Schoenen omgeruild waardoor bindingen verkeerd op nieuwe ski's. Wat te doen

Graag even jullie advies. Ik had een bootfitting laten doen en schoenen gekocht bij een winkel in NL. Vervolgens online in Frankrijk nieuwe ski's besteld met (Attack 14 AT) bindingen, die dan laten monteren conform deze schoenen (en dan de fijnafstelling weer in NL laten doen). Maar de schoenen, dat bleef knagen. Dit weekend bleek de bootfitting niet te kloppen en moest het een maat minder zijn. Maar ski's zijn al onderweg, met dus een verkeerde stand bindingen. Weet iemand of de Attack 14 AT 10mm kan schuiven? De achterbak? En sta je dan nog wel goed op de ski? Ik las al op dit forum dat die paar mm, die je dan anders op de ski staat, niet zo uit lijken te maken. Of moet ik er toch een groter punt van gaan maken?

Dank voor jullie reacties!

*bericht bewerkt door meviro op 27 okt 2019 14:44

Als het maar 1 maat (mondopoint) scheelt dan is het geen probleem. Ik ga er vanuit dat ze de bindingen zo hebben geplaatst dat je nog speling naar voren en naar achteren hebt.

When life gets too complicated.... SKI

Dat lijkt me wel veel verschil, denk niet dat de binding dan goed in te stellen is.

Ik ben van BSL 325 naar BSL 316 gegaan zonder mijn Tyrolia-bindingen (ER 16 FF Evo) te moeten herboren. Dus het zou wel eens kunnen.

Ik sta iets voor de centerline van de ski’s nu, maar vind dat eerder een voordeel dan nadeel.

Kan je dan de voorwaartse druk nog goed instellen? @Morzel

Ter aanvulling op mijn bericht, de schoen is nu een 316 ipv een 326.

Het midden van de schoen schuift effectief maar een halve cm naar voren.

null
null

@Sjaak27: Gaat nog net. De achterbak van mijn racebinding kan ongeveer 10 mm naar voor of achter worden bijgesteld. Opnieuw boren voor zo'n klein verschil is niet aan te raden.

En uiteindelijk sta ik dan 5 à 6 mm voor de centerline. Geen probleem.

*bericht bewerkt door Morzel op 27 okt 2019 15:56

null

Bij de attack 14-bindingen hebben ze ongeveer dezelfde achterbak met dezelfde verstelmogelijkheden. Het gaat dus net wel, of net niet lukken, dat hangt ervan af op welke grootte ze hem geboord hebben. Als ze hem iets kleiner geboord hebben, geen probleem. Als ze hem iets te groot geboord hebben gaat het misschien niet lukken. In dat geval zou je de achterbak kunnen laten herboren naar een te kleine maat en dan de speling van de binding gebruiken om de 316 in te passen zonder dat de gaten te dicht bij elkaar komen.

*bericht bewerkt door Morzel op 27 okt 2019 16:07

Hopelijk gaat het net lukken dan voor TS.

Dat gaat makkelijk lukken… laat het wel door een professional afstellen…

Eind goed al goed. De bindingen waren er nog niet opgezet en konden er nog correct op. Na weekje Alpen helemaal content met de gear!

Bedankt voor het starten van dit Topic…

Hier hetzelfde verhaal en die van mij dus niet… Gelukkig hierdoor erachter gekomen en morgen m’n bindingen opnieuw monteren bij OutdoorXL, volgende week in Oostenrijk had vervelender geweest tijdens het inklikken😬

Plaats een reactie