar verwachting gaan er vrijdag pas meer pistes open.

Born to Ride

@LS Wat was jouw bron/ forum met die opmerking van heiko reppenhagen over geopende pistes in weekend?

maik100 op 22 jan 2020 14:37

De app sneeuwhoogte

"Am Sonntag sind gut 5 cm Schnee gefallen. In der Nacht zu Dienstag und zu Mittwoch liefen die Schnee-Erzeuger. Die aktuelle Woche ist kalt, trocken und sonnig. Dort wo Lifte laufen, haben wir sehr gute Bedingungen.

Wir gehen davon aus, dass ab Freitag die gesamte Hauptachse der Lifte laufen wird. "

Bron: https://www.skiliftkarussell.de/nl/

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

https://www.instagram.com/p/B7oSZ7Enz9Q/?utm_source=ig_web_b… dit zag ik net op Instagram! Bij Wintersport Arena het is officieel voor komend weekend. Goed nieuws!

*bericht bewerkt door jonnie op 22 jan 2020 19:56

Zojuist is op de site van skiliftkarussell een update van het aantal liften online gekomen, morgen komt de quickjet er bij. Ook op de webcam te zien dat er geprepareerd is daar. De kinderen hebben morgen studiedag dus maar eens kijken hoe de boel er bij ligt daar 😃. Mooi even alle nieuwe spulletjes testen.

Bimmer

Kan iemand me uitleggen hoe het zit met de liften/pistes die nu open zijn? 9 liften en 2 km pistes… Dat klinkt voor mij wat bijzonder. Of is het zo dat dit de hele kleine/korte pistes zijn?

Om heel eerlijk te zijn ben ik best een paar keer in Winterberg geweest maar ik krijg o.b.v. het kaartje even geen beeld van wat nu precies open en dicht is.

Kan iemand me uitleggen hoe het zit met de liften/pistes die nu open zijn? 9 liften en 2 km pistes… Dat klinkt voor mij wat bijzonder. Of is het zo dat dit de hele kleine/korte pistes zijn?

MiKeZZa op 23 jan 2020 08:31

Zie: https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/lift-und-pisteninfo…
Het is inderdaad maar magertjes momenteel.

Bla, bla, bla.

Ja, die kaart doel ik op. Zijn alle pistes onder de 9 groene/geopende liften daadwerkelijk open en is dat te samen maar 2 km? Dat verklaard namelijk alles, maar het voelt voor mij niet logisch.

Het zal wel zo'n 2km zijn als ze het zelf al zeggen, Winterberg heeft nu eenmaal korte pistetjes.
Kleine bergjes hè. ;)

*bericht bewerkt door bartvwg op 23 jan 2020 08:41

Bla, bla, bla.

Kan iemand me uitleggen hoe het zit met de liften/pistes die nu open zijn? 9 liften en 2 km pistes… Dat klinkt voor mij wat bijzonder. Of is het zo dat dit de hele kleine/korte pistes zijn?

MiKeZZa op 23 jan 2020 08:31

Zie: https://www.skiliftkarussell.de/aktuell/lift-und-pisteninfo…
Het is inderdaad maar magertjes momenteel.

bartvwg op 23 jan 2020 08:34

Ik las gisteren dat ze morgen de hele hoofdas willen openen. Ik zie op de webcams dat er op de Bremberg nog kanonnen draaien. Dus de kans is zeker aanwezig dat dit ook lukt morgen. Een groot deel van de liften en pistes zou dan geopend zijn.

Liefhebber van sneeuw, bergen en extreem weer.

Ja, die kaart doel ik op. Zijn alle pistes onder de 9 groene/geopende liften daadwerkelijk open en is dat te samen maar 2 km? Dat verklaard namelijk alles, maar het voelt voor mij niet logisch.

MiKeZZa op 23 jan 2020 08:38

Die 9 liften betreft de 5 stoeltjesliften. De 4 overige liften zijn oefenpistes en rodelbanen.
De liftlengte van de geopende stoeltjes liften is ca. 300, 300, 500, 400 en 500 meter.

De 4 langere liften naar de Bremberg (ca 600- 900 meter) gaan morgen open

Normaliter gaan er dan ook bij enkele liften meerdere pistes open en als je de lengte x de gebruikelijke 1,5 doet, dan ga je van nu 3 km richting 15 km, met Kappe en Sürenberg er bij 20 km en indien alles van een pak sneeuw voorzien is 27 km

*bericht bewerkt door Harry(Winterberg) op 23 jan 2020 08:53

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

Nogal wiedes dat ze alles opengooien komend weekend, half Nederland moet gelokt worden. ;)

Bla, bla, bla.

Op een aantal pistes staan de sneeuwkanonnen nog aan in Winterberg en Neuastenberg zie onderstaande webcam afbeelding.
Winterberg Schneewitchen

null

Neuastenberg

null

*bericht bewerkt door Trebbor-C op 23 jan 2020 12:43

Plaats een reactie